Завжди цікаво

Завдання укр.літ.6 клас

 6 клас 
Українська література

Характеристика образу головного героя Климка Джури  повісті "Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9"


Перегляд буктрелеру


Опрацювати питання:

1. Зброя проти синьомордів, яку запропонував Климко батькам...
2. Інструмент, який знайшов батько з хлопцями в піраміді... 
3. Під час гри на дримбі до піраміди зліталися... 
4. Основна мета прибульців на Землі — це... 
5. Климко назвав спосіб пересування пірамідою... 
6. Усі представники роду Джур втаємничені... 
7. Прибульці сховали бабусю Соломію в... 
8. Помічником синьомордих прибульців серед людей виявився... 
9. Бабуся Соля дала рятівникам... 
10. На дні полотняної торбинки була... 
11. Подумки Климко наказав прибульцям... 
12. Найуспішніший засіб від переляку бабуся клала... 


Домашнє завдання

Заповнити анкету


Заповнення "анкети" за біографією героя 
1
Прізвище та ім'я, по батькові персонажа
Джура Клим Миколайович
2
Місце проживання

3
Вік

4
Зовнішній вигляд

5
Риси характеру

6
Поведінка, вчинки

7
Заняття, уподобання

8
Стосунки з однолітками, дорослими. рідними
Орієнтовний план
1. Хто такий Климко Джура.
2. Вік хлопчика.
3. Зовнішній вигляд.
4. Поведінка, вчинки.
5. Заняття, уподобання.
6. Стосунки з однолітками, дорослими, рідними.
7. Риси характеру.
8. Моє ставлення до героя (що подобається, що ні).

_______________________________________________________________________________

 6 клас 

Українська література


     Михайло Коцюбинський "Харитя"

Опрацювати творчість письменника
Переглянути відео


Ознайомитись з оповіданням "Харитя",перегляд відео



Домашнє завдання

САМОПЕРЕВІРКА


https://classroom.google.com/u/0/c/NTcyODg4MDE3NTBa






Прочитати оповідання "Харитя"
Написати відгук за оповіданням

______________________________________________________

 6 клас 

Українська література

Опрацювати тест за оповіданням
«Харитя»
1. Оповідання «Харитя» було написано Коцюбинським коли він:
а) навчався у духовному училищі у Шаргороді;
б) працював учителем у Подільському реальному училищі;
в) учителював у селі Лопатинці;
г) працював у Чернігівській губернській земський управі.
2. Композиційно «Харитя» складається з:
а) 3 частин;   
б) 4 частин;   в) 5 частин;   г) 6 частин.
3. Яке горе сталося в сімї Хариті:
а) померла мати;  
б) згоріла хата;  в) помер батько;   г) здохла корова.
4. На яку деталь вказує автор при описі Хариті:
а) жовте як віск обличчя;   б) чорні і сухі руки;
в) запечені на сонці рученята;    г) загострений ніс.
5. Скільки років було Хариті:
а) вісім років;  б) дев’ять років;  в) десять років;   г) одинадцять років.
6. Харитина мати злягла коли люди:
а) збирали гриби;  б) жали жито;   в) готувалися до Свят-Вечора;
г) готувалися до Водохреща.
7. Прийшовши додому Харитя заходилася:
а) рубати дрова;  б) носити воду;  в) готувати вечерю;  г) підшивати спідницю.
8. Що подарувала Хариті хрещена мати:
а) намисто; б) кісники; в) люстерце;  г) хустинку.
9. Що в пічі засичало і почало збігати:
а) куліш;  б) молоко;   в) борщ;  г) капусняк.
10. Про що хотіла попрохати Харитя хрещеного батька:
а) доглянув за матір’ю;   б) нарубав дрів;  в) відвіз у місто; г) звіз хліб у стодолу.
11. Після вечері, що стала робити Харитя:
а) розчісувати коми; б) мити голову; в) читати книжку; г) молитися Богу.
12. Що поклала Харитя до себе у торбинку:
а) гребінець;  б) серп;   в) кусок сала;   г) пляшку молока.
13. Куди пішла Харитя вранці:
а) по воду;  б) на ниву;  в) до сусідів;   г) на танці.
14. Яка пригода сталася з Харитею:
а) порізала палець;  б) зламала руку;  в) зламала серпа; г) загнала турпака у ногу.
15. Кого зустріла Харитя на стежці:
а) попа;  б) сусідку;   в) подружку;  г) 2 молодиць.
16. Чому раділа Харитя наприкінці оповідання:
а) отримала у спадок землю;  б) отелилася корова;  в) одужала її мати;
г) опоросилася свиня.



