Завжди цікаво

четвер, 19 березня 2020 р.

Д мова для 7 класу, укр.мова



Контрольна робота  з теми  «   Прислівник»
Тест
І Варіант
1. Прислівник це-
А) Самостійна частина мови, що означає дію предмета
Б) особлива форма дієслова, що виражає ознаку предмета за дією
В) незмінна самостійна частина мови, що передає ознаку дії,ознаку предмета або ознаку іншої ознаки
Г)незмінна форма дієслова, яка означає ознаку дії, ознаку предмета або ознаку іншої ознаки

2.У реченні прислівник найчастіше виступає
А) означенням     Б)обставиною     В)присудок         Г)підметом

3.Прислівники зі значенням ознаки предмета входять до складу всіх словосполучень рядка
А)розмовляти пошепки, кричати голосно,співати гарно
Б)спів уголос,стежка праворуч,розмова пошепки
В)спів для душі, борщ по-київськи, поводитись гарно
Г)пригріло по-літньому, поводитись гуманно, побачення наспіх

4.У реченні  Дмитро поспішав, очевидно, не поснідав прислівник виконує роль
А) присудок      Б)означення          В)обставина         Г)не є членом речення

5.Префіксально-суфіксальний спосіб утворено всі прислівники рядка
А)віднині, внизу, подекуди, пізно                 Б)навпаки,втроє, уперед,низько
В)по-іншому, віддавна, влітку,здалека        Г)набагато,взимку, ось-ось,взимку

6.Лексично-синтаксичний (злиття словосполучень слів в одне слово)всі прислівники рядка
А)натщесерце, горілиць, мимоволі         Б)запанібрата, лежачи,одночас
В)напомацки, горілиць,ліворуч                Г)   двічі, обіруч, мимоволі

7. Укажіть речення де є прислівник.
А) Тама добре, де нас нема.                  Б)Полонених відправлено в глибокий тил.
В)Уночі раптом похолоднішало.             Г)Добре слово кожному прмємне.

8.  Укажіть прислівники які  мають вищий  ступінь порівняння
А) найнижче,більш нижче,нижче               Б)більш тепло,швидше, дорожче 
  В)тепло, найтепліше, гірше                      Г)щонайменш,ширше, менш гірше

9.Укажіть речення де прислівник в реченні є обставиною
А)Надворі холодно.      Б)Навшпиньки виглядають жоржини через тин.
В)Карлос вибрав шлях направо.    Г)Я зранку полюбляю пити каву по-віденськи.

10.Можна утворити ступені порівняння від усіх прислівників рядка
А) гарно,корисно,весело, завзято                Б)рішуче,багато,щойно, далеко
В)глибоко,втроє, швидко,легко                     Г)дорого,голосно,одвіку,зручно

11.Виділене слово є прислівником у рядку
А)на/дворі  в Івана     Б)скаржитися на/пам'ять     В)з/гори лине пісня жайворонка

12.Видіоене слово є прислівником у рядку
А)в/горі чувся крик невидимого птаха   Б)в/горі проклали тунель
В)підійшли до/гори Ай-Петрі     Г)у справі покладайся не лише на/силу,а й на розум

13.Усі прислівники якісно-означальні в рядку
А)гарно,розумно,радісно, по-весняному      Б)нині, пішки, зранку,весело
В)вдало, гаряче,навмисне,спересердя         Г)спекотно,холодно, гірко, спокійно

14.Усі прислівники способу дії в рядку
А)завжди, вчора, по-англійськи,здалеку      Б)понині,одвіку, сьогодні,багато
В)гуртом,уплав,по-нашому,навприсядки      Г)мило,зозла,щороку, вгорі

15.Усі прислівники часу в рядку
А)зранку,віднині,навік,взимку           Б)сміливо,навесні, праворуч, позавчора
В)верхи,щомісяця,післязавтра,просто      Г)раптово,мізерно,переконливо,зопалу

16. Усі прислівники мети в рядку
А)навмисне,наперекір,напоказ,жартома              Б)дарма,зумисне,зопалу,згарячу
В)нашвидкуруч,всерйоз,тихо,ненароком              Г)на зло,мимохіть,давно,натроє

