Завжди цікаво

субота, 20 серпня 2016 р.

Методичні рекомендації щодо вивчення трагікомедії 

І. Карпенка-Карого «Сто тисяч»





Методичні рекомендації щодо вивчення трагікомедії
 І. Карпенка-Карого «Сто тисяч»
Мета: ознайомити учнів із основними відомостями про життя і творчість видвтного українського драматурга,  поглибити знання учнів про жанри драматичного твору, розвивати навички аналізу драматичного твору,робити власні висновки й узагальнення, характеристики персонажів та їхніх вчинків; сприяти вихованню моральних якостей людини, засудження бездуховності як прояву зла в житті людини.

Види роботи:
1.     Презентація учнівських проектів
  •   Виступ учня біографа (учнівський проект: основні віхи життя І.Карпенка-Карого).
  •   Виступ літературознавця (учнівський проект: драматична спадщина І.Карпенка-Карого).
  •   Виступ кінорежисера (учнівський проект: екранізація п’єс драматурга).
2.     Бесіда з елементами дослідження
  •           У яких творах світової літератури змальовано психологічний тип людини, одержимої жадобою збагачення? (Скупий лицар у О.Пушкіна, Плюшкін  - М.Гоголя, Гобсек в Оноре де Бальзака та ін.)
  •      Що є спільного та відмінного в героях цих творів та в образі Герасима Калитки? 
  •      У якому з цих творів найглибше змальовано причину, що призвели героя до морального падіння?

3.     Особливості жанру
-                                  Довести, що п’єса І.Карпенка-Карого «Сто тисяч» є сатиричною трагікомедією.
Новаторство Карпенка-Карого в п’єсі «Сто тисяч» - використання елементів авантюрної драми .
4.     Для перевірки знання тексту та композиції твору можна запропонувати тести за змістом твору, літературний диктант, «Знайди зайве», «Встанови відповідність» (на розсуд учителя).

«Встанови відповідність»
1.     Знайомство з дійовими особами, місцем дії,                А) Експозиція
обставинами, в яких живуть герої твору.
2.     Невідомий домовляється з Калиткою про                     Б) Зав’язка
обмін 5 000 справжніх грошей на 100 000
фальшивих.
3.     Нещадна експлуатація наймитів та рідних                    В) Розвиток дії
Г.Калиткою.
4.     Обмін грошей, розкриття шахрайства                          Г) Кульмінація
5.     Намагання Калитки покінчити з життям                       Д) Розв’язка

5.     Дослідницька робота над проблемами, які порушені у творі(батьки і діти, жадоба до грошей,  бідність і багатство, добро і зло, моральність і аморальність).

6.     Робота з таблицею «Ставлення героїв твору до грошей»
Герасим Калитка

Савка

Копач

Параска

Невідомий

Наймити


7.     Проблемне питання
-         Що заважало Герасиму Калитці стати позитивним героєм?
-         Чи є актуальними проблеми, порушені у творі, у наш час?

8.     Рівневі завдання
І рівень. Скласти тести за змістом твору або кросворд
ІІ рівень. Написати міні-твір «Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи» у п’єсі І.Карпенка-Карого «Сто тисяч?».
ІІІ рівень. Створити презентацію «Що може врятувати сучасний світ?» за твором І.Карпенка-Карого «Сто тисяч».







Методичні рекомендації щодо вивчення трагікомедії 

І. Карпенка-Карого «Сто тисяч»





Методичні рекомендації щодо вивчення трагікомедії
 І. Карпенка-Карого «Сто тисяч»
Мета: ознайомити учнів із основними відомостями про життя і творчість видвтного українського драматурга,  поглибити знання учнів про жанри драматичного твору, розвивати навички аналізу драматичного твору,робити власні висновки й узагальнення, характеристики персонажів та їхніх вчинків; сприяти вихованню моральних якостей людини, засудження бездуховності як прояву зла в житті людини.

