Завжди цікаво

субота, 25 вересня 2021 р.

Контрольна робота з теми «Вступ. Просвітництво» (комбінована робота)

 


Варіант І

Початковий рівень

1. Укажіть століття, яке увійшло в історію людства як доба Просвітництва ( у літературі та мистецтві):

а) ХVІ ст.;   б) ХVІІ ст.;      в) ХVІІІ ст.;   г) ХІХ ст.

2. Укажіть, хто з цих авторів не жив у добу Просвітництва:

а) Д. Дефо;     б) Д. Дідро;     в) Ж.-Ж. Руссо;   г) Г. Гейне.

3. Доба Просвітництва сповідувала культ:

а)розуму;    б)моралі;    в)краси тіла;     г) релігії.

4. Які головні завдання епохи Просвітництва :

а) боротьба з феодалізмом, абсолютизмом,духівництвом;   б) значення любові у житті людини;

в) боротьба з ліліпутами;            г) проблема кохання, розповідь про парубка.

5. Укажіть перші панфлети Дж. Свіфта:

а) «Битва книжок» і «Битва Гулівера»;    б) «Битва книжок» і «Казка діжки»;
в) « Розповідь сукняра» і «Розповідь про Гулівера» ;    г) «Битва книжок» і « Подорож Гулівера» .

6. Яка проблематика твору Дж.Свіфта «мандри Гулівера»:

а) відносини влади і народу, державний устрій, моральне і духовне життя суспільства, загарбницькі війни;
б)
відносини духівництва в Англії, загарбницькі війни, розповідь про короля;
в)
відносини влади і народу , розповідь про короля;
г)
відносини влади і народу моральне і духовне життя правителя Ліліпутії,

Середній рівень

7.Поезія, що стала гімном Європейського союзу, була написана :

а) Й.В.Гете;   б) Дж.Свіфтом;   в) Й.К.Ф.Шиллером ;    г) Г.Гейне .

8. Укажіть жанр твору Ф. Шиллера «До радості»:

а) ода;       б) балада;     в) сонет;     г) рубаї.

9. Дух бунтарства притаманний твору:

а) «Вільшаний король»Й.В.Гете;     б) «Травнева пісня»Й.В.Гете; 

г) «До радості» Ф.Шиллер;              в) «Прометей» Й.В.Гете

10 Укажіть, хто з письменників належав до літературно-політичного напряму «Буря й натиск»?

а) Й.В.Гете, Г.Р.Державін, Ф.Шиллер;         б) Й.Г.Гердер , Ф.Шиллер, Ж-Ж. Руссо;   

в) Й.В.Гете, Г.Р.Державін, Ж-Ж.Руссо;        г) Й.В.Гете, Дж.Свіфт, Ф.Шиллер;

Завдання на встановлення відповідності

11. Визначте різновид комічного, використані в наведених цитатах :

1) «Там він покликав дружину й показав мене їй, але та заверещала й утекла, як тікають англійські жінки, уздрівши жабу…»;
2) «П’ять чи шість кандидатів просять в імператора дозволу розважити його та двір танцями на канаті. І той, хто найвище підстрибне й не впаде. Отримує посаду» ;
3) «Потім, обернувшися до прем’єр- міністра, який стояв позаду, тримаючи білий жезл завдожки з горт-щоглу на  «Царственому монарху», король зауважив, яка нікчемна ота пиха – людське величання, коли її наслідують і такі мізерні комахи…;
4) «…ці дві могутні держави вже 36 місяців перебувають у стані запеклої війни і ось із якої причини. Всім відомо, що яйця, перед тим, як їсти, розбивають з тупоко кінця…»;

 

а) сарказм;     б) сатира;      в) гумор;      г) езопова мова.   

Достатній рівень

12. Установіть відповідь між цитатою та назвою твору

1) «Кого доля ощастила/ Тим. Що другові він друг…»                                  а) «Прометей»

2) «…мені залиши, і мою хатину, будовану не тобою…»                               б) «Вільшаний король»

3) « Як жайворонок – повітря й спів як чиста квітка – росу полів…»             в) «До радості»

4) « Квіти прекрасні знайду тобі я, у золото матуся одягне моя…»               г) «Травнева пісня»

 

Високий рівень

Виконайте одне із поданих завдань. Напишіть твір за темою на вибір

1        .« Письменники-просвітники – передові , прогресивні люди своєї доби»

2.«Вічні художні образи у творах письменників-просвітників»

 

Літературний диктант

(дайте відповідь письмово)

1.      Напрям представників якого намагалися за допомогою різноманітних художніх засобів утілити естетичний ідеал «природної людини» і норму життя, що відповідає «законам самої природи» - …

2.      Невеликий прозовий твір сюжет якого ґрунтується на певному епізоді з життя одного (кількох) персонажа – …

3.      Стала цілістність або спільність образної системи, засобів художньої виразності та образних прийомів, що харктеризують твір або сукупність творів – …

4.      Різновид твору, що характеризується сукупністю певних формальних і змістових особливостей – …

5.      Роди літератури – ….

6.      Твір викривального змісту , що засуджує недоліки сучасного політичного, суспільного, культурного життя – …

 

 

 Контрольна робота з теми «Вступ. Просвітництво»

(комбінована робота)

Варіант ІІ

Початковий рівень

1. Укажіть століття, яке не увійшло в історію людства як доба Просвітництва ( у літературі та мистецтві):

а) ХVІІ ст.;   б) ХVІ ст.;      в) ХVІІІ ст.;  

2. Укажіть, представників доби Просвітництва:

а) М.Сервантес, Ж.-Ж. Руссо, Г. Гейне   ;     б) В.Шекспір, Г. Гейне, Г.Гете ;    

 в) Ж.-Ж. Руссо, Г. Гейне, Дж. Свіфт ;   г) Г. Гейне, Дж. Свіфт , Ж.-Ж. Руссо.

