Завжди цікаво

пʼятниця, 6 листопада 2020 р.

Діти навчатимуться дистанційно


У моєму класі температура не піднімалася вище 12 градусів, тож зараз учні будуть начатися вдома у теплих кімнатах. Але чи вдома тепло?
 Навчальний процес у школі зірвано чи то через безвідповідальність посадовців, чи то через неплатильщиків. Сточатку дітей відправили на канікули раніше, а через три тижні перевели на дистанційну форму навчання.  Декого відпраили батьки до бабусь та дідусів, бо  працюють. То виникає питання: хто буде виконувати завдання з дітей,  і  чи зможуть це контролювати бабусі та дідусі, які не вміють відправляти смс-повідомленя. А особливо це стосується першокласників, які  тільки розпочинають своє начання.

Але на превеликий жаль страшний не холод у приміщеннях навчального закладу або будинку, а епідемія. Коронавірус SARS-CoV-2 шириться планетою. Досі нема ані вакцини, ані ліків. і школа не є безпечним місцем ні для учнів, ні для вчителів. Сім тижнів роботи показали, що педагоги хворіють на Ковід і вмирають. Хворіють і діти. Усе це страшно. Держава не створила безпечні умови для них. Не всі дотримуються індивідуального захисту. 
 
Я пам'ятаю, як ми всі хотіли повернутися до очного навчання. Однак таке повернення вимагало відповідального ставлення до навчання. Готуючись до початку навчального року, ми максимально подбали про те, щоб діти навчались очно, у школі. Виконали всі приписи, розробили всі стратегії. Однак сьогодні навчальні заклади є більш небезпечними для учасників освітнього процесу, ніж це було у березні чи в квітні, тому я підтримую позицію пана Сергія Шкарлета, і от  навчальний процес у школах перевели на дистанційний режим, бо більш корисним є навчання (хай навіть дистанційне), ніж нескінченні канікули.Бо головне - здоров'я.


середа, 4 листопада 2020 р.

Есе




 

#Радіодиктант

 

Радіодиктант національної єдності


Ювілейний ХХ Радіодиктант національної єдності цього року відбудеться 9 листопада о 9:00, про це повідомив член правління Суспільного, відповідальний за платформу радіо, і керівник Радіодиктанту Дмитро Хоркін. У День української писемності та мови тисячі українців щороку беруть участь у флешмобі й приєднуються до події по всьому світу.

Цьогоріч підготовку диктанту доручили трьом фахівцям. Текст для диктанту написав відомий письменник і видавець Іван Малкович. Науковою консультанткою проєкту стала докторка філологічних наук, професорка Лариса Масенко. Читатиме диктант знаменита акторка Римма Зюбіна. Спецпроєкт, організований Суспільним спеціально до події, стартуватиме в ефірі Українського радіо та Радіо Культура о 9:00, ведучі в студії розкажуть історію диктанту й дадуть змогу всім охочим підготуватися до написання. Сам же радіодиктант почнеться о 9:15.

Традиційно найактивнішими учасниками флешмобу є школярі, студенти та викладачі навчальних закладів, але щороку диктант розширює межі — у ньому беруть участь представники найрізноманітніших професій, а також відомі спортсмени, актори, бізнесмени та політики. Студію для написання диктанту для гостей облаштували в читальній залі Національної бібліотеки імені Вернадського, де відомі українці писатимуть диктант із дотриманням карантинних вимог.

Дмитро Хоркін закликав усіх українців консолідуватися навколо своєї мови й писати диктант: "Щороку ми отримуємо двадцять-тридцять тисяч листів із диктантами від наших слухачів і глядачів. Усі навчальні заклади України отримають розсилку із запрошенням узяти участь у диктанті та покроковою інструкцією, як його писати. 

Час для надсилання готового тексту — астрономічна доба. Текст диктанту оприлюднять на сайті Українського радіо 11 листопада об 11:00.