Види роботи:
1.     Презентація учнівських проектів
  •   Виступ учня біографа (учнівський проект: основні віхи життя І.Карпенка-Карого).
  •   Виступ літературознавця (учнівський проект: драматична спадщина І.Карпенка-Карого).
  •   Виступ кінорежисера (учнівський проект: екранізація п’єс драматурга).
2.     Бесіда з елементами дослідження
  •           У яких творах світової літератури змальовано психологічний тип людини, одержимої жадобою збагачення? (Скупий лицар у О.Пушкіна, Плюшкін  - М.Гоголя, Гобсек в Оноре де Бальзака та ін.)
  •      Що є спільного та відмінного в героях цих творів та в образі Герасима Калитки? 
  •      У якому з цих творів найглибше змальовано причину, що призвели героя до морального падіння?

3.     Особливості жанру
-                                  Довести, що п’єса І.Карпенка-Карого «Сто тисяч» є сатиричною трагікомедією.
Новаторство Карпенка-Карого в п’єсі «Сто тисяч» - використання елементів авантюрної драми .
4.     Для перевірки знання тексту та композиції твору можна запропонувати тести за змістом твору, літературний диктант, «Знайди зайве», «Встанови відповідність» (на розсуд учителя).

«Встанови відповідність»
1.     Знайомство з дійовими особами, місцем дії,                А) Експозиція
обставинами, в яких живуть герої твору.
2.     Невідомий домовляється з Калиткою про                     Б) Зав’язка
обмін 5 000 справжніх грошей на 100 000
фальшивих.
3.     Нещадна експлуатація наймитів та рідних                    В) Розвиток дії
Г.Калиткою.
4.     Обмін грошей, розкриття шахрайства                          Г) Кульмінація
5.     Намагання Калитки покінчити з життям                       Д) Розв’язка

5.     Дослідницька робота над проблемами, які порушені у творі(батьки і діти, жадоба до грошей,  бідність і багатство, добро і зло, моральність і аморальність).

6.     Робота з таблицею «Ставлення героїв твору до грошей»
Герасим Калитка

Савка

Копач

Параска

Невідомий

Наймити


7.     Проблемне питання
-         Що заважало Герасиму Калитці стати позитивним героєм?
-         Чи є актуальними проблеми, порушені у творі, у наш час?

8.     Рівневі завдання
І рівень. Скласти тести за змістом твору або кросворд
ІІ рівень. Написати міні-твір «Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи» у п’єсі І.Карпенка-Карого «Сто тисяч?».
ІІІ рівень. Створити презентацію «Що може врятувати сучасний світ?» за твором І.Карпенка-Карого «Сто тисяч».







пʼятниця, 19 серпня 2016 р.

Календар  учителя на 2016/2017 н.р.

Правила

"Правила поведінки під час перерви"

1. Під час перерви учень зобов'язаний прибрати своє робоче місце й підготуватися до наступного уроку.2. Під час перерви забороняється:- бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях- штовхатися або грати у м'яча у приміщеннях, не пристосованих для цього- сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з'ясовувати стосунки за погані слова, битися3. У шкільній їдальні учні повинні виконувати вимоги вчителів, працівників їдальні та чергових і дотримуватися черги.4. Заборонено перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі.5. Заборонено виносити їжу і напої за межі їдальні.

"Правила поведінки на уроках"

1. Учні зобов'язані приходити до школи за 10-15 хвилин до початку занять.2. Заборонено перебувати в класах у верхньому одязі.3. Одяг учнів має бути чистим і охайним та відповідати вимогам, викладеним у Статуті школи.4. Учні входять до класу за дзвоником. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.5. Під час уроку не можна створювати галас, без дозволу підводитись, відвертати увагу інших учнів від уроку.6. Заборонено виходити з класу без дозволу вчителя.7. Урок закінчується тоді, коли вчитель оголосив про це. Тільки після цього учні можуть йти на перерву.8. Учні повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь-яких заперечень.9. Учень повинен дбайливо ставитися до своїх підручників та зошитів.10. Учні зобов'язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.11. Забороняється користуватися мобільним телефонами під час проведення уроків.