3. Доба Просвітництва сповідувала культ:

а) розповіді;   б) розуму;    в) моралі;     г) релігії.

4. Які головні завдання епохи Просвітництва :

а) розповідь про Гулівера і його духовність        б) значення любові у житті людини;   

 в) боротьба  імператора з ліліпутами;        г) боротьба з феодалізмом, абсолютизмом,духівництвом .

5. Укажіть перші панфлети Дж. Свіфта:

а) «Битва книжок» і «Битва Гулівера»;                б) «Битва книжок» і «Розбійники»;
в) « Розповідь сукняра» і «Битва Блефуску» ;    г) «Битва книжок» і « Казка діжки» .

6. Яка проблематика твору Дж.Свіфта «мандри Гулівера»:

а) відносини влади і народу, державний устрій, моральне і духовне життя суспільства, загарбницькі війни;
б)
відносини духівництва в Англії, загарбницькі війни, розповідь про короля, влада;
в)
відносини влади і народу , розповідь про короля, загарбницькі війни;
г)
відносини влади і народу моральне і духовне життя правителя Ліліпутії,

Середній рівень

7.Поезія, «Радість гарна іскро Божа!», була написана :

а) Й.В.Гете;   б) Дж.Свіфтом;   в) Й.К.Ф.Шиллером ;    г) Г.Гейне .

8. Укажіть жанр твору Ф. Шиллера «Вільшаний король»:

а) ода;       б) балада;     в) сонет;     г) рубаї.

9. У якій поезії звучать мотиви (замилування весняною природою і щасливі любовні переживання)?

а)«Вільшаний король» Гете;     б)«Травнева пісня» Гете;    г)«До радості» Шиллер;   в)«Прометей» Гете

10 Укажіть, хто з письменників належав до літературно-політичного напряму «Буря й натиск»?

а) Й.В.Гете, Г.Р.Державін, Ф.Шиллер;         б) Й.Г.Гердер, Ф.М. фон Клінгер, М. Сервантес;   

в) Й.Г.Гердер, Й.В.Гете, Ж-Ж.Руссо;            г) Й.В.Гете, Дж.Свіфт, Ф.Шиллер;

Завдання на встановлення відповідності

11. Визначте різновид комічного, використані в наведених цитатах :

1) «Там він покликав дружину й показав мене їй, але та заверещала й утекла, як тікають англійські жінки, уздрівши жабу…»;
2) «Ви ясно довели, що найпотрібніші риси для законодавця – неуцтво, лінощі та розбещеність; що найкраще тлумачать і застосовують закони люди, чиї інтереси спрямовані на те. Щоб перекручувати та заплутувати або нехтувати» ;
3) «Маллі Аллі Г'ю, могутній імператор Ліліпутії, окраса й пострах всесвіту, …владар над усіма владарями; найвищий з усіх синів людських…»
4) «Коли його величність, зважаючи на ващі заслуги й слухаючись своєї милосердної вдачі, захоче зберегти вам життя, наказавши виколотити два ока…Що втрата зору аж ніяк не зашкодить вашій фізичній силі…Що сліпота додасть вам відваги,тому що ви не бачитимете небезпеки, -адже ж саме побоювання за очі найдужче заважало вам принести сюди ворожий флот. Для вас буде досить дивитись очима міністрів…»

а) гіпербола;     б) сатира;      в) гумор;      г) іронія.   

 

Достатній рівень

12. Установіть відповідь між цитатою та назвою твору

1) «Йди до нас в веселий круг. Йдіть усі, хто зве своєю…»                                  а) «Прометей»

2) « Ну, тут я сиджу і формую людей на свій образ -…»                                        б) «Вільшаний король»

3) « Сміється природа радо мені, як сяє сонце по зимнім сні!»                       в) «До радості»

4) « Мені, хлопче, люба краса твоя! З неволі чи з волі візьму тебе я!»            г) «Травнева пісня»

 

Високий рівень

Виконайте одне із поданих завдань. Напишіть твір за темою на вибір

1        « Письменники-просвітники – передові, прогресивні люди своєї доби»

2    «Вічні художні образи у творах письменників-просвітників»

 

 

Літературний диктант

(дайте відповідь письмово)

1.      Будова твору, доцільне поєднання всіх компонентів у художньо-естетичну цілісність, зумовлену логікою зображеного світу, світоглядною позицією автора, його естетичним ідеалом, а також задумом твору, нормами жанру – …

2.      Стала цілістність або спільність образної системи, засобів художньої виразності та образних прийомів, що харктеризують твір або сукупність творів – ….

3.      Невеликий ліро-епічний твір із драматично напруженим сюжетом  – ….

4.      Напрям у літературі 18 ст., який розвивав формальні принципи класицизму, але був сповнений новим змістом, суголосним ідеям доби Просвітництва – …..

5.      Різновид комічного, відображення смішного в життєвих явищах і людських характерах (добродушна насмішка) – …..

6.      Назвіть роди літератури -- ….

 

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Публікація

VID 20231116184148 Гійом Аполлінер. Поезія

Популярне