Завжди цікаво

четвер, 22 жовтня 2020 р.

"Іліада"Гомер, 8клас

 Гомер “Іліада” аналіз

 Історична основа – Троянська війна 

Міфологічна основа – міфи троянського циклу

 Жанр – епічна поема 

Тема: гнів Ахілла, та його наслідки

 Ідея: осуд війни, оспівування героїзму, миру, материнської та батьківської любові

 Композиція: 15 693 рядки «Іліади» розбито античними вченими на 24 пісні — за числом літер грецького алфавіту. 

Події відбуваються на 10 році війни протягом 50 днів

 Схема сюжету. 

Зустріч жреця Хріса і Агамемнона

 – народні збори греків 

– суперечка Ахілла і Агамемнона

 – образа Ахілла і відмова брати участь у війні

 – наступ троянців і загроза поразки греків

 – смерть Патрокла від руки Гектора

 – щит Ахілла 

– прощання Гектора і Андромахи

 – двобій Ахілла і Гектора

 – смерть Гектора

 – похорони Патрокла

 – зустріч Пріама і Ахілла

 – похорон Гектора Особливості стилю. 

• Докладна, повільна оповідь (“епічний спокій”). 

• «Гомерівський каталог» (детальний опис подій, предметів, речей).

 •“Епічний об’єктивізм» (неупереджене, об’єктивне ставлення до подій і героїв твору).

 • Постійні епітети, гіперболи, порівняння, повтори

 Віршовий розмір – гекзаметр

 Головні герої Г е р о ї 

— індивідуальні, глибоко окреслені; при всій життєвості й людяності вони статичні, позбавлені внутрішнього розвитку. Ахейці. Данайці. Греки Троянці пихатий Агамемнон, прямодушний і сміливий Аякс, дещо нерішучий Менелай, сміливий Патрокл, хоробрий Ахілл, хитромудрий Одіссей легковажний красень Паріс, стійкий захисник міста і ніжний сім’янин Гектор, обтяжений літами й негодами добрий старий Пріам, віддана дружина Гектора Андромаха, віщунка Кассандра, прекрасна Єлена, провісник Гелен, Лаокоон

 Б О Г И — індивідуалізовані, олюднені,мають багато негативних рис: вони дріб’язкові, примхливі, жорстокі, несправедливі, брутальні в стосунках між собою; боги впливають на долю героїв, опікуються ними або засуджують їх, а герої залежать від волі богів Афіна, Гера, Посейдон, Фетіда, Гефест Афродіта, Арей, Артеміда, Аполлон В образах міфічних богів і героїв втілюються уявлення давніх греків про природу людини, її чесноти та вади Поема уславлює доблесть, героїзм, силу розуму, стійкість у випробуваннях долі. І якщо до цього долучаються трагічні думки про короткочасність людського життя, то усвідомлення неминучого породжує в людини лише бажання залишити по собі славну пам’ять. 

Сюжет “Іліади”  В «Іліаді» розповідається лише про один епізод Троянської війни, який відбувся на десятому році битви, — про гнів Ахілла та його наслідки. Ахілл розгнівався на царя Агамемнона, вождя походу еллінських племен проти іонійської Трої. Жрець бога Аполлона Хріс прийшов до табору греків, щоб звільнити свою дочку Хрісеїду, полонянку Агамемнона. Але цар прогнав Хріса, і Аполлон за те насилає на греків моровицю. Ахілл намагається врятувати військо і вимагає від Агамемнона повернути Хрісеїду жрецю. Той нарешті погодився, однак заради помсти відбирає в Ахілла його полонянку Брісеїду. Розгніваний Ахілл відмовляється брати участь у війні. Його матір, богиня Фетіда, просить Зевса покарати ахейців. Зевс насилає на них численні поразки. Ахілл, уболіваючи за ахейців, дозволяє своєму другові Патроклу взяти свою зброю і відігнати від грецьких кораблів троянське військо. Але Патрокл гине від руки Гектора. Смерть друга надзвичайно вразила Ахілла. Він забуває про свій гнів і вступає в бій. Ахілл поборов чимало троянців, у тому числі й Гектора, тіло якого у помсті за друга не віддає троянцям. Він глумиться над тілом Гектора: волочить його по землі навколо могили друга, не дозволяючи поховати ворога. Старий батько Гектора, Пріам, приходить до табору ахейців і на колінах просить Ахілла віддати йому тіло сина. Сльози й волання батька вразили серце Ахілла, і він віддає тіло. На прохання Пріама Ахілл на одинадцять днів припиняє війну, щоб троянці могли належним чином поховати Гектора, віддати йому належну шану. За віруваннями давніх греків, душа померлого не допускалася в царство тіней, доки його тіло не було гідно поховане. На цьому «Іліада» завершується.

