5 клас 🙋 Дистанційне навчання 😀
Українська мова
Чергування у-в, і-й
Повторити чергування У-В, І-Й
Прочитайте за підручником теоретичний матеріал (на повторення) за темою
У вживається для уникнення збiгу приголосних:
- на початку слова перед приголосним: учора;
- на початку речення перед приголосним: У мене була книжка.
- на межi слiв мiж приголосними звуками: прийшов у село;
- якщо наступнi приголоснi в, ф або їхнi сполуки з iншими звуками (-льв-, -св-, -тв-, -хв-): Сидимо у вагонi.
- пiсля роздiлового знака перед приголосним (тире, дужки, лапки, кома, крапка з комою):
Стоїть на видноколi мати — у неї вчись;
Моя мама, учителька, сьогоднi провела вiдкритий урок.
В уживається для уникнення збiгу голосних:
- мiж голосними: Була в Одесi.
- перед голосними на початку речення: В Антарктидi працюють вченi.
- пiсля голосного перед бiльшiстю приголосних (крiм в, ф, -льв-, -св-, -хв- i под.): Пiшла в садок.
У — В не чергуються:
I вживається:
- мiж приголосними: зiбрав i пiшов.
- на початку речення: I день iде…
- для зiставлення понять: батьки i дiти.
- перед буквами я, ю, є, ї та звуком [й]: Знайшли i їжака, i ялинку.
Й вживається:
- мiж голосними звуками: лiто й осiнь.
- пiсля голосного звука перед приголосним: червонi й жовтi.
Виконайте вправу 292,293 (усно)
Опрацювати таблиці (узагальнення)
Інше
Уважно прочитайте завдання да вправи
Виконати вправу 294 письмово. Списати речення розкраваючи дужки.
______________________________________________________________________
------------------------------------------
5 клас 🙋 😀
Українська мова
Позначення м’якості приголосних на письмі.Правила вживання м’якого знака
Позначення м'якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я. Сполучення ьо, йо
Опрацювати теоретичний матеріал
Згадуємо
Перевірте себе
Л..н, ра..н, бад..рий, міль..н, зна..мий, сер..зний, л..тчик, ..од,медаль..н, ма..р, Вороб..в, д..готь, павіль..н.
Льон, район, бадьорий, мільйон, знайомий, серйозний, льотчик, йод,медальйон, майор, Воробйов, дьоготь, павільйон.
------------------------------------------
__________________________________________________________
5 клас 🙋 😀
Українська мова
Позначення м’якості приголосних на письмі.
Правила вживання м’якого знака
Відео для повторення
Питання:
Чому сполучення слів треба писати так?
Дуб і береза, почав іти, працювати у нас, побачив усіх...
Поясніть чому в слові колодязні є три м'які приголосні звуки, проте немає жодного знака м'якшення?
______________________________________________________________
------------------------------------------
Правила вживання м’якого знака. Сполучення букв ьо, йо
1. В українських словах на початку слів, після голосного та зрідка після приголосних: йому, йорж, знайомий, чийого, вйокати, підйомний.
------------------------------------------
__________________________________________________________
------------------------------------------
5 клас 🙋 😀
Українська мова
Правила вживання м’якого знака. Сполучення букв ьо, йо
Опрацювати теоретичний матеріал
Сполучення ЙО, ЬО
Пишеться ЙО:
2. В іншомовних словах (на місці іо, оу, jо, що вимовляються як один склад): йод, майор, курйоз, мільйон, Йорданія, Айова, Ескамільйо.
Пишеться ЬО:
для передавання звука о після м’якого приголосного: багатьох, всього, дьоготь, мальований, кльош, сьогодні, трьох.
Домашнє завдання
Прочитати й осмилити за підручником ст.118,119 (124,125)
Виконати вправи 317 (272), 323(282)
------------------------------------------
__________________________________________________________
5 клас 🙋 😀
Українська мова
Написання апострофа
Вивчити теоретичний матеріал за підручником, розглянути таблицю
Питання:
У якому випадку пишемо апостроф ? Коротко повідомлення.
Чому пишемо апостров у слові підв'язати?
Так, у молодших класах ви вивчали деякі відомості про нього.
