7 клас Українська мова
Букви -н- та -нн- у прислівниках.
Правопис прислівників на -о ,-е, утворених від
прикметників і дієприкметників.
Опрацювання теоретичного матеріалу
Згадайте про прислівник
Повторити написання
Робота з підручником
Прочитати ст. 131,136
Ознайомтесь із таблицею «Правопис прислівників». Доповніть її прикладами.
Правопис прислівників
Правила
|
Приклади
|
Подвоєння приголосних
| |
Прислівники, утворені від прикметників за допомогою суфіксів -о, -е, зберігають правопис цих прикметників:
|
Туманний — туманно
|
Домашнє завдання
Повторити теоретичний матеріал ст.131, 136
Викона вправу за підручником 387
--------------------------------------------------------------------------
7 клас Українська мова
Питання
Чи простежується закономірність у написанні и та і в кінці прислівників?
восени – навесні, докупи – укупі, по – вовчи – втричі?
Яких знань нам ще не вистачає?
Над чим ми будемо працювати?
Спочатку згадаємо
Перевірте себе
а) Що називається прислівником?
б) На які питання він відповідає?
в) Що означає прислівник?
г) Які є групи прислівників за значенням?
д) Назвіть способи творення прислівників.
е) Як твориться вищий ступінь порівняння прислівників?
ж) Як твориться найвищий ступінь?
з) Розповісти про правопис н і нн у прислівниках.
Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.
1. Розглянути таблицю "и та і в кінці прислівників".
1) Після букв, що позначають тверді приголосні: восени.
2) Після г, к, х: навкруги, залюбки;
3) Після ж, ч, якщо прислівник утворено за допомогою префікса по-ведмежи, по – заячи;
4) Після ч, якщо прислівник утворено від дієприслівника: стоячи, лежачи.
|
1) У кінці прислівників після букв, що позначають м’які або пом’якшені приголосні: в цілості, навесні.
2) У деяких прислівниках після ч: тричі, вночі.
|
Робота з підручником
Вправа 379, 380.
Домашнє завдання.
1. Вивчити с.134,136.
2. Вправа 382. Вставити літери и чи і.
3. Скласти словничок труднощів у написанні прислівників.
7 клас Українська мова
Правопис прислівників разом, окремо і через дефіс
Опрацювання теоретичного матеріалу
Прочитати за підручником ст.137
Домашнє завдання
Повторити теоретичний матеріал за підручником ст.137,138141
Вправа 400, 409
------------------------------------------------------------------
7 клас Українська мова
Написання прислівників
окремо, разом і через дефіс
Згадати, що виражає прислівник, яка морфологічна ознака властива йому, з якими частинами мови пов’язується, яким членом речення виступа
Прочитати ст.137,138.
Прочитайте та осмисліть матеріал параграфа у підручнику, роблячи під час читання позначки олівцем (+ ? -).
Домашнє завдання
Виписати з орфографічного словника десять прислівників, що пишуться через дефіс
Вивчити теоретичний матеріал підручника.Зверніть увагу ст.138,141
Вправа 389 (усно), 397
------------------------------------------------------------
7 клас Українська мова
Написання прислівникових сполучень.
Про сполучення прийменника з іменником, які сприймаємо як прислівник, та особливості написання таких сполучень
Опрацювання теоретичного матеріалу
Прочитати теоретичні відомості ст.143,144; розглянути таблицю ст.143
Перевір себе за допомогою словника........
Пограємо...
Гра «Так😀 чи ні😂»
1. У ролі частки НІ виступає у фразеологічних зворотах і пишеться окремо: ні туди ні сюди, ні так ні сяк 😀 так
2 Коли прислівник починається префіксом аби, наприклад, неабияк, він пишеться із НЕ окремо 😂
3. Після префікса по- у прислівниках з суфіксами -є, -и, -ому, -ему пишеться дефіс 😀
4. Коли у прислівниках є суфікси -небудь, -таки, -от, -то або префікси будь-, казна-, хтозна-, то такі прислівники пишуться окремо 😂.
5. Коли прислівники утворені способом складання слів, однакових чи близьких за змістом, наприклад, ледве-ледве, віч-на-віч, вони пишуться окремо 😂
6. Прислівники, утворені за допомогою префіксів прийменникового походження (набік, зараз, униз), та якщо в слові є суфікси -о, -є, -и, -ки, -у, -ю, -а,-я (напевно, вгорі), вони пишуться разом 😀
7. Прислівники, утворені за допомогою злиття основ слів (горілиць, праворуч, мимохіть), пишуться разом 😀
8. Прислівники ДЕНЬ У ДЕНЬ, РАЗ У РАЗ, ЧАС ВІД ЧАСУ, БЕЗ КРАЮ, ПО ПРАВДІ та інші, які відрізняються від іменників з прийменниками питаннями, потрібно запам'ятати і вони пишуться через дефіс 😂
САМОПЕРЕВІРКА
ТЕСТУВАННЯ
7 клас Українська мов
Написання прислівникових
словосполук
словосполук
Знявши риски, прислівники, що їх пишемо разом, та прислівникові сполуки, які пишемо окремо, запишіть у дві колонки. Перевірте себе за словником.