17.Пишуться НН у всіх прислівниках рядка
А)безумовн…о,навмисн..е,нестерпн..о           Б)сумлін…о,неодмін..о,шален…о
В)холодн..о,переконан…о,туман…о                 Г)без доган…о,незрівнян…о,впевнен..о

18.Пишуться Н у всіх прислівниках рядка
А)Впевнен…,сон…о,гуман…о,беззмін…о     Б)зажурен…о,поімен…о,зран…я
В)нещодавн…о,попід вікон..ю,шален..о     Г)ненавмисн…о,стомлен..о,несподіван…о





19.Через дефіс усі прислівники  та прислівникові сполучення слід писати в рядку
А) коли/не/коли, на/в/з/догін ,по/маленьку, у/наслідок
Б) ледве/ледве,врешті/ркшт, десь/не/десь, часто/густо
В)  по/своєму, по/одинці,аби/сь, ні/коли
Г)з/на/двору, на/в/проти, сам/на/сам, спід/споду

20. Через дефіс усі прислівники  та прислівникові сполучення слід писати в рядку
А)раз/у/раз, на/виворіт,без/вісти, на/тще/серце
Б) без/відома, без/жалю,день/у/день
В) казна/де,якось/то,будь/коли, десь/то
Г)будь/що/будь,аби/коли,в/далечінь

21.Разом усі прислівники та прислівникові сполучення слід писати в рядку
А)спід/тишка, чим/дуж,на/різно,по/части      Б)на/жаль,волею/не/волею,ані/куди
В)в/нагороду,то\рік,хтозна/що,казна/коли     Г)сам/на/сам, по/тихеньк,пліч/о/пліч

22.Разом усі прислівники та прислівникові сполучення слід писати в рядку
А)по/одинці,на/гора,до/речі,по/твоєму      Б)на/при/кінці,ліво/руч, до/дому,в/голос
В)у/продовж,під/гору,один/в/один,більш/менш      
Г)ось/ось,оба/біч,босо/ніж,по/перше

23.Окремо всі прислівники та прислівникові сполучення слід писати в рядку
А) без/сумніву, до/вподоби,в/міру,без/пуття      Б)по/двоє,до/завтра,на/зло,десь/то
В)до/нині,ані/куди,без/кінця/краю,хоч/не/хоч    Г)під/силу/на/зло, що/миті

24. Окремо всі прислівники та прислівникові сполучення слід писати в рядку
А) на/останку,без/упину,на/дозвіллі,с/тиха
Б)за/кордоном,з/краю/в/край,до/останку,на/віки,вічні
В)без/потреби,без/черги,до/долу,під/час
Г)на/видноті,в/роздріб,під/силу, до/пори































 Контрольна робота  з теми  «   Прислівник»
Тест
ІІ Варіант
1. Прислівник це-
А) Службова частина мови,яка відповідає на питання як?де?коли?чому?навіщо?
Б) особлива форма дієслова, що виражає ознаку предмета за дією
В) незмінна самостійна частина мови, що передає ознаку дії,ознаку предмета або ознаку іншої ознаки
Г)незмінна форма дієслова, яка означає ознаку дії, ознаку предмета або ознаку іншої ознаки

2.У реченні прислівник найчастіше виступає
А) означенням     Б)обставиною     В)присудок         Г)підметом

3.Прислівники зі значенням ознаки дії входять до складу всіх словосполучень рядка
А)читати швидко, кричати голосно,ліс навесні
Б)прийти засвітла,боротися споконвіку,надто щвидко
В)бігти підтюпцем,зробити так-сяк, збільшити вдвічі
Г)піти в інше село, зростали вкупі, поводитись по-доброму

4.У реченні  Борщ по-українськи – улюблена страва Михайла  прислівник виконує роль
А) присудок      Б)означення          В)обставина         Г)не є членом речення

5.Префіксально-суфіксальний спосіб утворено всі прислівники рядка
А)віднині, внизу, подекуди, пізно                 Б)ушосте,зблизька, попереду,допізна
В)по-іншому, віддавна, влітку,по-французьки    Г)набагато,взимку, ось-ось,взимку

6.Лексично-синтаксичний (злиття словосполучень слів в одне слово)всі прислівники рядка
А)знадвору,двічі,глибоко позаторік                         Б)напомацки, горілиць,ліворуч               
 В)напоказ,якнайкраще,позавчора,на півдорозі    Г) самохідь, мимоволі,босоніж

7. Укажіть речення де є прислівник.
А) Ранком дуже холодно                      Б)Полонених відправлено в глибокий тил.
В)Півні прокидаються ранком            Г)Добре слово кожному прмємне.