Роботи прийматимуть онлайн та офлайн. Паперового листа потрібно надіслати за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, 26, 01001. Важливо, щоб гриф дати надсилання був не пізніше ніж 10 листопада. Онлайн свою роботу можна надіслати на скриньку rd@ukr.radio. Після оприлюднення диктанту електронні листи не прийматимуть. 

Для зручності організатори підготували електронну форму для отримання робіт, щоб можна було надіслати диктант за допомогою будь-якого гаджета. Її оприлюднять на сайті ukr.radio 9 листопада.

Трансляція відбудеться:






Казка "Пензлик Маляна"

 Тема: Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Фантастика у творі

Мета: розширити кругозір учнів, ознайомивши їх з короткими відомостями  про Китай, його культуру, познайомити з текстом народної казки; показати силу мистецтва та його вплив на оточуючий світ; вчити аналізу творів літератури та живопису, аналізувати вчинки героїв: виховувати естетичний смак.

🎤

Обладнання: презентація про Китай, китайська класична музика, ілюстрації до казки «Пензлик  Маляна»(дитячі малюнки)

Тип уроку:засвоєння нових знань

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми та мети уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Гра «Мікрофон»
    • Які очікування від уроку? (Відповіді учнів.)
  2. Вступне слово вчителя

Діти, сьогодні ми продовжуємо подорожувати. Сьогодні ми вирушаємо в далеку Піднебесну країну, у дивовижний світ Давнього Китаю. І не тому, що китайський народ створив казку про Маляна і його чудовий пензлик, а ще й тому, що Китай – це країна великої і мудрої культури (розповідь про Китай супроводжується переглядом презентації).


Зародження величної культури Китаю відбулося ще у сиву давнину. Показником загального підйому культури Стародавнього Китаю є розвиток наукових знань, писемності, мистецтва і літератури. Мистецтво Китаю зародилося, як частина релігійних церемоній та ритуалів.

Китайський живопис і каліграфія відрізняються особливою своєрідністю. Вони визначаються даосизмом, послідовниками якого було багато художників.

Каліграфія тут не просто уміння красиво писати, але і мистецтво, яке дозволяє майстрові в рамках традиції якнайповніше проявляти свою індивідуальність. При письмі використовуються “чотири скарби майстерні”: папір, пензлик, туш і пемза.

Стародавні зразки китайського живопису відносять до періоду неоліту (6 – 5 тисячоліття до н.е. ). Живопис на шовку вперше з’явився в епоху царств, що воювали між собою у Китаї.

Китайська вишивка – справжній витвір мистецтва, адже іноді важко відрізнити добре виконану роботу від фотографії. Гра барв шовкових ниток, у залежності від переломлення світла, якісно розкриває палітру відтінків виконаної роботи, що додає різноманіття та неповторності. А багатогранність мотивів, здатність відтворити найскладніший образ, варіативність технік та творчих рішень не залишають байдужим нікого.

Китай – це осередок однієї з найдавніших людських цивілізацій. Отже мають велику за обсягом, образну і розвинену усну народну творчість. Китайці пишуть ієрогліфами – невеликими малюнками, які означають склади і цілі слова. Такими ієрогліфами записана казка «Пензлик Маляна».

Дома ви читали китайську народну казку «Пензлик Маляна». На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про героїв, розкриємо символічне значення предметів, речей та істот, яких ми зустрічаємо в казці. Казка «Пензлик Маляна», з якою ми познайомимося, підкреслює велику силу мистецтва та його роль у житті людей.

3. Робота з текстом🤔😊

Бесіда:

  • Чи сподобалася казка?
  • Що найбільше запам’яталося?
  • Зачитайте перший абзац. Знайдіть у ньому слова, які вказують на те, що цей твір – казка?



4. Перевірка знання тексту 📘(тести)📘

  1. 👍У Китаї навіть чиновників приймали на високі посади тільки за умови досконалого володіння цим мистецтвом. Що це за мистецтво?

а) Віршування;

б) живопис;

в) каліграфія.

  1. 👍Із самого малечку Малян мріяв…

а) навчитися малювати;

б) навчатися у школі;

в) стати багатим.

