Завжди цікаво

субота, 20 серпня 2016 р.

Методичні рекомендації щодо вивчення трагікомедії 

І. Карпенка-Карого «Сто тисяч»





Методичні рекомендації щодо вивчення трагікомедії
 І. Карпенка-Карого «Сто тисяч»
Мета: ознайомити учнів із основними відомостями про життя і творчість видвтного українського драматурга,  поглибити знання учнів про жанри драматичного твору, розвивати навички аналізу драматичного твору,робити власні висновки й узагальнення, характеристики персонажів та їхніх вчинків; сприяти вихованню моральних якостей людини, засудження бездуховності як прояву зла в житті людини.

Види роботи:
1.     Презентація учнівських проектів
  •   Виступ учня біографа (учнівський проект: основні віхи життя І.Карпенка-Карого).
  •   Виступ літературознавця (учнівський проект: драматична спадщина І.Карпенка-Карого).
  •   Виступ кінорежисера (учнівський проект: екранізація п’єс драматурга).
2.     Бесіда з елементами дослідження
  •           У яких творах світової літератури змальовано психологічний тип людини, одержимої жадобою збагачення? (Скупий лицар у О.Пушкіна, Плюшкін  - М.Гоголя, Гобсек в Оноре де Бальзака та ін.)
  •      Що є спільного та відмінного в героях цих творів та в образі Герасима Калитки? 
  •      У якому з цих творів найглибше змальовано причину, що призвели героя до морального падіння?

3.     Особливості жанру
-                                  Довести, що п’єса І.Карпенка-Карого «Сто тисяч» є сатиричною трагікомедією.
Новаторство Карпенка-Карого в п’єсі «Сто тисяч» - використання елементів авантюрної драми .
4.     Для перевірки знання тексту та композиції твору можна запропонувати тести за змістом твору, літературний диктант, «Знайди зайве», «Встанови відповідність» (на розсуд учителя).

«Встанови відповідність»
1.     Знайомство з дійовими особами, місцем дії,                А) Експозиція
обставинами, в яких живуть герої твору.
2.     Невідомий домовляється з Калиткою про                     Б) Зав’язка
обмін 5 000 справжніх грошей на 100 000
фальшивих.
3.     Нещадна експлуатація наймитів та рідних                    В) Розвиток дії
Г.Калиткою.
4.     Обмін грошей, розкриття шахрайства                          Г) Кульмінація
5.     Намагання Калитки покінчити з життям                       Д) Розв’язка

5.     Дослідницька робота над проблемами, які порушені у творі(батьки і діти, жадоба до грошей,  бідність і багатство, добро і зло, моральність і аморальність).

6.     Робота з таблицею «Ставлення героїв твору до грошей»
Герасим Калитка

Савка

Копач

Параска

Невідомий

Наймити


7.     Проблемне питання
-         Що заважало Герасиму Калитці стати позитивним героєм?
-         Чи є актуальними проблеми, порушені у творі, у наш час?

8.     Рівневі завдання
І рівень. Скласти тести за змістом твору або кросворд
ІІ рівень. Написати міні-твір «Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи» у п’єсі І.Карпенка-Карого «Сто тисяч?».
ІІІ рівень. Створити презентацію «Що може врятувати сучасний світ?» за твором І.Карпенка-Карого «Сто тисяч».







Методичні рекомендації щодо вивчення трагікомедії 

І. Карпенка-Карого «Сто тисяч»





Методичні рекомендації щодо вивчення трагікомедії
 І. Карпенка-Карого «Сто тисяч»
Мета: ознайомити учнів із основними відомостями про життя і творчість видвтного українського драматурга,  поглибити знання учнів про жанри драматичного твору, розвивати навички аналізу драматичного твору,робити власні висновки й узагальнення, характеристики персонажів та їхніх вчинків; сприяти вихованню моральних якостей людини, засудження бездуховності як прояву зла в житті людини.

Види роботи:
1.     Презентація учнівських проектів
  •   Виступ учня біографа (учнівський проект: основні віхи життя І.Карпенка-Карого).
  •   Виступ літературознавця (учнівський проект: драматична спадщина І.Карпенка-Карого).
  •   Виступ кінорежисера (учнівський проект: екранізація п’єс драматурга).
2.     Бесіда з елементами дослідження
  •           У яких творах світової літератури змальовано психологічний тип людини, одержимої жадобою збагачення? (Скупий лицар у О.Пушкіна, Плюшкін  - М.Гоголя, Гобсек в Оноре де Бальзака та ін.)
  •      Що є спільного та відмінного в героях цих творів та в образі Герасима Калитки? 
  •      У якому з цих творів найглибше змальовано причину, що призвели героя до морального падіння?

3.     Особливості жанру
-                                  Довести, що п’єса І.Карпенка-Карого «Сто тисяч» є сатиричною трагікомедією.
Новаторство Карпенка-Карого в п’єсі «Сто тисяч» - використання елементів авантюрної драми .
4.     Для перевірки знання тексту та композиції твору можна запропонувати тести за змістом твору, літературний диктант, «Знайди зайве», «Встанови відповідність» (на розсуд учителя).

«Встанови відповідність»
1.     Знайомство з дійовими особами, місцем дії,                А) Експозиція
обставинами, в яких живуть герої твору.
2.     Невідомий домовляється з Калиткою про                     Б) Зав’язка
обмін 5 000 справжніх грошей на 100 000
фальшивих.
3.     Нещадна експлуатація наймитів та рідних                    В) Розвиток дії
Г.Калиткою.
4.     Обмін грошей, розкриття шахрайства                          Г) Кульмінація
5.     Намагання Калитки покінчити з життям                       Д) Розв’язка

5.     Дослідницька робота над проблемами, які порушені у творі(батьки і діти, жадоба до грошей,  бідність і багатство, добро і зло, моральність і аморальність).

6.     Робота з таблицею «Ставлення героїв твору до грошей»
Герасим Калитка

Савка

Копач

Параска

Невідомий

Наймити


7.     Проблемне питання
-         Що заважало Герасиму Калитці стати позитивним героєм?
-         Чи є актуальними проблеми, порушені у творі, у наш час?

8.     Рівневі завдання
І рівень. Скласти тести за змістом твору або кросворд
ІІ рівень. Написати міні-твір «Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи» у п’єсі І.Карпенка-Карого «Сто тисяч?».
ІІІ рівень. Створити презентацію «Що може врятувати сучасний світ?» за твором І.Карпенка-Карого «Сто тисяч».







Публікація

VID 20231116184148 Гійом Аполлінер. Поезія

Популярне