8.  Укажіть прислівники які  мають найвищий  ступінь порівняння
А) найнижче,найбільш нижче,найтепліше               Б)більш тепло,швидше, дорожче 
  В)тепло, найтепліше, гірше                                     Г)щонайменш,ширше, менш гірше

9.Укажіть речення де прислівник в реченні є обставиною
А)Коли-не-коли набіжить вітер,ударить тугою хвилею по верховіттях.                                   Б)Добре слово кожному приємне
 В)Карлос вибрав шлях направо.    Г)Я зранку полюбляю пити каву по-віденськи.

10.Можна утворити ступені порівняння від усіх прислівників рядка
А)рішуче,багато,щойно, далеко                    Б) гарно,корисно,весело, завзято               
В)глибоко,втроє, швидко,легко                     Г)дорого,голосно,одвіку,зручно

11.Виділене слово є прислівником у рядку
А)йти по/весняному снігу      Б)у/двох будинках          В)побачити в/останє

12.Виділене слово є прислівником у рядку
А)по/весняному тепло                                Б)най/краще  снодійне
В)підійшли до/гори Ай-Петрі     Г)у справі покладайся не лише на/силу,а й на розум

13.Усі прислівники кількісно-означальні в рядку
А)гарно,радісно, по-весняному                 Б)нині, пішки, напам’ять
В)дуже,трохи,натроє                                    Г)холодно, гірко, спокійно

14.Усі прислівники  місця    в рядку
А)завжди, вчора, по-англійськи,здалеку      Б)понині,одвіку, сьогодні,багато
В)гуртом,уплав,по-нашому,навприсядки      Г) там,звідти,вниз, вгорі

15.Усі прислівники часу в рядку
А)завжди,давно,вдень,зранку                     Б)сміливо,навесні, праворуч, позавчора
В)верхи,щомісяця,післязавтра,просто      Г)раптово,мізерно,переконливо,зопалу

16. Усі прислівники мети в рядку
А)дарма,зумисне,зопалу,згарячу                  Б)навмисне,наперекір,напоказ,на зло            
В)нашвидкуруч,всерйоз,тихо,ненароком           В)на зло,мимохіть,давно,натроє

17.Пишуться НН у всіх прислівниках рядка
А)безумовн…о,навмисн..е,самовідан…о          Б)сумлін…о,неодмін..о,шален…о
В)холодн..о,переконан…о,туман…о                 Г)числень..о,беззмін..о,востан..є

18.Пишуться Н у всіх прислівниках рядка
А)Впевнен…,сон…о,гуман…о,беззмін…о     Б)зажурен…о,поімен…о,зран…я
В)нещодавн…о,попід вікон..ю,шален..о     Г)зажурен..о,стомлен..о,несподіван…о





19.Через дефіс усі прислівники  та прислівникові сполучення слід писати в рядку
А) коли/не/коли, на/в/з/догін ,по/маленьку, у/наслідок
Б)по/їхньому,як/неяк,по/одному,тихо/тихесенько
В)  з/верху, по/одинці,аби/сь, ні/коли
Г)з/на/двору, в/середині, сам/на/сам, спід/споду

20. Через дефіс усі прислівники  та прислівникові сполучення слід писати в рядку
А)раз/у/раз, на/виворіт,без/вісти, на/тще/серце
Б) без/відома, без/жалю,день/у/день
В) віч/на/віч,по/друге, всього/на/всього
Г)вряди/годи,аби/коли,в/далечінь

21.Разом усі прислівники та прислівникові сполучення слід писати в рядку
А) чим/дуж,на/різно,більш/менш           Б)на/жаль,волею/не/волею,ані/куди
В)до/дому,до/щенту,на/при/кінці         Г)сам/на/сам, по/тихеньк,пліч/о/пліч

