Завжди цікаво

четвер, 22 жовтня 2020 р.

Микола Хвильовий

https://osvitoria.media/experience/stari-chasopysy-dopomagayut-vchytelyam-5-istorij-z-ukrayinskoyi-literatury/ 

НУШ

 НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА


Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. 

Головна мета – створити школу, в якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й уміння застосовувати їх у повсякденному житті.


НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. 

Докладніше про зміни

Реформу НУШ розраховано на роки, адже неможливо швидко змінити освітню традицію, що плекалася в Україні протягом десятиліть.

Зокрема, у вересні 2017 року було ухвалено новий Закон “Про освіту”, який регулює основні засади нової освітньої системи, а у лютому 2018 року Кабінет Міністрів затвердив новий Державний стандарт...

Новий Стандарт початкової освіти з 2017/2018 навчального року успішно проходить апробацію у 100 школах по всій Україні. З 2018/2019 навчального року за цим стандартом розпочали навчання першокласники по всій Україні.

Новий Стандарт початкової освіти передбачає, що вчителі мають працювати за іншими підходами, тому протягом 2018-2019 років відбувається масштабне перенавчання вчителів початкової школи. Вони проходять як дистанційне навчання (онлайн-курс на освітній платформі EdEra), так і очні сесії, в межах яких спеціально підготовлені тренери закріплюють знання педагогів на практиці.

Також у 2019 році стартував пілот з добровільної сертифікації вчителів, мета якого – виявити та стимулювати вчителів з високим рівнем професійної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню.

ЩО ЗМІНЮЄТЬСЯ ДЛЯ УЧНІВ?

Ключова зміна для учнів стосується підходів до навчання та змісту освіти. І ми у МОН переконані, що це – головне. Адже мета НУШ – виховати інноватора та громадянина, який вміє ухвалювати відповідальні рішення

Замість запам’ятовування фактів та понять учні набуватимуть компетентностей. Це – динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, соціалізуватися, провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність. Тобто формування знань, на які будуть накладатись уміння цим користуватися, а також цінності та навички, що знадобляться випускникам української школи у професійному та приватному житті.

Також вільне володіння державною мовою;

здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;

математична компетентність;

компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;

інноваційність;

екологічна компетентність;

інформаційно-комунікаційна компетентність;

навчання впродовж життя;

громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;

культурна компетентність;

підприємливість та фінансова грамотність.

Щоб набувати компетентностей, школярі навчаються за діяльнісним підходом – тобто частіше щось роблять замість того, щоб просто сидіти за партами і слухати вчителя. 

Міністерством розроблено нову модель оцінювання учнів у межах Нової української школи. Тепер замість звичних табелів у кінці року учні перших класів отримують Свідоцтво досягнень. Оновлена модель ґрунтується на формувальному оцінюванні, яке дає можливість зробити висновки саме щодо процесу навчання, а не тільки результату (кількості помилок) та поступу учня.

А ще реформа – це про освітнє середовище. І це, насамперед, не техніка чи меблі.

Зміна освітнього середовища – це зміна ставлення до дитини: повага, увага до неї та прагнення знайти оптимальний спосіб для її ефективного навчання. Саме такою є Нова українська школа.


ЩО ЗМІНЮЄТЬСЯ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ?

Учитель – це людина, на якій тримається реформа. Без неї чи нього будь-які зміни будуть неможливими, тому один з головних принципів НУШ – умотивований учитель. Це означає, що наша мета – сприяти його професійному та особистому зростанню, а також підвищувати його соціальний статус.


Учитель, який отримав свободу навчати, має отримати й свободу навчатися. І ця свобода теж передбачена реформою. Має запрацювати принцип «гроші ходять за вчителем»: педагоги зможуть підвищувати кваліфікацію за державні кошти не лише в Інститутах післядипломної педагогічної освіти, а й в обраних самими педагогами організаціях. Є лише дві вимоги: за п’ять років підвищення кваліфікації має скласти 150 годин, а навчання має відбуватись щорічно.

