Завжди цікаво

субота, 20 серпня 2016 р.

Методичні рекомендації щодо вивчення трагікомедії 

І. Карпенка-Карого «Сто тисяч»





Методичні рекомендації щодо вивчення трагікомедії
 І. Карпенка-Карого «Сто тисяч»
Мета: ознайомити учнів із основними відомостями про життя і творчість видвтного українського драматурга,  поглибити знання учнів про жанри драматичного твору, розвивати навички аналізу драматичного твору,робити власні висновки й узагальнення, характеристики персонажів та їхніх вчинків; сприяти вихованню моральних якостей людини, засудження бездуховності як прояву зла в житті людини.

Види роботи:
1.     Презентація учнівських проектів
  •   Виступ учня біографа (учнівський проект: основні віхи життя І.Карпенка-Карого).
  •   Виступ літературознавця (учнівський проект: драматична спадщина І.Карпенка-Карого).
  •   Виступ кінорежисера (учнівський проект: екранізація п’єс драматурга).
2.     Бесіда з елементами дослідження
  •           У яких творах світової літератури змальовано психологічний тип людини, одержимої жадобою збагачення? (Скупий лицар у О.Пушкіна, Плюшкін  - М.Гоголя, Гобсек в Оноре де Бальзака та ін.)
  •      Що є спільного та відмінного в героях цих творів та в образі Герасима Калитки? 
  •      У якому з цих творів найглибше змальовано причину, що призвели героя до морального падіння?

3.     Особливості жанру
-                                  Довести, що п’єса І.Карпенка-Карого «Сто тисяч» є сатиричною трагікомедією.
Новаторство Карпенка-Карого в п’єсі «Сто тисяч» - використання елементів авантюрної драми .
4.     Для перевірки знання тексту та композиції твору можна запропонувати тести за змістом твору, літературний диктант, «Знайди зайве», «Встанови відповідність» (на розсуд учителя).

«Встанови відповідність»
1.     Знайомство з дійовими особами, місцем дії,                А) Експозиція
обставинами, в яких живуть герої твору.
2.     Невідомий домовляється з Калиткою про                     Б) Зав’язка
обмін 5 000 справжніх грошей на 100 000
фальшивих.
3.     Нещадна експлуатація наймитів та рідних                    В) Розвиток дії
Г.Калиткою.
4.     Обмін грошей, розкриття шахрайства                          Г) Кульмінація
5.     Намагання Калитки покінчити з життям                       Д) Розв’язка

5.     Дослідницька робота над проблемами, які порушені у творі(батьки і діти, жадоба до грошей,  бідність і багатство, добро і зло, моральність і аморальність).

6.     Робота з таблицею «Ставлення героїв твору до грошей»
Герасим Калитка

Савка

Копач

Параска

Невідомий

Наймити


7.     Проблемне питання
-         Що заважало Герасиму Калитці стати позитивним героєм?
-         Чи є актуальними проблеми, порушені у творі, у наш час?

8.     Рівневі завдання
І рівень. Скласти тести за змістом твору або кросворд
ІІ рівень. Написати міні-твір «Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи» у п’єсі І.Карпенка-Карого «Сто тисяч?».
ІІІ рівень. Створити презентацію «Що може врятувати сучасний світ?» за твором І.Карпенка-Карого «Сто тисяч».







Методичні рекомендації щодо вивчення трагікомедії 

І. Карпенка-Карого «Сто тисяч»





Методичні рекомендації щодо вивчення трагікомедії
 І. Карпенка-Карого «Сто тисяч»
Мета: ознайомити учнів із основними відомостями про життя і творчість видвтного українського драматурга,  поглибити знання учнів про жанри драматичного твору, розвивати навички аналізу драматичного твору,робити власні висновки й узагальнення, характеристики персонажів та їхніх вчинків; сприяти вихованню моральних якостей людини, засудження бездуховності як прояву зла в житті людини.