_________________________________________________________________________________
 6 клас 

Українська література

Гумористичні твори. Гумористичне і сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки та ін.). Велика роль гумору в житті українців



"Сміх — це здоров'я, сміхом можна більше вразити, ніж лапкою чи навіть бійкою", — говорять у народі. Українці завжди відзначалися дотепністю, розвиненим почуттям гумору, вмінням посміятися не лише над іншими, а й над самим собою.

Опрацювати визначення


Анекдот — жанр фольклору — коротка жартівлива розповідь про якийсь цікавий життєвий випадок з несподіваним і дотепним закінченням.

Байка — невеликий, здебільшого віршований повчально-гумористичний чи сатиричний твір з алегоричним змістом, в якому людське життя відтворюється або в образах тварин, рослин і речей, або зведене до простих і умовних стосунків.

Усмішка — різновид фейлетону та гуморески, введений в українську літературу Остапом Вишнею.

Гумореска — невеликий віршований, прозовий чи драматичний твір з комічним сюжетом, відмінний від сатиричного твору легкою, жартівливою тональністю.

Співомовка — короткий віршований ліро-епічний твір, часто побудований на якомусь народному анекдоті, приказці або казковому мотиві.

Фейлетон — художньо-публіцистичний жанр літератури, в основі якого лежать реальні факти, зображені в сатиричному або гумористичному плані.

Домашнє завдання
Опрацювати біографію  Л.Глібова
Виразно читати  байки "Щука","Муха і бджола", "Жаба і Віл"
____________________________________________________


 6 клас 

Українська  література

5 березня 2017 року - 190-річчя українського поета-байкаря Леоніда ...Леонід Глібов – визначний український байкар. Байка «Муха
 і Бджола». Викривальна 
       і повчальна спрямованість.

Аналіз байки «Муха і Бджола»

Тема: зображення зустрічі Мухи й Бджоли, в якій кожна висловила свого життя та покритикувала іншу.
Ідея: уславлення працьовитості, творчого натхнення, вміння раціонально використовувати час; засудження ледарства, безпечності, настирності; прагнення жити за рахунок інших, задовольняючи власні потреби.
Основна думка: пошану і повагу має той у суспільстві, хто працює заради інших, приносить користь, марно не витрачає часу; ледарі — непрохані гості.
Жанр: байка

Робота з підручником

Що незвичного  у цьому творі? Який він за жанром? Яка його будова? Чому імена героїв записані з великої літера? Про це ми дізнаємось, опрацювавши статтю з підручника. 

Домашнє завдання
Опрацювати статтю на ст. 236

 Виразно читати напам'ять

________________________________________________________________________________



 6 клас 

Українська  література


      Степан Руданський. Співомовки.

Ознайомлення з життям митця


Степан Васильович Руданський... Це ім'я відоме багатьом шанувальникам гострого і дотепного слова. Спадщина цього письменника — оригінальне явище в нашій літературі. Вона грунтується на фольклорній основі, витікає з народних джерел. Це відчутно вже в назві творів.





Опрацювання теми
Основні види комічного
Гумор — співчутливе, доброзичливе зображення смішних вад вдачі героя або недоліків громадського і побутового життя з метою їх виправлення
Сатира — різке, глузливе висміювання вад, недоліків у вдачі персонажа, у подіях та явищах громадського чи побутового життя з метою їх викриття і заперечення.
Сарказм — зле, в’їдливе висміювання серйозних вад у ха-рактері персонажа, подіях та явищах громадського або побутового життя з тим, щоб викрити їх потворну суть і викоренити, знищити, бо виправити їх не можна.
Іронія — іносказання, яке виражає насмішку або лукавство; подвійний зміст, коли сказане у контексті мови набуває проти-лежного значення; висміювання, яке містить у собі оцінку того, що висміюється. Іронічне ставлення передбачає насмішку, певним чином сховану або таку, що легко виявляється в інтонаціях автора-оповідача; почасти виступає у вигляді похвали.
Жанри гумору
Байки, усмішки, гуморески, співомовки, анекдоти та ін.
Один із цих жанрів гумору придумав український письмен¬ник Степан Руданський.

Співомовка — це короткий гумористичний вірш, часто побудований на якомусь народному анекдоті, приказці або каз¬ковому мотиві.