Програмові твори для 8 класу 
  • Іван Карпенко-Карий «Сто тисяч»
  • Михайло Коцюбинський «Дорогою ціною»
  • Олександр Довженко «Ніч перед боєм»
  • Ніна Бічуя «Шпага Славка Беркути»
  • Володимир Дрозд «Білий кінь Шептало»
  • Юрій Винничук «Місце для дракона»
  • Валентин Чемерис «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання»

Для батьків

Рекомендації для батьків про безпечне використання ІНТЕРНЕТУ

         Розвиток і безпека наших дітей — пріоритетні завдання для батьків. Кожен з нас прагне використати всі можливості для того, щоб діти виросли здоровими, освіченими й гармонійно розвиненими особистостями. Інтернет може стати в цьому одним з головних помічників. А для того, щоб зробити мобільний інтернет не тільки корисним, але й безпечним, компанія «Київстар» почала реалізацію програми «Безпека дітей у мобільному інтернеті» та за допомогою дитячого психолога підготувала актуальні поради й рекомендації для всіх батьків.
Довіра в родині
        Основна рекомендація, що гарантує безпеку дитини в мобільному інтернеті — довірче спілкування з батьками. Дитина повинна знати, що головні експерти у всіх життєвих ситуаціях — її мама й тато. Не повинно бути таких тем, які дитина боялася б обговорювати з батьками й питань, які дитина посоромилася б поставити. На жаль, у багатьох родинах довірчі відносини втрачені, і батьки з дітьми живуть поруч, але не разом. Якщо такі проблеми є у Вас, прочитайте кілька простих рекомендацій, які зможуть відновити довіру у Вашій родині.
       Хоча б 15 хвилин у день спілкуйтеся з дитиною так, щоб ви дивилися одне одному в очі. Але тільки не тоді, коли Ви її лаєте! Контакт «очі в очі», повинен асоціюватися в дитини тільки з теплим, довірчим спілкуванням.
       Починайте й закінчуйте день разом! Будіть дитину вранці, нехай вона бачить Ваш гарний настрій. Намагайтеся, у міру її віку, укладати її спати. Навіть діти 7 років люблять казку на ніч, а для дітей старше важлива щиросердечна бесіда.
Мобільний інтернет і діти різного віку
      У дітей різного віку відрізняються інтереси, розуміння навколишнього світу й реакція на різні події. Дуже важливо зрозуміти, у якому вигляді й обсязі необхідний інтернет дітям у тому або іншому віці.
       Дитині до 7 років цікаво й навіть необхідно грати, особливо — у розвиваючі й сюжетно-рольові ігри. Чому б не надавала перевагу дитина — віртуальним іграм або іграм з батьками й іншими дітьми, — усе буде корисно для її розвитку, зрозуміло, якщо дотримуватися обмежень за часом. Інакше віртуальні ігри можуть швидко стати для маляти сенсом життя, а реального спілкування дитина буде уникати. Відводьте на віртуальні ігри півгодини в день, а на ігри з однолітками — 3—4 години.
       З 7 до 11 років, діти як і раніше полюбляють грати й прагнуть використати інтернет саме як майданчик для ігор. Але в цьому віці в дітей прокидається т. зв. соціальне «Я». Дітям важливо зайняти значуще місце в житті свого маленького світу: класу, школи, дружити з однолітками. Тут їй буде потрібна реальна допомога й проста увага батьків. Перші невдалі спроби дружби в початковій школі можуть травмувати дитину. У цьому випадку батьки зможуть дати їй практичні поради зі встановлення контакту з однолітками, разом беручи участь у віртуальному спілкуванні в мережі. Зрозуміло, у всьому необхідно дотримуватися міри, і тоді інтернет стане дитині помічником у подоланні бар’єрів спілкування, партнером у розвиваючих іграх, учителем у вивченні іноземних мов, джерелом необхідної інформації для уроків і просто — музики, картинок і фотографій, мультфільмів і позитивних емоцій.
          Дитина в 11—14 років — це підліток. І найголовнішою, значущою, провідною її діяльністю є спілкування з ровесниками. Тут мобільний інтернет може стати просто незамінним помічником. Але, знову ж, всі добре в міру! Інтерактивне спілкування потрібно обов’язково сполучати з реальним. Після 11 років у підлітків уже починає активно прокидатися інтерес до питань дорослого життя, психології статей і всього, що із цим пов’язане. Важливо, щоб відповіді на свої питання підліток знаходив у першу чергу в батьків, а не на сумнівних сайтах. Крім того, у цьому віці в дітей з’являються кумири: співаки, спортсмени й артисти, про які їм хочеться довідатися все. У цьому випадку інтернет — кращий помічник і інформатор. Але батькам потрібно бути пильними, адже зірок найчастіше супроводжує скандальна інформація.