ЩО ЗМІНЮЄТЬСЯ ДЛЯ АДМІНІСТРАЦІЇ ШКІЛ?

НУШ – це відповідальна школа, і ми переконані, що навчальні заклади повинні отримати більше свободи дій. Адже відповідальність та свобода йдуть пліч-о-пліч.

Тому закон “Про освіту” передбачає кадрову автономію. Тепер директор школи може самостійно призначати своїх заступників, приймати на роботу.


ЩО ЗМІНЮЄТЬСЯ ДЛЯ БАТЬКІВ?

Один із принципів Нової української школи – партнерство, у тому числі – між школою та батьками. 

Співпраця між усіма учасниками освітнього процесу – учителів, учнів, адміністрацій та батьків – наріжний камінь, який допоможе досягти всіх інших результатів. Адже тільки так можливо втілити головну мету: змінити освітнє середовище, впровадити навчання для життя. Батьки постійно повинні тримати зв'язок з учителями, адміністрацією школи, отримувати інформацію про досягнення знань власної дитини.

І врешті – зробити українську школу відкритою, цікавою та сучасною.

🖋️📘🖋️📘🖋️📘🖋️📘🖋️📘🖋️📘🖋️📘🖋️

"Іліада"Гомер, 8клас

 Гомер “Іліада” аналіз

 Історична основа – Троянська війна 

Міфологічна основа – міфи троянського циклу

 Жанр – епічна поема 

Тема: гнів Ахілла, та його наслідки

 Ідея: осуд війни, оспівування героїзму, миру, материнської та батьківської любові

 Композиція: 15 693 рядки «Іліади» розбито античними вченими на 24 пісні — за числом літер грецького алфавіту. 

Події відбуваються на 10 році війни протягом 50 днів

 Схема сюжету. 

Зустріч жреця Хріса і Агамемнона

 – народні збори греків 

– суперечка Ахілла і Агамемнона

 – образа Ахілла і відмова брати участь у війні

 – наступ троянців і загроза поразки греків

 – смерть Патрокла від руки Гектора

 – щит Ахілла 

– прощання Гектора і Андромахи

 – двобій Ахілла і Гектора

 – смерть Гектора

 – похорони Патрокла

 – зустріч Пріама і Ахілла

 – похорон Гектора Особливості стилю. 

• Докладна, повільна оповідь (“епічний спокій”). 

• «Гомерівський каталог» (детальний опис подій, предметів, речей).

 •“Епічний об’єктивізм» (неупереджене, об’єктивне ставлення до подій і героїв твору).

 • Постійні епітети, гіперболи, порівняння, повтори

 Віршовий розмір – гекзаметр

 Головні герої Г е р о ї 

— індивідуальні, глибоко окреслені; при всій життєвості й людяності вони статичні, позбавлені внутрішнього розвитку. Ахейці. Данайці. Греки Троянці пихатий Агамемнон, прямодушний і сміливий Аякс, дещо нерішучий Менелай, сміливий Патрокл, хоробрий Ахілл, хитромудрий Одіссей легковажний красень Паріс, стійкий захисник міста і ніжний сім’янин Гектор, обтяжений літами й негодами добрий старий Пріам, віддана дружина Гектора Андромаха, віщунка Кассандра, прекрасна Єлена, провісник Гелен, Лаокоон

 Б О Г И — індивідуалізовані, олюднені,мають багато негативних рис: вони дріб’язкові, примхливі, жорстокі, несправедливі, брутальні в стосунках між собою; боги впливають на долю героїв, опікуються ними або засуджують їх, а герої залежать від волі богів Афіна, Гера, Посейдон, Фетіда, Гефест Афродіта, Арей, Артеміда, Аполлон В образах міфічних богів і героїв втілюються уявлення давніх греків про природу людини, її чесноти та вади Поема уславлює доблесть, героїзм, силу розуму, стійкість у випробуваннях долі. І якщо до цього долучаються трагічні думки про короткочасність людського життя, то усвідомлення неминучого породжує в людини лише бажання залишити по собі славну пам’ять. 

