Завжди цікаво

вівторок, 10 листопада 2020 р.

Генріх гейне

         Німецький поет - Генріх Гейне 

https://www.youtube.com/watch?v=uXxImSATBuI


Це була лише прелюдія, там, де спалюють книги, згодом спалюють і людей.

Душевні страждання зносити легше, ніж тілесні.

                                                                    Г.Гейне



«Книга пісень» — видатне явище німецького романтизму

    Ліричні вірші раннього періоду творчості Гейне склали цілу книгу — «Книга пісень» (1827). Ця поетична збірка принесла йому визнання в Німеччині, а згодом і в усьому світі. За життя автора вона видавалась 13 разів; багато віршів були покла­дені на музику Р. Шуманом, Ф. Шубертом, Й. Брамсом, П. Чайковським, Р. Штраусом, Е. Грігом та ін. Історія переживань ліричного героя образно передає світосприйняття молодого поета, який пере­буває у глибокому розладі з навколишнім середовищем. 

    Зміст пер­ших циклів «Книги пісень» не вичерпується нещасною любов'ю поета до багатої гамбурзької родички. Тема нерозділеного кохання в «Книзі пісень» слугує лише поетичним вираженням трагічної самотності героя у світі. Ці настрої посилює романтичний образ самотньої сосни, відомий російському читачеві за знаменитим пе­рекладом М. Лермонтова. Якщо перші цикли «Книги пісень» на­писані за традицією німецької романтичної лірики, то згодом своє­рідність поетичного таланту Гейне постала з усією яскравістю. Він уміє химерно поєднувати романтичні сни з точністю і ясністю ре­алістичної деталі. Поет майстерно користується іронією як засобом викриття незбутніх ілюзій, вигадок, але знову й знову повертаєть­ся до романтичних образів. Значний вплив на творчість Гейне справила німецька народна пісня.

     Гейне починав писати в той час, коли в Німеччині лірична по­езія переживала розквіт. Епоха романтизму зробила лірику тра­диційним жанром німецької літератури. його поезія стала вищим досягненням німецького романтизму. Гейне відкидав застарілі поетичні умовності, висловлюючи свої почуття без риторики й по­етики, а іноді дозволяв собі навіть іронізувати над їх пристрастю. Простота, природність, імпровізаційність його поезії підкорили то­дішнього читача. 

       Без кохан­ня немає щастя, без щастя неможливе життя — це кредо лірично­го героя «Книги пісень» Гейне. Ліричні вірші насичені ознаками повсякденності, які змушують повірити в щирість почуттів. Крізь ліричну схвильованість постійно проривається іронічна інтона­ція. Герой «Книги пісень», який би він не був щасливий, завжди пам'ятає, що це лише мить, а не одвічне блаженство. Він знаходить у собі сили посміхнутися, навіть коли його почуття не поділяють, жити далі й знову кохати. Завдяки іронії Гейне піднімається над своїм ліричним героєм, автор завжди мудріший, аніж той, про кого він пише. Назвою «Книги пісень» Гейне визначив жанр і тра­дицію своєї лірики: поет у першій своїй книзі наслідував традиції німецького фольклору. Він узяв деякі теми й мотиви з усної народ­ної творчості, форма багатьох його віршів близька до пісні. Подібно до німецької пісні вірші Гейне часто схожі на ліричний монолог, а явища природи йпочуття героя утворюють паралель. Жанрова своєрідність пісні зумовила вільну поетичну форму. Разом з тим у «Книгу пісень» увійшло багато віршів, які були написані в строгих канонічних жанрах сонета, балади, романсу. Молодий Гейне намагався показати свій поетичний хист у різних жанрах, які відбивали зміни настрою ліричного героя.