Домашнє завдання 

Виразно читати гумористичні твори


________________________________________________________________________________




 6 клас 

Українська  література


Виразне читання байки, гуморески





Обмін враженнями від прочитаного твору
— Про кого йдеться у творі?
— Що у вас викликало сміх?
_______________________________________________________________________________



 6 клас 

Українська  література

Павло Глазовий.Гумореска "Заморські гості", "Похвала"

Опрацювати творчість П.Глазового

Глазовий Павло Прокопович (30 серпня 1922, село Новоскелюватка - 31 жовтня 2004) - український поет-гуморист, поет-сатирик, письменник. Автор поеми "Слався, Вітчизно моя!"; 13 книжок сатири та гумору; 8 книжок для дітей.

Павло Прокопович Глазовий народився 30 серпня 1922 р. у с. Новоскелюватка Казанківського району, Миколаївської області в сім`ї хлібороба. Вчився у Новомосковській педагогічній школі на Дніпропетровщині. Після закінчення педагогічної школи у 1940 р. був призваний служити в армії. Учасник Великої Вітчизняної війни. Після війни П.П. Глазовий навчався в Криворізькому педагогічному інституті, де його запримітив Остап Вишня. Письменник почав опікуватися подальшою долею талановитого юнака, подбав про те, щоб його перевели навчатися у Київ. 1950 року закінчив філологічний факультет Київського педагогічного інституту ім. О. М. Горького. У 1950 — 1961 рр. — заступник головного редактора журналу “Перець”, згодом заступник головного редактора журналу “Мистецтво”. Друкується з 1940 року. 

Невичерпними джерелами творчості гумориста є скарби живої мови, іскристі перлини народної мудрості. Гумор Павла Прокоповича – доброзичливий, веселодайний. Байкам притаманні дотепність й влучність. Чимало байок та мініатюр мають риси народного анекдоту. Творчість П.П. Глазового – життєдайна, вона є завжди відкритою сторінкою веселої вдачі українського народу, його доброго настрою.

В 1968 р. був прийнятий в Союз письменників. 

П.П. Глазовой зробив значний внесок і в дитячу літературу. Він автор 8 дитячих книжок.
 Перший лауреат премії им. Петра Сагайдачного 1996 р. Вагомий внесок П.П. Глазового в українську літературу відзначений орденом “За заслуги” (1997). Лауреат премії ім. Остапа Вишні 1988 року за книгу “Сміхологія”. 

Домашнє завдання
Виразно читати гуморески

Скласти власну байку
_________________________________________________________________________________



6 клас 

Українська  література

Написання власної байки


Як написати байку ?


 Байка - це коротке алегоричний твір, зазвичай з повчальним висновком. Дійовими особами, як правило, виступають тварини, рослини, речі. Класична байка починається або закінчується мораллю - висновком, настановою, де пояснюється сенс байки. Байка це коротка розповідь, в якому кожен елемент - дійові особи, декорації і самі дії - сприяють тому, щоб читач витягнув цінний урок.



ЗМІСТ БАЙКИ

1Виберіть мораль. 
Оскільки мораль - це суть байки, тому перед тим, як приступити до її написання, визначте її мораль. 

2Визначте, яку проблему (конфлікт) або поширену життєву ситуацію ви будете освячувати в своїй байці.

 Повчальне висновок має бути вирішенням цієї проблеми. Оскільки вам необхідно подати цінний моральний урок, обрана вами проблема повинна стосуватися багатьох людей.

3Визначте, хто буде головним героєм вашої байки. 
Подумайте про те, якою повинна бути особистість головного героя, він повинен мати можливість зрозуміти ваше моральне повчання. Оскільки байки відрізняються простотою і лаконічністю, не прагнете створювати складних багатогранних персонажів. 
Кожен персонаж може відображати всього одну рису, що власне і буде відрізняти його від інших. Подумайте про те, як персонажі будуть відповідати моральному повчанням. 


 4Визначте архетипи персонажів.

 Вибираючи персонажа, подумайте про те, якими рисами характерами відрізняється він від природи. Наприклад, у байці "Черепаха і Заєць", повільність черепахи пов`язана з врівноваженістю і наполегливістю, а швидкість зайця пов`язана з необачності і самовпевненістю. Існує ряд класичних архетипів, що використовуються в байках, які широко визнані і пов`язані з конкретними рисами характеру. 
Якщо ви хочете створити конфлікт, виберіть два персонажа з протилежними рисами характеру. 