          Дитина старше 14 років — уже досить доросла людина, що вважає, що сама краще знає, як їй треба поводитися, яку музику слухати, що читати, з ким спілкуватися. Цікавтеся всім тим, чим цікавиться Ваша дитина, намагайтеся вникнути в коло її інтересів і спілкуйтеся з нею про них, навіть якщо це «не Ваша тема». Починаючи із цього віку з дитиною можна говорити й про вибір майбутньої професії. А в інтернеті можна знайти безліч інформації, що допоможе дитині визначитися, а Вам — контролювати й, якщо буде потреба, коректувати вибір дитини, знаходячи більше повну інформацію про переваги й про недоліки різних професій.
Новий драйв сімейного спілкування
         Зробіть мобільний інтернет новим засобом сімейного спілкування. Придумайте цікаве для Вас і Вашої дитини хобі, наприклад — шукайте в інтернеті веселі картинки, на якусь тему, або — створіть спільний он-лайн фотоальбом, а фотознімки для нього робіть мобільним телефоном. Під час спільного відвідування мобільного інтернету Ви ненав’язливо можете розповідати дитині про культуру поводження в мережі, звертати увагу на сховані погрози, аналізувати реакцію дитини на негативну інформацію й т. д.
Розвиватися з інтернетом
        Розмовляйте з дитиною про те, що нового й цікавого вона довідалася з мобільного інтернету. Але спочатку — розповідайте, що важливого й корисного Ви робите з його допомогою самі. Разом з дитиною знаходите в інтернеті відповіді на питання, що її цікавлять. Навчить її, як за допомогою інтернету можна уникнути складних ситуацій, наприклад, не заблукати в незнайомому місці, використовуючи карти; як знайти необхідну інформацію або одержати пораду. Покажіть їй, скільки цікавого і корисного можна знайти в Мережі. Але показуючи дитині багатогранність інтернету, не забудьте розповісти про правильне ставлення до нього. Наприклад, можливість онлайн-спілкування із другом, що живе далеко — це одна із чудових можливостей мобільного інтернету, а от спілкування винятково з віртуальними друзями — це вже крайність.
Обережно, кібер-злочинці!
       Як і в реальному житті, в інтернеті можуть зустрітися люди, що бажають утертися в довіру до Вашої дитини з корисливими або злочинними намірами. Щоб убезпечити свою дитину, Вам необхідно знати, якими прийомами злочинці користуються найчастіше:
Намагаються викликати жалість. Наприклад, розповідять, що їдуть із країни, і не можуть взяти із собою чудового кошеняти, тому шукають гідного для нього хазяїна; запропонують дитині зустрітися й подивитися/забрати нещасну тварину.
        Привертають увагу за допомогою незвичайних, яскравих речей, які так подобаються дітям, а потім — пропонують купити/виграти/одержати в подарунок при особистій зустрічі.
Штучно підвищують самооцінку дітей, розповідаючи про те, які вони чудові й унікальні, але ніхто, за винятком, зрозуміло, злочинця їх не розуміє. Діти дуже люблять, коли їх хвалять і часто готові на всі, щоб похвали не припинялися.
       Звертаються до дитини від імені знайомих, авторитетних для дитини людей. Наприклад, представляються друзями батьків або співробітниками правоохоронних органів і просять вислати важливу конфіденційну інформацію про себе, родину, дім.
        Щоб уберегти дитину від таких ситуацій, необхідно багаторазово програти й проговорити з нею подібні ситуації. Дитина повинна навчитися автоматично відповідати або виконувати певні дії. Наприклад — виходити із чата, коли хтось занадто нав’язливо цікавиться особистою інформацією й обов’язково розповідати Вам про такі спроби! А Вам належить обов’язково повідомляти про інциденти адміністрації сайту, а в окремих випадках — і правоохоронним органам.
Бути культурним в інтернеті
         Як привчити дитину коректному поводженню в мобільному інтернеті? Як і у звичайному житті, головним правилом кожної людини повинно бути: «Поводься із іншими так, як хочеш, щоб поводилися з тобою». Намагайтеся донести це правило до своєї дитини на доступних для її віку прикладах, розповідайте, що людині, яку скривдили в інтернеті, так само боляче, якби це відбулося при особистій зустрічі.
Антивіруси й спам-фільтри