22.Разом усі прислівники та прислівникові сполучення слід писати в рядку
А)чим/скоріш,у/трьох,в/літку                 Б)час/від/часу,раз/по/раз,аби/куди
В)стрім/голов, чи/мало,хоч/не/хоч     Г)ось/ось,оба/біч,по/перше

23.Окремо всі прислівники та прислівникові сполучення слід писати в рядку
А) без/сумніву, до/вподоби,спокон/віку,на\бік      Б)під/силу/на/зло, що/миті
В)уві/сні, по/троє,до/сьогодні,на/радість
Г)ані/куди,без/кінця/краю,хоч/не/хоч   

24. Окремо всі прислівники та прислівникові сполучення слід писати в рядку
А) на/останку,без/упину,на/дозвіллі,с/тиха
Б)на/ура,на/льоту,по/правді,рік/у/рік
В)по/новому,без/черги,до/дому
Г)на/видноті,по/батьківськи,на/помацки





























Контрольна 5 класу


клас   Контрольна робота №1.
 Повторення вивченого.
                                                  
Завдання змішаного типу.

1   1.  Виписати рядок, у якому всі слова – іменники.
   А)Столом, дивний,, пишатися,, сто;
   Б)Батьківщина, ліс, мати, гнів;
   В)тихий, веселий, веселитися, калина;
    
   2. Виписати рядок, у якому всі іменники записані правильно.
               А) теплою, глибокою, свіжою, польовою;
               Б) зеленою, пахучею, лісовою,земною;
               В) гарною, свіжею, красивою, справедливою.

   3. Поставити іменники в орудному відмінку однини й записати їх.
               Пісня, доля, душа, меч, осінь, любов, мати, міць, честь, молодь, круча.

  4. Записати подані слова, поставивши, де треба, мякий знак.
               Вчит…ся, граєт…ся, смієт…ся, одягаєт..ся, несеш…ся, читаєш… , пишеш…,
               мириш…ся, мучиш…ся, хочеш… . 

 5. Перепишіть, вставляючи пропущені е/є, и/ї.
                Навча…шся, пиш…ш, чита…ш, зна…ш, економ…ш, співа…ш, малю…ш,
                перенос…ш, бач…ш,слуха…ш.

6. Розподілити дієслова на дві колонки.
           1-а дієвідміна                                             2-га дієвідміна
        Працюють, носять, читають, підтримують, сидять, біжать, допомагають, живуть,
         співають,сплять.
7. Розподілити слова за частинами мови.
       1) ліс, зоря, студент, плакса;                                    а) дієслово;
       2) веселий, добрий, залізний, хоробрий;             б) іменник;
       3) написати, поважати, шанувати, знайти.            В) прикметник.
8.Виписати особові займенники.
    Садок, я, посадив, високі, тополі, він, виросли, червоні, троянди, ми, ходили, ви, чудовий, на, в, і, ти,  любити, Батьківщина, вони.

9.Написати твір-мініатюру, на тему «Осінній ліс» (4-5 речень). Виділити іменники, прикметники, займенники, дієслова (шляхом надписування).                  (4б.)





