Завжди цікаво

пʼятниця, 19 серпня 2016 р.

Тема. Правила вживання апострофа.
Мета:  повторити й систематизувати знання, здобуті в початко­вих класах, та засвоїти нові правила вживання апострофа, удосконалити навички правильної вимови й написання слів з апострофом; формувати  вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, визначати  головне, робити  висновки; розвивати навички самостійної та  групової  роботи; вихову­вати  товариські  взаємини, інтерес до  мовних  явищ; заохочувати  до  співробітництва.
Тип уроку: урок  засвоєння  нових  знань і  розвитку  умінь  та  навичок  з  використанням  інтерактивних  технологій..
Обладнання: картки з  завданнями,загадки  про  апостроф, підручники, схеми, кросворд.

ХІД УРОКУ
I.      Пароль.
II.  Повідомлення  теми, мети  і  завдань  уроку.
Вступне  слово  вчителя.
-         Дорогі  діти. Сьогодні  на  уроці  ми  з  вами  працюватимемо  над  темою «Вимова  та  написання  слів  з  апострофом». Тема  ця  для  вас  не  нова, але  нам  доведеться  познайомитися  ще  з  кількома   правилами, крім  тих, які  відомі  вам  з  початкових  класів. На  кінець  уроку  ви  повинні  знати правила  вживання  апострофа, вміти  правильно  вимовляти  і  писати  слова  з   апострофом, вільно  користуватися  ними  у  мовленні. Чого  ж  від  уроку  чекаєте  ви?
-          Сподіваюся, всі  ви  отримаєте  величезне  задоволення  від  уроку, вкотре  переконаєтеся, що   ви  багато  знаєте  і  вмієте. Тож  бажаю  всім  гарного  настрою  і  успіхів. А  почнемо  ми  з  перевірки  домашнього  завдання.

       ІІІ.  Актуалізація  опорних  знань  учнів. Опрацювання теоретичного  матеріалу. Захист  проектів, створених  групами. (1  група – створила  загадки  про  апостроф, 2 - опрацювала  правила  вживання  апострофа, презентує  їх  іншій  групі).

     

    IV. Адаптація теорії. 1 група – користуючись  схемами, з’єднати стрілками  правила  з   відповідними  прикладами, 2  група – дати  відповіді  на  питання: «Для  чого  потрібен  апостроф?»  та «Що  спільного і  відмінного  між  ь  і «’»?»


    V. Опрацювання  нового  матеріалу.
  
  1. Мовна  розминка.
   Скоромовка: У  Лук’яна  в’язка  м’яти.
        У  Дем’яна  дев’ять  в’язок.

           2. Робота  з  підручником.
             Вправа 368. Переписати  слова, підкреслити  орфограму, обґрунтувати  написання  слів.
      
           3. Письмо  по  пам’яті. (Прослухати  вірш, запам’ятати, а  потім  записати  якнайбільше  слів  з  апострофом.)
        
У  п’ятницю, у  надвечір’я,      
         Як  туманцем  потягло,
         Сонце  плавно  у  міжгір’я
         Спочивати  попливло.

         На  подвір’ячку, під  в’язом,
         Вся  зібралася  сім’я:
         Відпочить, побути  разом
         Та  послухать  солов’я.

         Вечоріє. На  подвір’ї
         Вся  сім’я  рядком  сидить…
         Перше  випливло  сузір’я:
         Бавить, манить  і  мигтить.(9)
        


  4.Вправа  на  правильну  вимову. (Порівняти  вимову  і  звучання  слів:
                   В’яз – свято, з’ява – зяблик, сузір’я – зоря, бур’ян – буря, сузір’я – гарячий.)

     
          5. Робота  біля  дошки. (Подані в  транскрипції  слова  записати  відповідно  до  орфографічних  норм  і  навпаки. Завдання  на  карточках, учень  може  вибирати  сам.)
         (бйуть’), (арфйарка), (р’із’б’ар), (подв’ірйа), (п’івйаблука), (в’ідйізд), (звйазати), (кавйарн’а), (моркв’аний); зав’язь, обов’язок,
буряк, свято.

         6. «Лінгвістичний  аукціон.»
Робота  в  групах. (Назвати  якомога  більше  слів  з  апострофом.)

         7. Творча  робота.
            Вправа 369. (Від  поданих  слів  утворити  слова  з  апострофом, з  одним  таким  словом  скласти  речення.)
        
         8. Розвиток  зв’язного  мовлення.
             Вправа  377.

       VI. Узагальнення  та  систематизація вивченого  матеріалу.
        
       1.Завдання з ключем.
Записати слова у дві колонки:
         1)  слова з апострофом;
         2)  без апострофа.
    
 Дев'ятсот, серм'яга, хуторянин, зв'язок, духмяне, порядок, бур'ян, без'язикі, тьмяно, цвях, присвята, реп'ях, п'ятдесят, з'ясовано, Соловйов.
   
Ключ. З останніх букв колонок утвориться назва вірша В.Сосюри «Так ніхто не кохав...».


2. Кросворд "Слова  з  апострофом".(На  дошці)
I.      Група  близьких  родичів, що  проживають  разом.
II.     Елемент  вбрання  священика.
III. Частина  голови.
IV. Запашна  лікарська  рослина.
V.    Що  не  можна  вживати  у  піст?
VI. Частина  стопи.                  

VII.           Підсумок  уроку.
Опитування. Закінчити  речення.
"На  уроці  я  навчив(ла)ся…" або "Знати правила  вживання  апострофа  мені  потрібно  для  того, щоб…"(На дошці)

-         Який  вид  роботи  найбільше  сподобався?
-         Що  найбільше  здивувало?
-         Чи  справдилось  те, чого  ви  очікували  від  уроку?

VIII.       Оцінювання.
Картки  самооцінки.

IX. Домашнє  завдання.

           

Немає коментарів:

Дописати коментар

Публікація

VID 20231116184148 Гійом Аполлінер. Поезія

Популярне