        Існуючі технології безпеки і технології, що постійно з’являються, здатні не тільки захистити мобільний телефон і комп’ютер, а й уберегти дитину від безлічі помилок. Насамперед, Вам самим варто розібратися в принципах роботи цих програм, встановити й налаштувати їх на Вашому обладнанні, а вже потім — привчати дитину користуватися ними. Як це зробити? Граючи й пояснюючи на простих прикладах і асоціаціях. Для маленьких дітей будуть дієвими такі конкретні приклади, як «адже ми закриваємо наш будинок на ключ, коли кудись ідемо, тому, що не хочемо, щоб хтось сторонній міг увійти й щось у нас украсти». Підліткам же буде цікаво відчути себе «просунутими користувачами» і довідатися про принципи роботи програм безпеки.
Ніки й паролі
       Є таке поняття — особистий простір, а ще прислів’я: «Мій будинок — моя фортеця». Розповідайте дитині на зрозумілих прикладах про те, що таке її особистий простір: його кімната, родина, найближчі друзі, захоплення й т. д. Поясніть, що як і в реальному житті дитина не пустить до своєї кімнати грати чужих, незнайомих людей, і не стане розповідати про себе стороннім дорослим, так і в інтернеті варто оберігати свій особистий простір. Для цього в інтерактивному спілкуванні (ICQ, соціальні мережі, чати, форуми) варто використати псевдоніми-ніки — віртуальні імена. Ці імена можуть підкреслювати захоплення дитини, але з них ніхто не повинен здогадатися про її вік, адресу, соціальний статус й т. д. А для електронної пошти необхідно використати простий для запам’ятовування пароль, але не пароль, що асоціюється з дитиною прямо. Щоб пояснити необхідність використання віртуальних імен і паролів хлопчикам можна розповісти історії про шляхетних лицарів, що приховували свої імена й секретних агентів. А для маленьких дівчаток підійде казка про Червону Шапочку.
Небезпечна «полуничка»
       Всім відомо, що крім величезної кількості корисної, важливої й цікавої інформації, в інтернеті вистачає й «дорослих» сайтів, відвідування яких може викликати нездоровий інтерес, збентежити або злякати дитину. От кілька рекомендацій, які допоможуть уберегти Вашу дитину від психологічних травм:
        Намагайтеся самі, разом з дитиною, знайти коло корисних безпечних сайтів, які вона надалі буде відвідувати. Періодично відвідуйте їх разом.
Ніколи не відмовляйтеся від пояснень, якщо дитина звернулася до Вас із питанням на делікатну тему. Дитина повинна знати, що у Вас вона може отримати всі необхідні роз’яснення.
      Регулярно розмовляйте з дитиною про те, які сайти вона відвідала і що цікавого там довідалася. Не забувайте самі розповідати й показувати, що корисного Ви знайшли в інтернеті.
       І найголовніше — не слід лаяти дитину, якщо вона відвідала «дорослий» сайт. Пам’ятайте, що інформація й життєві ситуації бувають приємні й корисні, а не гарні і погані, як ми звикли думати. Якщо інформація негативна, ми повинні зрозуміти, чому корисному вона може нас навчити — бути акуратними, уважними, відповідальними, довіряти, але перевіряти, поважати себе й т. д. Навчить Вашу дитину поважати себе. Розповідайте, що людина, яка себе поважає, не буде дивитися всяку дурницю.
Інтернет-залежність і як з нею боротися
         Ризику стати інтернет-залежним найбільше схильні діти, у яких не складаються відносини з однолітками й батьками, які намагаються віднайти заміну живому спілкуванню у віртуальних іграх і чатах. Тут, у розмові з дитиною важливо не протиставляти інтернет реальному життю, а показати, як вони можуть доповнювати одне одного! Ваша дитина занадто захоплена іграми-стрілялками? Відмінно, запропонуєте їй стати сильним героєм не тільки на екрані мобільного телефону або монітора, а насправді зайнятися спортом, навчитися прийомів самооборони й т. д. Сходіть разом у спортзал, знайдіть підходящу спортивну секцію.