Для 7 класу


Правопис прислівників
Прислівники, утворені злиттям прийменників з іменниками, що пишуться разом (надворі, нагору, вдень), треба відрізняти від однозвучних сполучень прийменників з іменниками, які пишуться окремо: на дворі, на гору, в день.
Іменник завжди називає якийсь конкретний предмет, а прислівник вказує на місце, напрямок, час: нагорі— на горі, удень — у день, надворі — на дворі, укінці — у кінці, назустріч — на зустріч. Наприклад: Зверху цього не видно — З верху гори видно далеко; Знаю правило напам’ять — Якщо на пам’ять не покладаєшся, запиши.
Окремо пишуться ті прислівники, де іменник зберігає своє значення: до речі, на жаль, до вподоби, без упину.
Найчастіше вживаються в них такі прийменники:
без — без пуття, без угаву, без упину, але безвісти, безперестанку;
в (у) — в міру, в ногу, уві сні, у вічі, але впам’ятку, вгору;
з — з розгону, з переляку, з радості, але зсередини, зверху;
на — на жаль, на щастя, на добраніч, але нарозхват, нанівець;
під — під силу, під вечір, під кінець;
по — по суті, по щирості, по честі, але повік, поночі.
В окремих випадках прислівники й однозвучні з ним відмінювані слова з прийменниками можна розрізняти наголосом: набік — на бік, надворі — на дворі, навіки — на віки.
Разом пишуться:
Прислівники, утворені від короткої форми прикметника: допізна, замолоду, згарячу, зліва, помалу, сповна.
- Прислівники, утворені сполученням прийменника, крім по, з числівником: учетверо, натроє, вперше, спершу.
- Першою частиною яких є частки: де-, що-, аби-, ані-, чи-, як-, не-, ні-, що стають префіксамищотижня, абикуди, аніскільки, чимало, несхитно, нізвідки.
Запам’ятайте! У постпозиції частка що пишеться окремо від слова, з яким уживається: дарма що, хіба що, тільки що, поки що.
- Прислівники, утворені злиттям з іменником, який уже не вживається: навпростець, восени, дощенту.
- Прислівники, утворені від кількох основ: мимоволі, привселюдно, стрімголов, чимдуж, нашвидкуруч (на швидку руку).
- Прислівники, утворені сполученням прийменника із займенником: нащо, почому, внічию, втім, але за віщо.
Через дефіс пишуться:
- Прислівники, в яких повторюються основи: видимо-невидимо, ледве-ледве, близько-близько, сполучення синонімів чи антонімів: без кінця-краю, видимо-невидимо, більш-менш, часто-густо, тяжко-важко.
- Прислівники, утворені від прикметників і займенників із префіксом по- і суфіксами -ому (-єму), -и: по-українському, по-українськи, по-батьківському, по-нашому, по-твоєму, по-братерськи, по-літньому, по-доброму та від порядкового числівника на по-перше, по-десяте, по-четверте.
- Складні прислівники з частками -будь, -небудь, казна-, хтозна-, -тобудь-хто, де-небудь, казна-коли, будь-деде-небудь, так-то, казна-коли.
- Складні прислівники, утворені з двох прислівників: десь-інде, вряди-годи.
Окремо пишуться: прислівникові сполучення, утворені з двох іменників, іноді розділених одним або двома прийменниками: кінець кінцем, одним однараз у раз, рік у рік, сам на сам, час від часу, день у день, рука в руку, раз від разу.
Через два дефіси пишуться прислівники: пліч-о-пліч, віч-на-віч, всього-на-всього, будь-що-будь, як-не-як, хоч-не-хоч, де-не-де, коли-не-коли, як-не-як.
Перша частина пишеться окремо, а дві наступні — через дефіс у прислівниках: не сьогодні-завтра, без кінця-краю, з діда-прадіда, з давніх-давен.

Написання и, і в кінці прислівників:
- Після г, к, х пишеться инавкруги, мовчки, трохи.
- У кінці прислівників з префіксом по- після ж, ч пишеться ипо-вовчи, по-заячи.
- В інших — після ч — і: поночі, тричі

Карантин чи дистанційне навчання?

Карантин  чи  дистанційне навчання?



😷🖊️📖😀☎️
Карантин і навіть запровадження надзвичайної ситуації в деяких областях через поширення коронавірусу не залишили вчителям вибору – вони мають терміново, прискорено та екстремально підвищувати свою кваліфікацію і опановувати цифрову грамотність для дистанційного навчання своїх учнів. Тим паче, що розвиток ситуації в інших країнах дає зрозуміти – карантин з великою ймовірністю подовжать.







Картинки по запросу "карантин не інтернет"Картинки по запросу "навчання через інтернет"                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              