    До збірки увійшли вірші, створені протягом 1816—1827 років. Переважна їх більшість написана на зразок народних пісень, про що і свідчить назва. «Книга пісень» складається з чотирьох розділів. Перший розділ, «Юнацькі страждання», є найбільш романтичним. Перед нами — переживання і муки нерозділеної любові. Ліричний герой впадає у відчай. Він сприймає свою трагедію як найбільшу у світі. Життя і смерть борються в його свідомості. Більша частина віршів присвячена коханню. Сімнадцятирічним юнаком Гейне закохується у доньку свого багатого дядька Амалію. Але горда дівчина не звертає уваги на юного кузена. Юнак страж-дає, серце його шалено б'ється, і на світ з'являється шедевр світової лірики, який потім увійшов до «Ліричного інтермецо».

   Загалом тема кохання начебто розділена на три частини: «Юнацькі страждання» — кохана з'являється до нього в уяві; «Ліричне інтермецо» — кохання розцвітає у сновидіннях; «Знову на батьківщині» — любов оживає лише в пам'яті поета.


    Аналіз  поезій

 * * *

 Самотній кедр на стромині

 В північній стоїть стороні,

 І кригою й снігом укритий,

 Дрімає і мріє вві сні.

 І бачить він сон про пальму,

 Що десь у південній землі

 Сумує в німій самотині

 На спаленій сонцем землі.

 (Переклад Л. Первомайського)

 

 Саме цей вірш можна вважати зразком романтичної поезії. Через образи природи автор передає свої почуття. Ніколи не зустрітися кедру і пальмі, ніколи не бути поету зі своєю коханою. Здавалось би, ми читаємо про звичайні події з життя людини. Але звичайне любовне розчарування переростає в трагедію самотності людини в бездуховному міщанському оточенні. Перед нами постають образи-символи самотності.

 


 Однією з особливостей збірки можна вважати пейзажні замальовки, де природа виступає як жива істота: подібно героєві вона сумує і радіє.

пʼятниця, 6 листопада 2020 р.

Діти навчатимуться дистанційно


У моєму класі температура не піднімалася вище 12 градусів, тож зараз учні будуть начатися вдома у теплих кімнатах. Але чи вдома тепло?
 Навчальний процес у школі зірвано чи то через безвідповідальність посадовців, чи то через неплатильщиків. Сточатку дітей відправили на канікули раніше, а через три тижні перевели на дистанційну форму навчання.  Декого відпраили батьки до бабусь та дідусів, бо  працюють. То виникає питання: хто буде виконувати завдання з дітей,  і  чи зможуть це контролювати бабусі та дідусі, які не вміють відправляти смс-повідомленя. А особливо це стосується першокласників, які  тільки розпочинають своє начання.

Але на превеликий жаль страшний не холод у приміщеннях навчального закладу або будинку, а епідемія. Коронавірус SARS-CoV-2 шириться планетою. Досі нема ані вакцини, ані ліків. і школа не є безпечним місцем ні для учнів, ні для вчителів. Сім тижнів роботи показали, що педагоги хворіють на Ковід і вмирають. Хворіють і діти. Усе це страшно. Держава не створила безпечні умови для них. Не всі дотримуються індивідуального захисту. 
 
Я пам'ятаю, як ми всі хотіли повернутися до очного навчання. Однак таке повернення вимагало відповідального ставлення до навчання. Готуючись до початку навчального року, ми максимально подбали про те, щоб діти навчались очно, у школі. Виконали всі приписи, розробили всі стратегії. Однак сьогодні навчальні заклади є більш небезпечними для учасників освітнього процесу, ніж це було у березні чи в квітні, тому я підтримую позицію пана Сергія Шкарлета, і от  навчальний процес у школах перевели на дистанційний режим, бо більш корисним є навчання (хай навіть дистанційне), ніж нескінченні канікули.Бо головне - здоров'я.


середа, 4 листопада 2020 р.

Есе




 

#Радіодиктант

 

Радіодиктант національної єдності


Ювілейний ХХ Радіодиктант національної єдності цього року відбудеться 9 листопада о 9:00, про це повідомив член правління Суспільного, відповідальний за платформу радіо, і керівник Радіодиктанту Дмитро Хоркін. У День української писемності та мови тисячі українців щороку беруть участь у флешмобі й приєднуються до події по всьому світу.