Важливо правильно використати властиву кожній дитині рису — цікавість! Добре знаючи свою дитину, Ви обов’язково знайдете в навколишньому світі речі, які її обов’язково зацікавлять, і в цьому пошуку Вам знов-таки зможе допомогти інтернет.

Більше для батьків, дітей та вчителів про безпечне використання ресурсів Інтернету на сайті:


Тема. Правила вживання апострофа.
Мета:  повторити й систематизувати знання, здобуті в початко­вих класах, та засвоїти нові правила вживання апострофа, удосконалити навички правильної вимови й написання слів з апострофом; формувати  вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, визначати  головне, робити  висновки; розвивати навички самостійної та  групової  роботи; вихову­вати  товариські  взаємини, інтерес до  мовних  явищ; заохочувати  до  співробітництва.
Тип уроку: урок  засвоєння  нових  знань і  розвитку  умінь  та  навичок  з  використанням  інтерактивних  технологій..
Обладнання: картки з  завданнями,загадки  про  апостроф, підручники, схеми, кросворд.

ХІД УРОКУ
I.      Пароль.
II.  Повідомлення  теми, мети  і  завдань  уроку.
Вступне  слово  вчителя.
-         Дорогі  діти. Сьогодні  на  уроці  ми  з  вами  працюватимемо  над  темою «Вимова  та  написання  слів  з  апострофом». Тема  ця  для  вас  не  нова, але  нам  доведеться  познайомитися  ще  з  кількома   правилами, крім  тих, які  відомі  вам  з  початкових  класів. На  кінець  уроку  ви  повинні  знати правила  вживання  апострофа, вміти  правильно  вимовляти  і  писати  слова  з   апострофом, вільно  користуватися  ними  у  мовленні. Чого  ж  від  уроку  чекаєте  ви?
-          Сподіваюся, всі  ви  отримаєте  величезне  задоволення  від  уроку, вкотре  переконаєтеся, що   ви  багато  знаєте  і  вмієте. Тож  бажаю  всім  гарного  настрою  і  успіхів. А  почнемо  ми  з  перевірки  домашнього  завдання.

       ІІІ.  Актуалізація  опорних  знань  учнів. Опрацювання теоретичного  матеріалу. Захист  проектів, створених  групами. (1  група – створила  загадки  про  апостроф, 2 - опрацювала  правила  вживання  апострофа, презентує  їх  іншій  групі).