ОРГАНІЗАЦІЙНІ ПИТАННЯ

1. Важливо розуміти, що більшість батьків не мають досвіду дистанційного навчання та самоорганізації такого рівня. Необхідно підтримувати їх і налаштувати на те, що треба організувати саме самостійне навчання дитини, а не зробити завдання за неї. Але й завдання від учителів мають бути посильними для самостійного виконання дітьми. Чіткі поради та інструкції, доброзичливість і терпіння – запорука того, що батьки співпрацюватимуть з вами.
2. Цей пункт випливає з попереднього – не очікуйте, що ви миттєво вийдете на рівень усіх уроків за розкладом. Починайте з малого, поступово збільшуючи кількість (чи тривалість занять).
3. Добре, якщо у вас є попередній досвід будь-якого онлайн-спілкування з батьками. Електронні анкети, опитування, голосування у вайбері, вирішення загальних питань онлайн замість традиційних батьківських зборів – це все вам знадобиться.
4. Пам’ятайте: готуючи онлайн-уроки, ви маєте дати дітям лише найголовніше. Все другорядне треба відкинути. 
5. Ваш головний помічник – педагогічна свобода. Пам’ятайте, що вона передбачена новими Законами “Про освіту” і “Про повну загальну середню освіту”. Карантин – чудовий час навчитися нею користуватися. Оскільки вам необхідно вибрати найголовніше для дистанційних уроків – подумайте, що саме важливо дати дітям саме зараз? Переставте теми і спростіть завдання, враховуючи, що вас не буде поряд з дітьми, коли вони їх виконуватимуть.
6. Сучасні онлайн-інструменти – дуже інтуїтивні, тому навчитися ними користуватися можна легко і швидко. 
7. Але  у класі є кілька дітей, яких відвезли до бабусь, і там немає можливості займатися онлайн. Для таких батьків  дублювати завдання для батьків у вайбер  – сторінки підручника і завдання в робочому зошиті, бо це єдиний вихід.Та й це не 100%. що всі виконуватимуть завдання.
8. Коли учні мають розпочати чи закінчити виконувати уроки? Про це можно тільки домовитись, що всі завдання мають бути виконані до завершення карантину.                              

Картинки по запросу "дистанційне навчання це"                                



Минули перші дні карантину,  зв'язок часто відсутній. Часто нема інтернету, хоча мешкаю не в селі...😏😏 У такі моменти розумієш учнів.  
Картинки по запросу "карантин не інтернет"

Вайбер. Інстаграм.... тощо. Можливість спілкування у вайбері (назва не важлива) неймовірна. Важко дібрати епітети для позначення спілкування у вайбері, якщо викладаєш у 4 класах мову й літературу . Отже, логічно, що треба  писати в кожну групу окремо. Більша частина дітей відпочивають, можуть не звертати увагу на мої повідомлення.
 

 Деякі учні у вайбері записали своє ім‘я ієрогліфами (хіба вчитель не може запам'ятати всі ніки?). Семикласники хочуть писати приватно.На день понад 100 повідомлень із запитаннями... телефон божеволіє від фото й смс рівня «як у вас справи» до запитань по суті, як, наприклад, які риси характеру героя, виділити орфограми чи визначати художні засоби.            

 Теоретично відеоконференції можливі, але на практиці ж ти заходиш, бачиш 2-10 людей, хтось "завис". Пояснити потрібно всім... З'ясовано, що всім підходить, коли учні роблять фото виконаного завдання. 

Що робити, коли тобі 18 учнів пишуть, що вони не будуть працювати, бо поїхали до бабусі, а там ні зв'язку ні інтернету...


Навчання

   
Картинки по запросу "навчання дистанційно"

         Під дистанційним навчанням розуміється індивідуалізований процес набуття знань, умінь, навичок і способів пізнавальної діяльності людини, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників навчального процесу.

Дистанційна освіта характеризується також як якісно новий, прогресивний вид навчання, що виник в останній третині XX ст. завдяки новим технологічним можливостям, які з'явилися внаслідок інформаційної революції, і на підставі ідеї відкритої освіти. В основу цього виду навчання покладено самостійну інтерактивну роботу учня.

Дистанційна освіта - комплекс освітніх програм, що призначені полегшити стратегію навчання, не залежну від щоденного контакту з викладачем, а засновану на кращому використанні самостійного навчання дітей.  Отже, дистанційна освіта є формою навчання, за якої переважає самостійне навчання з використанням сучасних технічних засобів трансляції інформації. 

Картинки по запросу "дистанційне навчання це"


Навчання реалізується завдяки поєднанню поштового, радіо-, телевізійного, електронного зв'язків,телефону за обмеженого безпосереднього контакту того, хто навчається, з викладачем або за повної його відсутності".

Картинки по запросу "дистанційне навчання це"

Публікація

VID 20231116184148 Гійом Аполлінер. Поезія

Популярне