Як оцінюватимуться завдання ЗНО на 2021 рік

 

Як оцінюватимуться завдання ЗНО-2021 (характеристики сертифікаційних робіт)

Для ознайомлення


 ЗНО-2021 - це ряд інновацій (серед них - можливість (сумнозвісна можливість) НЕ складати українську літературу, якщо вступаєш на технічні та природничі спеціальності). А ще - зміни у форматі та кількості завдань з деяких предметів та, звісно, зміни в оцінюванні. 

➡️Наприклад, тестовий зошит «Українська мова та література» містить завдання з розгорнутою відповіддю, яке буде оцінюватися 0, 1, 2 балами (відповіді нема, відповідь часткова, відповідь повна). 

➡️Характеристики сертифікаційних робіт (наказ УЦОЯО від 16.10.2020 р. #171)

✅ Українська мова: http://bit.ly/Ukr-Mova

✅ Українська мова та література: http://bit.ly/MovaLit-ra

✅ Математика:

1. Рівень стандарту http://bit.ly/Math-standart

2. Профільний рівень http://bit.ly/Math-profi

✅Англійська мова: http://bit.ly/English-ZNO

✅Історія України: http://bit.ly/UkrHistory

✅Біологія: http://bit.ly/Biology-ZNO

✅Хімія: http://bit.ly/Chemistry-ZNO

✅Фізики http://bit.ly/Physics-ZNO

✅ Географії http://bit.ly/Geography-ZNO

субота, 10 жовтня 2020 р.

Як перевірити на плагіат

Плагіат – одна з найактуальніших проблем освіти. Чи самостійно учень написав текст чи це скопіював із інтернету? Перевірити оригінальність можна за допомогою веб-браузера, онлайн сервісів або спеціальних антиплагіатних програм.


https://osvitoria.media/news/yak-pereviryty-tekst-na-plagiat-onlajn-pidbirka-resursiv/ 

Будова слова


 

середа, 30 вересня 2020 р.

Бандуристи,лірники

 Мистецтво кобзарів, бандуристів лірників, яке своїми зачатками сягає періоду Київської Русі, мало в усі часи велике значення для України і завжди було в пошані серед народу. 



   Народні співці — кобзарі, бандуристи й лірники завжди були поруч з борцями за свободу, рівність та незалежність і часто гинули в цій боротьбі. Як правило вони вели скромне життя, не претендували на своє возвеличення і тому часто їх імена залишалися маловідомими, незважаючи на те, що більшість з них були не тільки великими митцями-музикантами, але і цікавими особистостями.

    Кобзарі, як правило, грали на простіших інструментах — кобзах і бандурах різних типів, а бандуристи — на досконаліших інструментах — бандурах. Кобзарі суворо дотримувались кобзарських законів і правил, знали таємну (лебійську) мову, тоді як бандуристи не всі дотримувались цих кобзарських законів або зовсім їх не знали. Зате, як правило, бандуристи мали музичну освіту, знали нотну грамоту. Незважаючи на такі відмінності, точного розрізнення між кобзарями та бандуристами провести важко і тому автори деяких музик подають їх як кобзар-бандурист, коли сама особистість відповідає повністю або частково обом визначенням народного співця.

   Лірники грали на українських народних інструментах — лірах (релях), які мало відрізнялися від подібних інструментів інших народів, наприклад білоруських лір, зате відрізняються від кобз і бандур. Багато кобзарів вміли грати і на лірах, тому виступали і як лірники. Кобзарі і лірники часто входили у спільні братства, мали спільні цехи, звичаї, обряди, репертуар.

На жаль, відомості про окремих, навіть визначніших, кобзарів, бандуристів, лірників збереглися не повністю, про інших — вимагають уточнень та нових пошуків, тому дописи відрізняються своїм об’ємом та різноманітністю.

Треба зазначити, що збір відомостей та підготовка рукопису тривали кілька років і деякі відомості можуть бути дещо застарілими.

Публікація

VID 20231116184148 Гійом Аполлінер. Поезія

Популярне