  1. 👍З малюнками Маляна відбувалися дива …

а) вони оживали;

б) ставали справжнім витвором мистецтва;

в) усіх причаровували

  1. 👍Звідки у Маляна з’явився пензлик?

а) Купив на базарі;

б) подарував поміщик;

в) подарував сивобородий дідусь, що приснився.

  1. 👍Як Малян своїм мистецтвом допомагав людям?

а) Роздавав гроші, отримані за картини;

б) малював їм необхідні речі;

в) прикрашав малюнками їхні домівки.

  1. 👍Як Маляну вдалося утекти від поміщика?

а) Допомогли односельчани;

б) поміщик самий відпустив його;

в) за допомогою намальованої драбини.

  1. 👍Щоб у місті Маляна не викрили, то він …

а) ні з ким не товаришував;

б) ніколи не домальовував малюнок до кінця;

в) малював тільки уночі.

  1. 👍Малян намалював імператорові …

а) дракона і фенікса;

б) жабу й общипану курку;

в) палац і сад.

  1. 👍Малян згодився малювати лише для імператора, щоб …

а) спокійно жити;

б) повернути собі чарівний пензлик;

в) радувати своїми малюнками царедворців.

  1. 👍Малян виконав останній наказ імператора і намалював …

а) вітер;

б) море;

в) корабель.

  1. 👍Казка «Пензлик Маляна» закінчується тим, що …

а) задоволений імператор нагородив хлопця і відпустив його;

б) Малян погодився бути придворним художником;

в) імператор та всі його попутники пішли на дно.

  1. 👍Ідея рівності утверджується у фіналі казки …

а) «Фарбований шакал»;

б) «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик»;

в) «Пензлик Маляна».

  1. Словникова робота: реманент, імператор, мотика, панно

Підсумок уроку🎤🤗

  • «Якби мені до рук потрапив чарівний пензлик, я б намалював (-ла)…

V. Домашня робота

Джури козака Швайки





 

понеділок, 2 листопада 2020 р.

Романтизм

 



       РОМАНТИЗМ

Мета: ознайомити з поняттям «романтизм»; навчити визначати характерні риси романтизму; активізувати читацький інтерес учнів; розвивати навички конспектування; дати поняття про романтичну лірику.

Обладнання: портрети відомих митців — романтиків, висловлювання романтиків.

Тип уроку: засвоєння нових знань і формування на їх основі вмінь та навичок.

Романтизм — це своєрідна реакція на Французьку революцію.

К. Маркс

Хід уроку

I.Оргагізаційний момент. Аналіз типових помилок

II. Мотивація навчальної діяльності та актуалізація опорних знань

Нещодавно  ми знайомилися з досить значною епохою в культурі та науці — епохою Просвітництва. Як і все в житті, згадана епоха добігла кінця.Суспільство розвивається, змінюється, а тому змінюються погляди, традиції, філософія життя. Ми сьогодні розпочнемо розмову про нову епоху. Перед тим, як ознайомитись з традиціями, які прийшли на зміну Просвітництву, послухаємо повідомлення ваших товаришів про ситуацію в Європі наприкінці XVIII — початку XIX століття

1. Повідомлення учнів про ситуацію в Європі наприкінці XVIII — початку XIX ст.

Епоха, яка почалась після закінчення першої буржуазної ре-волюції у Франції (1789 — 1794) й продовжувалась до останніх десятиліть XIX ст.,— епоха зламу старих феодальних відносин, росту класу буржуазії та її повної перемоги в основних країнах Західної Європи. У цей період у країнах Європи розгорнувся національно-визвольний рух, разом з тим почали загострюватись протиріччя буржуазного суспільства. Загалом Європа пережила сильне духовне потрясіння і глибоке розчарування у зв'язку з подіями Французької революції та наполеонівськими війнами. З'явились сумніви в тому, що людина в змозі змінити на краще суспільний лад мирним шляхом. Революція не привела до суспільної гармонії, вона скінчилася розгулом насильства і кривавим «якобінським терором». Не вдалося завоювати свободу та справедливість і з допомогою багнетів наполеонівських солдатів.