     

    IV. Адаптація теорії. 1 група – користуючись  схемами, з’єднати стрілками  правила  з   відповідними  прикладами, 2  група – дати  відповіді  на  питання: «Для  чого  потрібен  апостроф?»  та «Що  спільного і  відмінного  між  ь  і «’»?»


    V. Опрацювання  нового  матеріалу.
  
  1. Мовна  розминка.
   Скоромовка: У  Лук’яна  в’язка  м’яти.
        У  Дем’яна  дев’ять  в’язок.

           2. Робота  з  підручником.
             Вправа 368. Переписати  слова, підкреслити  орфограму, обґрунтувати  написання  слів.
      
           3. Письмо  по  пам’яті. (Прослухати  вірш, запам’ятати, а  потім  записати  якнайбільше  слів  з  апострофом.)
        
У  п’ятницю, у  надвечір’я,      
         Як  туманцем  потягло,
         Сонце  плавно  у  міжгір’я
         Спочивати  попливло.

         На  подвір’ячку, під  в’язом,
         Вся  зібралася  сім’я:
         Відпочить, побути  разом
         Та  послухать  солов’я.

         Вечоріє. На  подвір’ї
         Вся  сім’я  рядком  сидить…
         Перше  випливло  сузір’я:
         Бавить, манить  і  мигтить.(9)
        


  4.Вправа  на  правильну  вимову. (Порівняти  вимову  і  звучання  слів:
                   В’яз – свято, з’ява – зяблик, сузір’я – зоря, бур’ян – буря, сузір’я – гарячий.)

     
          5. Робота  біля  дошки. (Подані в  транскрипції  слова  записати  відповідно  до  орфографічних  норм  і  навпаки. Завдання  на  карточках, учень  може  вибирати  сам.)
         (бйуть’), (арфйарка), (р’із’б’ар), (подв’ірйа), (п’івйаблука), (в’ідйізд), (звйазати), (кавйарн’а), (моркв’аний); зав’язь, обов’язок,
буряк, свято.

         6. «Лінгвістичний  аукціон.»
Робота  в  групах. (Назвати  якомога  більше  слів  з  апострофом.)

         7. Творча  робота.
            Вправа 369. (Від  поданих  слів  утворити  слова  з  апострофом, з  одним  таким  словом  скласти  речення.)
        
         8. Розвиток  зв’язного  мовлення.
             Вправа  377.

       VI. Узагальнення  та  систематизація вивченого  матеріалу.
        
       1.Завдання з ключем.
Записати слова у дві колонки:
         1)  слова з апострофом;
         2)  без апострофа.
    
 Дев'ятсот, серм'яга, хуторянин, зв'язок, духмяне, порядок, бур'ян, без'язикі, тьмяно, цвях, присвята, реп'ях, п'ятдесят, з'ясовано, Соловйов.
   
Ключ. З останніх букв колонок утвориться назва вірша В.Сосюри «Так ніхто не кохав...».


2. Кросворд "Слова  з  апострофом".(На  дошці)
I.      Група  близьких  родичів, що  проживають  разом.
II.     Елемент  вбрання  священика.
III. Частина  голови.
IV. Запашна  лікарська  рослина.
V.    Що  не  можна  вживати  у  піст?
VI. Частина  стопи.                  

VII.           Підсумок  уроку.
Опитування. Закінчити  речення.
"На  уроці  я  навчив(ла)ся…" або "Знати правила  вживання  апострофа  мені  потрібно  для  того, щоб…"(На дошці)

-         Який  вид  роботи  найбільше  сподобався?
-         Що  найбільше  здивувало?
-         Чи  справдилось  те, чого  ви  очікували  від  уроку?

VIII.       Оцінювання.
Картки  самооцінки.

IX. Домашнє  завдання.

           

Публікація

VID 20231116184148 Гійом Аполлінер. Поезія

Популярне