Контрольна
робота з теми «Вступ. Казки
народів світу»
(ТЕСТИ)
Варіант 1
I. Початковий рівень (по
0,5 бала за кожну правильну відповідь)
1.Продовженням японського прислів`я «Треба розум мати» є
вислів:
а)щоб власні
помилки помічати;
б)тільки б швидко; в)ніж
неробство; г)щоб бачить сто років.
2.Іспанське прислів`я «Хто розкидає колючки,той збирає реп`яхи», означає:
а)хто сильніший,той
має більше; б)хто робить зло,тому
воно й повернеться; в)хто
слабший,того всі ображають; г)хто
добре сіє, у того багатий урожай.
3.Укажи загадку:
а)Хто має
ноги, та не має рук; б)сусідська курка гускою здається; в)
поки не вдариш по голові,не слухається; г)великі
справи з малих починаються.
4.фольклорна казка відрізняється від літературної
тим. Що
а)має
конкретного автора; б)зустрічається тільки в писемній формі;
в)не має
чіткої, усталеної побудови – зачину, кінцівки ,повторів г)не має конкретного
автора
5Укажи, рядок де усі жанри фольклору:
а)література,
приказка, казка, загадка, пісня;
б) прислів’я, приказка,
казка, роман, пісня;
в) прислів’я, повість,
казка, загадка, пісня;
г) прислів’я, приказка, казка, загадка,
пісня;
6.Укажи ,який вид усної народної творчості у давнину мав магічне значення і його використовували
для перевірки розумових здібностей:
а)пісня; б)прислів`я; в)загадка; г)приказка.
ІІ Середній
рівень (по 0,5 бала за кожну правильну відповідь)
7.Знайди казку, яку написали брати Грімм:
а) «Фарбований
шакал»; б) «Пензлик Маляна»; в) «Пані Метелиця»; г)
«Синдбад-мореплавець».
8.Укажи назву казки яку створив японський народ:
а)
«Пензлик Маляна»; б) Іссумбосі,або Хлопчик-Мізинчик»; в)Синдбад-мореплавець»; г) «Пані Метелиця».
9.Як звірі здогадалися, що невідомий синій звір –
шакал? (казка «Фарбований шакал»)
а)із хутра
шакала злізла синя фарба; б) до
фарбованого шакала прийшла рідна мама;
в)йому стало
соромно,і він зізнався в обмані; г) шакал почув виття родичів і завив у
відповідь.
10.Укажіть рядок які малюнки намалював герой твору
Малян на прохання імператора у казці
«Пензлик Маляна»
а) журавель
,жаба, золото, корабель б)курка, журавель, золото, курка в)жаба, курка, золото, корабель г) курка, реманент, коржик,
корабель
11. Скільки ночей Шахразада розповідала халіфу
казки за збіркою «Тисяча і одна ніч»
а)1000 ночей б)31
ночей в)1001 ночей г)30 ночей
12. Укажіть до якого різновиду можна віднести
казку «Пензлик Маляна»?
а) про
тварин б) соціально-побутова в) чарівна г) чарівна з елементами
соціально-побутової
ІІІ. Достатній рівень (по 0,5 бал за кожну
правильну відповідь)
13. Установіть відповідність між фрагментом тексту
та назвою казки:
1. «…велетень,високий,як
пальма,весь чорний, а) «Пензлик Маляна»
з єдиним оком на лобі, червоним і вогняним,як
жар»
2. «бридка
жаба та гола курка почали бігати та стрибати
б) «Синдбад-мореплавець»
по залах
палацу та скрізь паскудити»
3. «вона опинилась,
як і сестра, на чудовому луці й
пішла в) «Фарбований шакал»
тією самою стежкою»
4. «Оце так
столиця! – промовив хлопчик, прошмигуючи
г)
«Пані Метелиця»
між ногами у
людей»
д) Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик»
14.Укажіть фольклорну збірку І.Франка і фольклорну збірку Індії: (1
бал за правильну відповідь )
а) «Казок для
дітей і родини», «Коли ще звірі говорили»;
б) «Панчатантра», «Коли
ще звірі говорили» ;
в) «Казок для дітей і
родини», «Панчатантра» ; г) «Фарбований шакал»,
«Коли ще звірі говорили» .
IV. Високий рівень (1 бали )
15.Укажіть,кому належить висловлювання про
значення фольклору: «Врятувати й зібрати усі пісні,приказки,що побутують у
народі. Не дослідивши цих скарбів, не можна по-справжньому зрозуміти ані поезію
нашу,ані історію,ані мову в їхніхдавніх
й істиних витоках…»
а)Ш.Перро; б)Я.Грімм;
в)В.Грімм; г)О.Афанасьєву.
16.Продовжте речення:
Малий жанр
фольклору, коротке висловлювання або судження повчального змісту, містить
закінчену думку, оцінку певного явищи -
а) вірш; б)приказка; в)прислів`я;
г) загадка.
