Методичні рекомендації щодо вивчення трагікомедії
І. Карпенка-Карого «Сто тисяч»
Методичні рекомендації щодо вивчення трагікомедії
І. Карпенка-Карого «Сто тисяч»
Мета: ознайомити учнів із основними відомостями про життя і творчість видвтного українського драматурга, поглибити знання учнів про жанри драматичного твору, розвивати навички аналізу драматичного твору,робити власні висновки й узагальнення, характеристики персонажів та їхніх вчинків; сприяти вихованню моральних якостей людини, засудження бездуховності як прояву зла в житті людини.
Види роботи:
1. Презентація учнівських проектів
- Виступ учня біографа (учнівський проект: основні віхи життя І.Карпенка-Карого).
- Виступ літературознавця (учнівський проект: драматична спадщина І.Карпенка-Карого).
- Виступ кінорежисера (учнівський проект: екранізація п’єс драматурга).
2. Бесіда з елементами дослідження
- У яких творах світової літератури змальовано психологічний тип людини, одержимої жадобою збагачення? (Скупий лицар у О.Пушкіна, Плюшкін - М.Гоголя, Гобсек в Оноре де Бальзака та ін.)
- Що є спільного та відмінного в героях цих творів та в образі Герасима Калитки?
- У якому з цих творів найглибше змальовано причину, що призвели героя до морального падіння?
3. Особливості жанру
- Довести, що п’єса І.Карпенка-Карого «Сто тисяч» є сатиричною трагікомедією.
Новаторство Карпенка-Карого в п’єсі «Сто тисяч» - використання елементів авантюрної драми .
4. Для перевірки знання тексту та композиції твору можна запропонувати тести за змістом твору, літературний диктант, «Знайди зайве», «Встанови відповідність» (на розсуд учителя).
«Встанови відповідність»
1. Знайомство з дійовими особами, місцем дії, А) Експозиція
обставинами, в яких живуть герої твору.
2. Невідомий домовляється з Калиткою про Б) Зав’язка
обмін 5 000 справжніх грошей на 100 000
фальшивих.
3. Нещадна експлуатація наймитів та рідних В) Розвиток дії
Г.Калиткою.
4. Обмін грошей, розкриття шахрайства Г) Кульмінація
5. Намагання Калитки покінчити з життям Д) Розв’язка
5. Дослідницька робота над проблемами, які порушені у творі(батьки і діти, жадоба до грошей, бідність і багатство, добро і зло, моральність і аморальність).
6. Робота з таблицею «Ставлення героїв твору до грошей»
Герасим Калитка
| |
Савка
| |
Копач
| |
Параска
| |
Невідомий
| |
Наймити
|
7. Проблемне питання
- Що заважало Герасиму Калитці стати позитивним героєм?
- Чи є актуальними проблеми, порушені у творі, у наш час?
8. Рівневі завдання
І рівень. Скласти тести за змістом твору або кросворд
ІІ рівень. Написати міні-твір «Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи» у п’єсі І.Карпенка-Карого «Сто тисяч?».
ІІІ рівень. Створити презентацію «Що може врятувати сучасний світ?» за твором І.Карпенка-Карого «Сто тисяч».
Немає коментарів:
Дописати коментар