Цьогоріч підготовку диктанту доручили трьом фахівцям. Текст для диктанту написав відомий письменник і видавець Іван Малкович. Науковою консультанткою проєкту стала докторка філологічних наук, професорка Лариса Масенко. Читатиме диктант знаменита акторка Римма Зюбіна. Спецпроєкт, організований Суспільним спеціально до події, стартуватиме в ефірі Українського радіо та Радіо Культура о 9:00, ведучі в студії розкажуть історію диктанту й дадуть змогу всім охочим підготуватися до написання. Сам же радіодиктант почнеться о 9:15.

Традиційно найактивнішими учасниками флешмобу є школярі, студенти та викладачі навчальних закладів, але щороку диктант розширює межі — у ньому беруть участь представники найрізноманітніших професій, а також відомі спортсмени, актори, бізнесмени та політики. Студію для написання диктанту для гостей облаштували в читальній залі Національної бібліотеки імені Вернадського, де відомі українці писатимуть диктант із дотриманням карантинних вимог.

Дмитро Хоркін закликав усіх українців консолідуватися навколо своєї мови й писати диктант: "Щороку ми отримуємо двадцять-тридцять тисяч листів із диктантами від наших слухачів і глядачів. Усі навчальні заклади України отримають розсилку із запрошенням узяти участь у диктанті та покроковою інструкцією, як його писати. 

Час для надсилання готового тексту — астрономічна доба. Текст диктанту оприлюднять на сайті Українського радіо 11 листопада об 11:00.

Роботи прийматимуть онлайн та офлайн. Паперового листа потрібно надіслати за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, 26, 01001. Важливо, щоб гриф дати надсилання був не пізніше ніж 10 листопада. Онлайн свою роботу можна надіслати на скриньку rd@ukr.radio. Після оприлюднення диктанту електронні листи не прийматимуть. 

Для зручності організатори підготували електронну форму для отримання робіт, щоб можна було надіслати диктант за допомогою будь-якого гаджета. Її оприлюднять на сайті ukr.radio 9 листопада.

Трансляція відбудеться:






Казка "Пензлик Маляна"

 Тема: Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Фантастика у творі

Мета: розширити кругозір учнів, ознайомивши їх з короткими відомостями  про Китай, його культуру, познайомити з текстом народної казки; показати силу мистецтва та його вплив на оточуючий світ; вчити аналізу творів літератури та живопису, аналізувати вчинки героїв: виховувати естетичний смак.

🎤

Обладнання: презентація про Китай, китайська класична музика, ілюстрації до казки «Пензлик  Маляна»(дитячі малюнки)

Тип уроку:засвоєння нових знань

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Оголошення теми та мети уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Гра «Мікрофон»
    • Які очікування від уроку? (Відповіді учнів.)
  2. Вступне слово вчителя

Діти, сьогодні ми продовжуємо подорожувати. Сьогодні ми вирушаємо в далеку Піднебесну країну, у дивовижний світ Давнього Китаю. І не тому, що китайський народ створив казку про Маляна і його чудовий пензлик, а ще й тому, що Китай – це країна великої і мудрої культури (розповідь про Китай супроводжується переглядом презентації).


Зародження величної культури Китаю відбулося ще у сиву давнину. Показником загального підйому культури Стародавнього Китаю є розвиток наукових знань, писемності, мистецтва і літератури. Мистецтво Китаю зародилося, як частина релігійних церемоній та ритуалів.

Китайський живопис і каліграфія відрізняються особливою своєрідністю. Вони визначаються даосизмом, послідовниками якого було багато художників.

Каліграфія тут не просто уміння красиво писати, але і мистецтво, яке дозволяє майстрові в рамках традиції якнайповніше проявляти свою індивідуальність. При письмі використовуються “чотири скарби майстерні”: папір, пензлик, туш і пемза.