17 .Продовжте речення:
Художній
засіб, який дає змогу втілити загальні поняття ( якості, риси, стосунки)у
конкретних образах -
а) вірш; б) алегорія; в) порівняння; г) загадка.
Тематична контрольна «Вступ.Казки народів світу»
(ТЕСТИ)
Варіант 2
I. Початковий рівень (по 0,5 бала за кожну правильну відповідь)
1.Продовженням
арабського прислів`я «Не всяк хоробрий …» є вислів:
а)хто стоїть
на вогні; б)хто ягня загриз; в)хто тигрову шкуру одягнув; г)хто в погані прикмети не вірить.
2.Російському
прислів`ю «Без труда не выйнеш рыбки из пруда» відповідають українські
приказки чи прислів`я:
а)є в глечику
молоко, та голова не влізе; б)печені голуби не летять до губи; в)нічого в криницю воду лити – вона й
так повна;
г)калина сама себе хвалить,що з медом добра.
3.Укажи загадку:
а)в усміхнене обличчя стрілу не пускають; б) вночі
посадили зерно,вранці зникло воно; в)інколи
через одну спущену петлю розпускається все мереживо. г)за обіцянки не дякують;
4.Що означає поняття світова література ?
а)сукупність
художніх творів; б)сукупніст художніх творів усіх країн; в)сукупність творів усіх краї за всю
історію людства; г)народна мудрість.
5.Приказку «Як корова язиком злизала» можна
замінити словом:
а) з’явився
несподівано б) образився г) зник в) став чистим
6.Укажи ,який із цих видів народної творчості є
словесно - музичним:
а)пісня; б)прислів`я; в)загадка; г)легенда.
ІІ. Середній рівень ( по 0,5 бала за кожну правильну відповідь)
7. Знайди індійську народну казку
а) «Фарбований шакал»
б) «Пензлик Маляна» в)
Синдбад-мореплавець г)
«Іссумбосі»
8.Знайти народну казку Сходу
а) «Фарбований
шакал» б) «Пензлик
Маляна» в)
Синдбад-мореплавець г)
«Іссумбосі»
9. Які чарівні властивості мав пензлик героя казки
«Пензлик Маляна»:
а) міг літати
і переносити свого господаря в далекі країни; б)міг
робити господаря невидимим; в) речі
, намальовані ставали справжніми;
г) речі,намальовані ставали золотими.
10.Як пояснює герой казки «Синдбад-мореплавець»,чому
він вирушив у третю подорож?
а)він мріяв розбагатіти; б)він
вирушив визволяти з полону своїх товаришів;
в)йому набридло розкішне і сите
життя; г)його
переслідували вороги.
11.Скільки днів провела пасербиця у гостях Пані
Метелиці за казкою «Пані Метелиця»
а) 4 б) 5 в)7 г)3
12. Укажіть до якого різновиду можна віднести
казку «Пані Метелиця»?
а) про
тварин б)
соціально-побутова з елементами чарівної в) чарівна г) соціально-побутова
III.
Достатній рівень (по 0,5 бала за правильну відповідь)
13. Установіть відповідність між фрагментом
тексту та назвою казки:
1. «…а
ввечері,не знайшовши ніякого притулку, а) «Пензлик Маляна»
мусили
знов вернутися в оселю людоїда»
2. «брама
відчинилась, і тільки-но дівчина ступила на б)
«Синдбад-мореплавець»поріг,линув золотий дощ»
3. «лише ока у
птаха не було.Та зовсім несподівано
в) «Фарбований шакал»
для хлопця з кінця пензлика зірвалася крапля і
впала саме г)
«Пані Метелиця»
туди де мало
бути око» д)Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик»
4. «Хто знає,
чого сподіватися від цього чудовиська?»
14.Укажіть фольклорну збірку І.Франка і фольклорну збірку Індії: (1
бал за правильну відповідь )
а) «Казок для
дітей і родини», «Коли ще звірі говорили»; б) «Панчатантра», «Коли ще звірі
говорили» ;
в) «Казок для
дітей і родини», «Панчатантра» ; г) «Фарбований
шакал», «Коли ще звірі говорили» .
IV. Високий рівень (1 бал)
15.Укажіть,кому
належить висловлювання про походження народних казок: «Як багато з того, що
цвіло в давніші часи. Уже немає нині. Ба навіть самих спогадів про це вже майже
не лишилося».
а)Шарль Перро; б) Олександр Пушкін; в)Брати Грімм; г) Іван Франко
16.Продовж речення:
Протиставлення протилежних персонажів, характерів,
понять явищ -
а) антитеза; б) казка; в) алегорія; г)загадка.
17. Продовжіть речення:
Один з основних жанрів усної народної творчості, у
якому розповідається про вигадані події, які сприймаються й розповідаються як
реальні -
а) антитеза; б) казка; в) алегорія; г) приказка.
Немає коментарів:
Дописати коментар