5Виберіть обстановку.
 Подумайте про місце, де будуть відбуватися події? 
Як і у випадку з конфліктом, виберіть обстановку, яка буде зрозуміла і цікава людям. Обстановка повинна бути пов`язана з персонажами і їх відносинами. 
Місце, де відбуваються події, повинно бути простим і легко впізнаваним. 
Читачі повинні легко дізнатися і зрозуміти, де відбуваються події. Завдяки цьому вам не доведеться включати у свій твір додатковий опис місцевості. Наприклад, у вищезгаданій байці "Черепаха і Заєць", місцем, де відбуваються події, є дорога через ліс, яка створює умови для дії (змагання по дорозі), і пов`язана з персонажами байки (лісові тварини). 

6Подумайте про розв`язку конфлікту чи проблеми. 
Розв`язка повинна бути цікава читачеві, а також бути пов`язана з основними персонажами, їх відносинами і місцем, де відбуваються події. 
Подумайте, як персонажі зможуть розв`язати конфлікт, і який урок читач зможе витягти з байки. 

ЧАСТИНА 2 

3: НАПИСАННЯ БАЙКИ 
1Складіть план. Після того як ви намітили основні моменти історії, поетапно почніть описувати кожен. Опишіть місце, де відбуваються події, а також ставлення персонажів до цього місця. Як уже згадувалося, обстановка або місце має бути легко впізнаваним і безпосередньо має бути пов`язане з подіями, про які йде мова в байці. 

2Опишіть сюжет. Опишіть конфлікт між персонажами досить докладно, щоб суть проблеми була зрозуміла читачеві. Крім того читачеві має бути цікаво яким чином буде дозволений конфлікту. В основі вашої історії повинна простежуватися причинно-наслідковий зв`язок. Все, що відбувається в історії, має бути чітко пов`язане з конфліктом і його дозволом. Пам`ятайте, ваша байка повинна бути простою і лаконічною. Не витрачайте час, докладно описуючи непотрібні деталі. 



3Складіть діалог. Добре складений діалог покаже читачеві, якими рисами характеру володіє ваш головний герой. Якщо ви правильно склали діалог, не буде необхідності вказувати відмінні риси вашого персонажа, читач сам зрозуміє це з вашого діалогу. Діалог між персонажами повинен ілюструвати відносини між ними і конфлікт, який буде дозволений в кінці байки. 


4Напишіть вирішення конфлікту. Після того як ви описали персонажів і конфлікт, переходите до його вирішення. На цьому етапі написання байки повинна чітко простежуватися зв`язок між діями героїв, розвитком конфлікту, і його дозволом.  


5Сформулюйте мораль. Коли сюжет байки завершений, сформулюйте повчальне висновок. У байках, мораль, як правило, викладається в одному, змістовному реченні. Мораллю ви повинні підвести підсумок проблемі і її вирішенню. 

6Придумайте назву. Назва повинна бути пов`язано із загальним змістом байки, а також має бути цікавим, щоб привернути увагу читача. Як правило, найкраще придумати назву, після того як ви напишіть байку або, принаймні, продумає її сюжет. 

ЧАСТИНА 3 

3: РЕДАГУВАННЯ БАЙКИ 
1Прочитайте свою байку. Прочитайте байку від початку до кінця, і переконайтеся, що всі частини узгоджуються один з одним. 
Приділіть особливу увагу складним місцях. 
Однак пам`ятайте, що байка - це простий лаконічний розповідь, тому уникайте складних заплутаних фраз.


 2Виправте граматичні та орфографічні помилки. Після того як ви виправили всі стилістичні помилки, перечитайте байку ще раз, щоб виправити граматичні та орфографічні помилки. Ви можете скористатися довідниками і словниками, коли перевіряєте помилки. 
Попросіть друга або колегу прочитати вашу байку. Вони зможуть вказати вам на помилки. 



Домашнє завдання

Тепер ви можете поділитися своїм твором з іншими. Прочитайте свою байку сім`ї і друзям, викладіть її на Facebook, вайбер, розмістіть в блозі і поділіться посиланням в соціальних мережах або на сайтах, які публікують подібні твори.

_________________________________________________________________________



6 клас 

Українська  література










Немає коментарів:

Дописати коментар

Публікація

VID 20231116184148 Гійом Аполлінер. Поезія

Популярне