Стародавні зразки китайського живопису відносять до періоду неоліту (6 – 5 тисячоліття до н.е. ). Живопис на шовку вперше з’явився в епоху царств, що воювали між собою у Китаї.

Китайська вишивка – справжній витвір мистецтва, адже іноді важко відрізнити добре виконану роботу від фотографії. Гра барв шовкових ниток, у залежності від переломлення світла, якісно розкриває палітру відтінків виконаної роботи, що додає різноманіття та неповторності. А багатогранність мотивів, здатність відтворити найскладніший образ, варіативність технік та творчих рішень не залишають байдужим нікого.

Китай – це осередок однієї з найдавніших людських цивілізацій. Отже мають велику за обсягом, образну і розвинену усну народну творчість. Китайці пишуть ієрогліфами – невеликими малюнками, які означають склади і цілі слова. Такими ієрогліфами записана казка «Пензлик Маляна».

Дома ви читали китайську народну казку «Пензлик Маляна». На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про героїв, розкриємо символічне значення предметів, речей та істот, яких ми зустрічаємо в казці. Казка «Пензлик Маляна», з якою ми познайомимося, підкреслює велику силу мистецтва та його роль у житті людей.

3. Робота з текстом🤔😊

Бесіда:

  • Чи сподобалася казка?
  • Що найбільше запам’яталося?
  • Зачитайте перший абзац. Знайдіть у ньому слова, які вказують на те, що цей твір – казка?



4. Перевірка знання тексту 📘(тести)📘

  1. 👍У Китаї навіть чиновників приймали на високі посади тільки за умови досконалого володіння цим мистецтвом. Що це за мистецтво?

а) Віршування;

б) живопис;

в) каліграфія.

  1. 👍Із самого малечку Малян мріяв…

а) навчитися малювати;

б) навчатися у школі;

в) стати багатим.

  1. 👍З малюнками Маляна відбувалися дива …

а) вони оживали;

б) ставали справжнім витвором мистецтва;

в) усіх причаровували

  1. 👍Звідки у Маляна з’явився пензлик?

а) Купив на базарі;

б) подарував поміщик;

в) подарував сивобородий дідусь, що приснився.

  1. 👍Як Малян своїм мистецтвом допомагав людям?

а) Роздавав гроші, отримані за картини;

б) малював їм необхідні речі;

в) прикрашав малюнками їхні домівки.

  1. 👍Як Маляну вдалося утекти від поміщика?

а) Допомогли односельчани;

б) поміщик самий відпустив його;

в) за допомогою намальованої драбини.

  1. 👍Щоб у місті Маляна не викрили, то він …

а) ні з ким не товаришував;

б) ніколи не домальовував малюнок до кінця;

в) малював тільки уночі.

  1. 👍Малян намалював імператорові …

а) дракона і фенікса;

б) жабу й общипану курку;

в) палац і сад.

  1. 👍Малян згодився малювати лише для імператора, щоб …

а) спокійно жити;

б) повернути собі чарівний пензлик;

в) радувати своїми малюнками царедворців.

  1. 👍Малян виконав останній наказ імператора і намалював …

а) вітер;

б) море;

в) корабель.

  1. 👍Казка «Пензлик Маляна» закінчується тим, що …

а) задоволений імператор нагородив хлопця і відпустив його;

б) Малян погодився бути придворним художником;

в) імператор та всі його попутники пішли на дно.

  1. 👍Ідея рівності утверджується у фіналі казки …

а) «Фарбований шакал»;

б) «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик»;

в) «Пензлик Маляна».

  1. Словникова робота: реманент, імператор, мотика, панно

Підсумок уроку🎤🤗

  • «Якби мені до рук потрапив чарівний пензлик, я б намалював (-ла)…

V. Домашня робота

Публікація

VID 20231116184148 Гійом Аполлінер. Поезія

Популярне