Що собою являє апостроф? На що він схожий?
Чому пишемо апостров у слові підв'язати?
Так, у молодших класах ви вивчали деякі відомості про нього.
Що собою являє апостроф? На що він схожий?
Завдання :
Запишіть правильно слова: буря, бур’ян, кар’єр, бар’єр, рясно,
поряд. рядок.
За підручником списати вправу вставляючи, де потрібно апостроф 328 (286)
________________________________________
------------------------------------------
------------------------------------------
5 клас 🙋 😀
Українська мова
Вживання апострофа
Прочитайте казочку. Запрошую всіх у чарівний світ казки
ЗНИКНЕННЯ АПОСТРОФА
У тридев`ятому царстві є незвичайна країна Фонетика. Правлять нею три сестри: сувора і розумна Орфографія, точна Графіка і миловида та співуча Орфоепія. Якось у цій країні сталася надзвичайна подія - зник Апостроф. У Фонетиці почався страшний безлад. Графіка та Орфографія хапалися за голову, бо люди почали неграмотно писати. Орфоепія потерпала від неправильної вимови. Люди не могли нормально порозумітися! Треба негайно шукати Апостроф. До пошуків залучили найкращі сили. І ось що з'ясували слідчі. Кома, що мешкала у сусідній країні, давно заздрила Апострофу, оскільки він був такий же, як і вона, але завжди стояв вище. Це вона зіштовхнула Апостроф. Мешканці країни вирішили видати указ і остаточно закріпити апостроф на своєму місці. Це вона зіштовхнула апостроф. Мешканці країни вирішили видати указ і остаточно закріпити апостроф на своєму місці. А ось про що йдеться в указі ми з вами дізнаємося, перевіряючи домашнє завдання.
Скажіть
Чипотрібен апостроф у слові (свято)?
Правильна відповідь (НІ)
Перевірте себе
-Що таке апостроф?
-Лише перед якими літерами він ставиться?
-Після яких літер ставиться?
-Назвіть випадки, коли апостроф не ставиться.
Домашнє завдання
Розглянути теоретичний матеріал за темою у підручнику,повторити правила
Старий підручник ст.130
Новий підручник ст.123
За підручником списати вправу вставляючи, де потрібно апостроф
Новий підручник 330,
Старий підручник (288)
------------------------------------------
5 клас 🙋 😀
Українська мова
Подвоєння букв на познаяення збігу однакових приголосних
Опрацювати теоретичний матеріал
Домашнє завдання
Виконати вправу
за новим підручником 340
за старим підручником 298
----------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
5 клас 🙋 😀
Українська мова
Подовження приголосних
Перегляньте відео урок
Домашнє завдання
Виконати вправу
за новим підручником 342
за старим підручником 300
5 клас 🙋 😀
Українська мова
Самостійна робота з теми
“Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія”
Виберіть правильну відповідь.
Перейти за посиланням
--------------------------------------------------------------
5 клас 🙋 😀
Українська мова
Повторення з теми огрфографія
Домашнє завдання
1)Повторити написання орфограм у словах, скориставшись підручником.
2) Скласти власний орфографічний словничок (25 слів) за різними правилами.
------------------------------------
5 клас 🙋 😀
Українська мова
Повторення з теми огрфографія
Домашнє завдання
1)Повторити правила
старий підручник ст.135,136
новий підручник ст.129
2) Виконати вправу
старий підручник 311
новий підручник 356
---------------------------------------------------
5 клас 🙋 😀
Українська мова
Повторення з теми огрфографія
Домашнє завдання
Перевір себе «Розгадай кросворд»
1. Велика тварина з гілчастими рогами й коротким хвостом.
2. Художній образ, утілений актором на сцені, у кінофільмі.
3. Фотознімок,світлина.
4. Те, чим обгортають що-небудь.
5. Захищене від вітру, хвиль, течій місце біля морського берега, зручне для стоянки суден.
6. Сумка зі шкіри або іншого матеріалу, яку носять школярі за допомогою заплічних ременів на спині.
7. Клейові фарби, що легко розчиняються у воді.
8. Синонім до слова знаходиться.
9. Майстерня для виготовлення чого-небудь.
Немає коментарів:
Дописати коментар