У/досвіта, до/речі, без/наміру, раз/у/раз, з/дня/на/день, тим/часово, рік/у/рік, що/тижня, з/розгону, на/диво, на/самоті, по/суті, у/плав, час/ від/часу, від/ранку/до/вечора, через/силу, стрім/голов, за/рахунок, по/ всюди, у/тричі, з/давніх/давен.
Домашнє завдання
Спишіть, вставляючи пропущені літери та знімаючи риски. Прислівникові сполуки підкресліть. Поясніть розділові знаки в реченні з прямою мовою.
1. Я рибу на річці ловлю день/при/дні (Є. Гуцало).
2. Серденьком б’ється дж..рельце цілюще, з ним ро..мовляю один/на/один(М. Осадчий).
3. Я був самотній, сам/на/сам з своєю самотою
(Ю. Рибчинський).
4. А дід мою дослухав казку і виявив серде..ну ласку: «За те, що гарна казка ця, на/вибір вирвіть кавунця» (Д. Білоус).
5. Глечик день/у/день не/надщерблюєт..ся, а ро..биваєт..ся од/разу (Нар. тв.).
-------------------------------------------------------------------
7 клас Українська мов
Написання прислівника
Повторення
Випишіть прислівники і вкажіть їх розряд та поясніть написання.
УКРАЇНСЬКИЙ МОЦАРТ
1758 року до Придворного хору в Петербурзі зараховано «камер-співаком» семирічного хлопчину з українського міста Глухів. У чарівний світ музики прийшов тоді її майбутній класик Дмитро Бортнянський. Юний співак одразу привернув увагу красивим м’яким і водночас сильним дискантом. В одинадцять літ він співає головну жіночу, а через три роки головну чоловічу партію в опері «Альцеста».
В Італію він приїхав шістнадцятилітнім хлопцем удосконалюватися в музиці і співі. А на батьківщину повернувся зрілим композитором, автором трьох опер, кількох ораторій. Петербург обдаровує Бортнянського званням композитора Придворного хору. А далі... міняються часи, змінюються царі, а Бортнянський до останніх своїх днів залишається на чолі музичного життя столиці.
Композиторська спадщина Дмитра Бортнянського багата й різноманітна за жанрами. Передовсім то — шість опер, хорові культові твори, концертні увертюри, камерні ансамблі, сонати, п’єси для фортепіано, романси і навіть музика для військових оркестрів. В усьому тому розмаїтті нерідко звучать мотиви українських народних пісень.
Біографи Д. Бортнянського слушно називають його українським Моцартом. Бо він і справді є яскравою зіркою у світовій музичній культурі. (За Н. Руденко).
Домашнє завдання
Перевірка знань, виконати тест «Google Classroom»
----------------------------------------------------------
7 клас Українська мов
Прийменник як службова частина мови.
Види прийменників за будовою.
Разом з відмінковими формами іменників, числівників, займенників прийменники можуть виражати:
час (без п’яти хвилин, о десятій годині);
простір (злетіти у небо, доїхати до міста);
причину (запізнився через транспорт);
мету (прийшов на урок, зустрівся з однокласниками);
спосіб дії (сказати по правді, робити з задоволенням);
порівняння (більший за інших, найменший у класі);
відношення до матеріалу (штани з вельвету, зошит з паперу);
предмет, на який спрямована дія (розповідати про навчання, привітати зі святом).
час (без п’яти хвилин, о десятій годині);
простір (злетіти у небо, доїхати до міста);
причину (запізнився через транспорт);
мету (прийшов на урок, зустрівся з однокласниками);
спосіб дії (сказати по правді, робити з задоволенням);
порівняння (більший за інших, найменший у класі);
відношення до матеріалу (штани з вельвету, зошит з паперу);
предмет, на який спрямована дія (розповідати про навчання, привітати зі святом).
первинні | біля, без, в (у), від (од), для, до, з (із, зі, зо), за, над (наді), під (піді), о (об), через |
вторинні | поряд, коло, кінець, край, незважаючи на, зважаючи на, поблизу |
Домашнє завдання
1)Ознайомитися із теоретичним матеріалом у підручнику ст.154, 155,157
2) Виконати вправи за підручником 440, 443
---------------------------------------------
1)Ознайомитися із теоретичним матеріалом у підручнику (Української мови 7 клас автор О.В.Заболотний) ст.154, 155,157
2)Виконати вправи за підручником 438, 444
2) Виконати вправи за підручником 440, 443
---------------------------------------------
7 клас Українська мов
Прийменник як службова частина мови.
Зв’язок прийменника з непрямими відмінками іменника.
Домашнє завдання
- Запишіть слово. Визначте частину мови слова.
- Розряд за значенням: прийменник просторовий, часовий, причини, мети, умови і допусту, способу дії, кількісний, означальний чи об'єктний.
- Група за походженням (первинний чи вторинний).
- Група за будовою (простий, складний чи складений).
- Розберіться у правописі слова (як воно пишеться).
Домашнє завдання
1)Ознайомитися із теоретичним матеріалом у підручнику (Української мови 7 клас автор О.В.Заболотний) ст.154, 155,157
2)Виконати вправи за підручником 438, 444
Немає коментарів:
Дописати коментар