На початку XIX ст. ще точилась боротьба буржуазії проти феодального дворянства. Люди, виховані на творах Вольтера і Руссо, не могли не помітити, що суспільний порядок — не «царство розуму», яке провіщали письменники XVIII ст. Реальна дійсність, у якій утверджувалась егоїстична мораль власників і все купувалось та продавалось, нанесла непоправний удар по оптимізму просвітників.

ІІІ. Робота над темою уроку

1. Лекція ( конспект)

Передумови виникнення романтизму та його основне завдання

Велика французька буржуазна революція завершила епоху Просвітництва. Відомий філософ Карл Маркс сказав: «Романтизм — це своєрідна реакція на Французьку революцію». Письменники, художники, музиканти стали свідками грандіозних історичних подій, революційних струсів, що кардинально змінили життя. Багато хто з них захоплено привітав зміни та був у захваті від проголошених ідей Свободи, Рівності та Братерства. Але йшов час, вони помічали, що новий суспільний порядок далекий від ідеалів того суспільства, що передрікали філософи XVIII ст. Наступило розчарування.

На початку століття у філософії та мистецтві прозвучали трагічні ноти сумнівів щодо перетворення світу на принципах Розуму. Це сприяло виникненню нової світоглядної системи — романтизму. Романтики нерідко ідеалізували патріархальне суспільство, яке вважали царством добра, щирості, порядності. Оспівуючи ми-нуле, вони брали за основу старовинні легенди та народні казки. Романтизм набув особливого характеру в кожній з європейських культур: у німецькій — містика; у англійській — це особистість, яка протиставляє себе розумній поведінці; у французькій — це незвичайні історії. ІДо ж об'єднало їх в одну течію?

Романтики не втікали від проблем життя. Головним завданням романтизму було вираження внутрішнього світу, душевних переживань, а цього можна було досягти, використовуючи історії, містику і т. п. Потрібно було показати парадокс внутрішнього життя, його ірраціональність.

Запитання...

• Якими були передумови виникнення романтизму?

Запис у зошит :

Термін«романтизм» указує на зв'язок із Середніми віками, коли в літературі був популярним жанр рицарського роману. Головні особливості цього жанру — фантастичність, зображення високого, ідеального кохання, лицарських подвигів, добрих і злих чарівників, казкового пейзажу.

2. Лекція учителя (учні складають конспект)

Характерні ознаки романтизму і його відмінність від класицизму та сентименталізму

Класицизм з його суворими правилами все в житті чітко розмежовував: погане — добре, чорне — біле. У романтизмі немає такої чіткості, у ньому існують відтінки, напівтони. Класицизм — це система, а романтизм — ні. Що стосується сентименталізму, він відображає внутрішнє життя людини в гармонії з навколишнім світом. А романтизм протиставляє внутрішньому світові цю гармонію.

Ознаки романтичного твору: у романтичному творі немає дистанції між героєм і автором; автор не засуджує героя, навіть якщо щиро зображує його духовне падіння, із сюжету зрозуміло, що герой не винний — винні обставини, що склалися. Сюжет такого твору, як правило, романтичний. У романтиків особливе ставлення до природи, їм до душі бурі, грози, катаклізми.

Особливістю романтичного мистецтва є перевага в ньому суб'єктивно — ліричного моменту. Зображення переживань героя, ставлення героя до життя для романтика важливіше за зображення самого життя. З усіх видів мистецтва романтики віддавали перевагу насамперед музиці, оскільки через неї багатогранніше та повніше можна виявити внутрішній світ людини.

Романтичний герой — це індивідуаліст, людина, яка пройшла у своєму розвитку дві стадії: до зіткнення з похмурою реальністю вона прагне подвигу та має бажання перебудувати світ; зіткнувшись з реальністю, герой усе ще вважає цей світ похмурим, нікчемним та підлим, стає циніком та песимістом. Зрозумівши, що світ змінити не можна, герой більше не прагне подвигу, зате все одно щоразу наражається на небезпеку.