Види роботи:
1.     Презентація учнівських проектів
  •   Виступ учня біографа (учнівський проект: основні віхи життя І.Карпенка-Карого).
  •   Виступ літературознавця (учнівський проект: драматична спадщина І.Карпенка-Карого).
  •   Виступ кінорежисера (учнівський проект: екранізація п’єс драматурга).
2.     Бесіда з елементами дослідження
  •           У яких творах світової літератури змальовано психологічний тип людини, одержимої жадобою збагачення? (Скупий лицар у О.Пушкіна, Плюшкін  - М.Гоголя, Гобсек в Оноре де Бальзака та ін.)
  •      Що є спільного та відмінного в героях цих творів та в образі Герасима Калитки? 
  •      У якому з цих творів найглибше змальовано причину, що призвели героя до морального падіння?

3.     Особливості жанру
-                                  Довести, що п’єса І.Карпенка-Карого «Сто тисяч» є сатиричною трагікомедією.
Новаторство Карпенка-Карого в п’єсі «Сто тисяч» - використання елементів авантюрної драми .
4.     Для перевірки знання тексту та композиції твору можна запропонувати тести за змістом твору, літературний диктант, «Знайди зайве», «Встанови відповідність» (на розсуд учителя).

«Встанови відповідність»
1.     Знайомство з дійовими особами, місцем дії,                А) Експозиція
обставинами, в яких живуть герої твору.
2.     Невідомий домовляється з Калиткою про                     Б) Зав’язка
обмін 5 000 справжніх грошей на 100 000
фальшивих.
3.     Нещадна експлуатація наймитів та рідних                    В) Розвиток дії
Г.Калиткою.
4.     Обмін грошей, розкриття шахрайства                          Г) Кульмінація
5.     Намагання Калитки покінчити з життям                       Д) Розв’язка

5.     Дослідницька робота над проблемами, які порушені у творі(батьки і діти, жадоба до грошей,  бідність і багатство, добро і зло, моральність і аморальність).

6.     Робота з таблицею «Ставлення героїв твору до грошей»
Герасим Калитка

Савка

Копач

Параска

Невідомий

Наймити


7.     Проблемне питання
-         Що заважало Герасиму Калитці стати позитивним героєм?
-         Чи є актуальними проблеми, порушені у творі, у наш час?

8.     Рівневі завдання
І рівень. Скласти тести за змістом твору або кросворд
ІІ рівень. Написати міні-твір «Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи» у п’єсі І.Карпенка-Карого «Сто тисяч?».
ІІІ рівень. Створити презентацію «Що може врятувати сучасний світ?» за твором І.Карпенка-Карого «Сто тисяч».







пʼятниця, 19 серпня 2016 р.

Календар  учителя на 2016/2017 н.р.

Правила

"Правила поведінки під час перерви"

1. Під час перерви учень зобов'язаний прибрати своє робоче місце й підготуватися до наступного уроку.2. Під час перерви забороняється:- бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях- штовхатися або грати у м'яча у приміщеннях, не пристосованих для цього- сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з'ясовувати стосунки за погані слова, битися3. У шкільній їдальні учні повинні виконувати вимоги вчителів, працівників їдальні та чергових і дотримуватися черги.4. Заборонено перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі.5. Заборонено виносити їжу і напої за межі їдальні.

"Правила поведінки на уроках"

1. Учні зобов'язані приходити до школи за 10-15 хвилин до початку занять.2. Заборонено перебувати в класах у верхньому одязі.3. Одяг учнів має бути чистим і охайним та відповідати вимогам, викладеним у Статуті школи.4. Учні входять до класу за дзвоником. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.5. Під час уроку не можна створювати галас, без дозволу підводитись, відвертати увагу інших учнів від уроку.6. Заборонено виходити з класу без дозволу вчителя.7. Урок закінчується тоді, коли вчитель оголосив про це. Тільки після цього учні можуть йти на перерву.8. Учні повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь-яких заперечень.9. Учень повинен дбайливо ставитися до своїх підручників та зошитів.10. Учні зобов'язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.11. Забороняється користуватися мобільним телефонами під час проведення уроків.




Публікація

VID 20231116184148 Гійом Аполлінер. Поезія

Популярне