Сюжет “Іліади”  В «Іліаді» розповідається лише про один епізод Троянської війни, який відбувся на десятому році битви, — про гнів Ахілла та його наслідки. Ахілл розгнівався на царя Агамемнона, вождя походу еллінських племен проти іонійської Трої. Жрець бога Аполлона Хріс прийшов до табору греків, щоб звільнити свою дочку Хрісеїду, полонянку Агамемнона. Але цар прогнав Хріса, і Аполлон за те насилає на греків моровицю. Ахілл намагається врятувати військо і вимагає від Агамемнона повернути Хрісеїду жрецю. Той нарешті погодився, однак заради помсти відбирає в Ахілла його полонянку Брісеїду. Розгніваний Ахілл відмовляється брати участь у війні. Його матір, богиня Фетіда, просить Зевса покарати ахейців. Зевс насилає на них численні поразки. Ахілл, уболіваючи за ахейців, дозволяє своєму другові Патроклу взяти свою зброю і відігнати від грецьких кораблів троянське військо. Але Патрокл гине від руки Гектора. Смерть друга надзвичайно вразила Ахілла. Він забуває про свій гнів і вступає в бій. Ахілл поборов чимало троянців, у тому числі й Гектора, тіло якого у помсті за друга не віддає троянцям. Він глумиться над тілом Гектора: волочить його по землі навколо могили друга, не дозволяючи поховати ворога. Старий батько Гектора, Пріам, приходить до табору ахейців і на колінах просить Ахілла віддати йому тіло сина. Сльози й волання батька вразили серце Ахілла, і він віддає тіло. На прохання Пріама Ахілл на одинадцять днів припиняє війну, щоб троянці могли належним чином поховати Гектора, віддати йому належну шану. За віруваннями давніх греків, душа померлого не допускалася в царство тіней, доки його тіло не було гідно поховане. На цьому «Іліада» завершується.

Як оцінюватимуться завдання ЗНО на 2021 рік

 

Як оцінюватимуться завдання ЗНО-2021 (характеристики сертифікаційних робіт)

Для ознайомлення


 ЗНО-2021 - це ряд інновацій (серед них - можливість (сумнозвісна можливість) НЕ складати українську літературу, якщо вступаєш на технічні та природничі спеціальності). А ще - зміни у форматі та кількості завдань з деяких предметів та, звісно, зміни в оцінюванні. 

➡️Наприклад, тестовий зошит «Українська мова та література» містить завдання з розгорнутою відповіддю, яке буде оцінюватися 0, 1, 2 балами (відповіді нема, відповідь часткова, відповідь повна). 

➡️Характеристики сертифікаційних робіт (наказ УЦОЯО від 16.10.2020 р. #171)

✅ Українська мова: http://bit.ly/Ukr-Mova

✅ Українська мова та література: http://bit.ly/MovaLit-ra

✅ Математика:

1. Рівень стандарту http://bit.ly/Math-standart

2. Профільний рівень http://bit.ly/Math-profi

✅Англійська мова: http://bit.ly/English-ZNO

✅Історія України: http://bit.ly/UkrHistory

✅Біологія: http://bit.ly/Biology-ZNO

✅Хімія: http://bit.ly/Chemistry-ZNO

✅Фізики http://bit.ly/Physics-ZNO

✅ Географії http://bit.ly/Geography-ZNO

субота, 10 жовтня 2020 р.

Як перевірити на плагіат

Плагіат – одна з найактуальніших проблем освіти. Чи самостійно учень написав текст чи це скопіював із інтернету? Перевірити оригінальність можна за допомогою веб-браузера, онлайн сервісів або спеціальних антиплагіатних програм.


https://osvitoria.media/news/yak-pereviryty-tekst-na-plagiat-onlajn-pidbirka-resursiv/ 

Публікація

VID 20231116184148 Гійом Аполлінер. Поезія

Популярне