Завжди цікаво

четвер, 10 вересня 2020 р.

Дистанційне навчання

    Дистанційне навчання – це насамперед навчання. Тому процес організації і теорії навчання (наприклад, асоціативно-рефлекторна) нікуди не діваються, просто з’являється інший спосіб зв’язку. 

Тобто, в дистанційному навчанні дитина має пройти шлях        від  сприйняття інформації до її розуміння, запам’ятовування, можливо, відтворення, використання на різних рівнях. 

ЗАСОБИ ЗВ’ЯЗКУ

    Залежно від засобів зв’язку, можна організовувати різне дистанційне навчання.    

Найперше дистанційне навчання відбулося ще 1840 року – листування вчителя і учениці. Це перші листи, коли вчитель надсилав завдання, потім отримував відповіді, перевіряв роботу і оцінював, надавав зворотний зв’язок.

  • Радіоуроки були популярними на початку ХХ століття.
  • Телевізійні уроки від відомих педагогів-новаторів в кінці 90-х років. Зараз ми бачимо уроки Всеукраїнської школи онлайн.
  • Сучасні технології, інтернет призвели до появи нових способів дистанційного навчання.
  • Або Viber – дистанційний герой української освітньої системи. 

Дистанційне навчання виявило:

  • Уміння критично мислити, працювати з будь-якою інформацією, навички саморегуляції – виявилися не просто не сформованими, деякі діти про це навіть не здогадувались.Що показали результати опитування батьків щодо дистанційного навчання?
  • Є група учнів, яким складно навчатися в таких умовах, що їм потрібна підтримка.
  • Потрібно посилити мотиваційні моменти.
  • ГНУЧКІСТЬ В ОЦІНЮВАННІ І ЗВОРОТНИЙ ЗВ’ЯЗОК

    Акцент у більшості світових практик робиться на формувальному оцінюванні і зворотному зв’язку. Головне – це допомога учням вчитися.

    Ми чомусь думаємо, що якщо дитина подивилася відео, то вона одразу все зрозуміла і зможе виконати вправу. Проте деякі діти можуть і сорок разів подивитися, але не зрозуміти, що відбувається. Тому зворотний зв’язок повинен обов’язково бути.

    Зворотний зв’язок:

    • Має бути конкретним, прозорим і чітким. Він має спричинити зміни в поведінці, але не через страх, а тому, що учень зрозумів помилку і хоче її виправити.
    • Має бути зручним. Зручним для дітей, батьків і вчителів. Оберіть найкращий канал зв’язку, який влаштує всіх.
    • Має бути своєчасним. Якщо учень чекає на зворотний зв’язок від учителя тиждень – це може спричинити непорозуміння, не дуже чітку систему навчання. Звісно, навантаження під час дистанційного навчання на вчителя колосальне. Часу особливо немає, але треба обирати, чим займатися, щоб надати якісний фідбек учням.
    • Постійність. Зворотний зв’язок не може бути час від часу, він має бути постійним і послідовним. Саме так ми можемо дійсно чогось навчити дітей.
    • Контрольні списки або що потрібно зробити для покращення. Ці списки можуть бути груповими, якщо вся група зробила помилку.
    • Корисні посилання, рекомендації – що потрібно подивитися, на що звернути увагу. Усі рекомендації мають бути чіткими. Закликаю подумати про допомогу і співпрацю, щоб зворотний зв’язок був підтримкою. Якщо у вас є можливість зробити зворотний зв’язок індивідуалізованим, то зробіть це. Адже зворотний зв’язок у груповому чаті для всіх батьків (як спроба мотивувати батьків і учнів) спричиняє непорозуміння і конфлікти.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Публікація

VID 20231116184148 Гійом Аполлінер. Поезія

Популярне