Бесіда

. У чому різниця між романтизмом і класицизмом?

. Укажіть ознаки романтичного твору.

. Назвіть особливості романтичного мистецтва.

. Опишіть романтичного героя.

📌Характерні ознаки романтизму

1. Заперечення раціоналізму, що панував у добу Просвітництва, культ почуттів людини.

2. Увага до особистості, її індивідуальних рис.

3. Провідні мотиви — самотність, світова скорбота (національна туга) та романтичний бунт і нескореність.

4. Історизм творів і захоплення фольклором.

Найвидатніші представники мистецтва романтизму В Англії — Дж. Байрон, Дж. Кітс, П. Б. Шеллі; у Німеччині — Е. Гофман, Г. Гейне, Новаліс; у Франції — А. Мюссе, Ж. Санд, В. Гюго; у США — Е. По, Дж. Ф. Купер, Г. Мелвілл; у Польщі — А. Міцкевич, Ю. Словацький; в Угорщині — ПІ. Петефі; в Росії — О. Пушкін, М. Лермонтов, М. Гоголь.

4. 📙Читання вибраних поезій (В. Вордсворта, С. Колріджа, Джона Кітса, Персі Віші Шеллі, Г. Гейне, В. Гюго та ін..Романтична лірика — це переважно лірика настрою. Романтики вміло і тонко створювали картини природи. Але головним у цих картинах був не опис пейзажу. Людина і світ — ось що передусім хвилювало романтиків.

IV. Рефлексія

1. Підсумок уроку

Запитання до класу

📘🖋️📘 Що ви з'ясували для себе про романтизм? (У митців романтизму ми помічаємо визнання самоцінності особистості, зацікавленість внутрішнім життям людини, прагнення розкрити багатство внутрішнього світу людини.)

2. Складання грона на тему «Романтизм»

3. Погляди романтиків на життя, мистецтво, людину

Як ви розумієте ці висловлювання?

🖋️«Справжнє лихо полягає в тому, що нині все застигло у вульгарній прозі життя. І більшість людей спокійно сприймає все це і навіть почуває себе цілком добре, мовчки скочуючись по болоту до прірви» (Франц Шуберт).

🖋️«Мене часом запитують, чи люблю я дітей. Звичайно, люблю, адже вони ще не стали людьми» (Шарль Нодьє).

🖋️«Краще бути артистом чи бродягою, ніж власником маєтку або селянином, бо ж із володінням землею чи снопом пов'язані несправедлива тиранія та похмуре поневолення скнарістю» (Жорж Санд).

🖋️«Світ поганий, поганий, жахливо поганий. І лише серце друга та спокутні сльози жінки можуть урятувати його від прокляття» (Ріхард Вагнер). • «Той, хто не зазнав щастя в нинішньому світі, хто не знайшов того, що шукав, нехай заглибиться у світ книг і мистецтва чи зануриться в природу — це вічно юне втілення старовини й сучасності» (Новаліс).

V. Домашнє завдання

📘👩‍🏫Підготувати запитання з вивченої теми для однокласників (методика взаємозапитань); виписати у словнички визначення романтизму; випереджальні завдання: для учня -«біографа» — підготувати повідомлення про Е. Гофмана; для учня -«історика» — «Німеччина наприкінці XVIII— початку XIX ст.»

21 жовтня 2020


 


Ще 21 жовтня в.о. міністра освіти і науки Сергій Шкарлет заявив, що МОН  спільно з МОЗ забезпечуватиме навчання 1-4 класів в класах після канікул, а 5-11 класів – залежно від епідемічного рівня.

Нині ж у Міністерстві освіти кажуть, що можуть лише рекомендувати, як діяти. У МОЗ же взагалі не розуміють, як їм забезпечувати безпечне навчання та кивають на місцеву владу.

Публікація

VID 20231116184148 Гійом Аполлінер. Поезія

Популярне