Я вважаю, що школа – це своєрідний Всесвіт зі своїми законами, правилами. Ми, вчителі, частинка цього Всесвіту
Завжди цікаво
-
Урок позакласного читання Тема: О.С.Пушкін «Казка про мертву царівну та сімох богатирів» Вона була написана поетом у 1833 році, коли йог...
понеділок, 17 жовтня 2016 р.
Домашня: за і проти
Давно "бородатим" став анекдот у різних варіантах, коли учні (чи батьки) телефонують учителю: "Спите? А ми ні - готуємо ваше завдання". "Чи впливають письмові домашні завдання на успішність учнів?"
Блог учителя української мови та літератури Дем'яненко Ліліани Петрівни : Блог учителя української мови та літератури Шинк...
Блог учителя української мови та літератури Дем'яненко Ліліани Петрівни : Блог учителя української мови та літератури Шинк...: Блог учителя української мови та літератури Шинкаренко Т . А .: До уваги учнів 6-х класів http://ta-v.blogspot.... : До уваги учнів 6...
Казки
Тема. Відображення любові до праці,
кмітливості, сміливості в японській народній казці «Іссумбосі, або
Хлопчик-Мізинчик»
Мета: ознайомити учнів з Японією, з
японськими звичаями та традиціями, з японською народною казкою, усвідомити красу та своєрідність японського
фольклору, порівняти з українською народною казкою «Хлопчик-Мізинчик»; розвивати
інтерес до читання казок, зв'язне мовлення учнів, творчу уяву, образне
мислення, пам'ять, вміння порівнювати певні образи, риси характеру,
висловлювати та обґрунтовувати власну думку; виховувати колективізм, почуття
поваги до звичаїв та традицій інших національностей, любов до праці, повагу до
батьків.
Обладнання:презентація « Знайомство з Японєю», текст, або
Хлопчик-Мізинчик»;
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. .
Мотивація навчальної діяльності школярів
Актуалізація знань учнів
Перевірка д.з
Бесіда за вивченим матеріалом
Робота
над епіграфом :
І гори, і каміння, і кущі –
усі мають свої власні казки.
Закаріас
Топеліус
II. Оголошення теми і мети уроку.
Учитель. Дорогі діти, сьогодні на
уроці ми познайомимся з японською народною казкою «Іссумбосі, або
Хлопчик-Мізинчик».
Проблемне питання: Що спільного мають японська та українська казка про Хлопчика –
Мізинчика?
IІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Знайомство з країною Японія (Робота з підручником)
Учитель. Що ви запам’ятали з
прочитаного?
2. Створення
асоціативного куща.
Учитель. Японія. Які образи, які слова спадають вам на думку, коли ви чуєте
це слово?
(цунамі, Фудзіяма, Токіо, ікебана, сумо, сакура, дзюдо…)
Учитель. Продовжуючи тему, хочу
зазначити, що єдність із природою, яка властива японцям, стала основою і всього
казкового фольклору. Особливою рисою японських казок є те, що вони досить тісно
пов’язані з народними звичаями. В японській казці чудеса трапляються на кожному
кроці. Можливо тому, що поезія та казка завжди визнавалися в Японії як засоби
добра та справедливості. Той, хто творить і розуміє красу, не може бути злим –
такий поетичний закон японської казки. Насправді, українські та японські казки
дуже схожі між собою. Схожі теми, образи, навіть розподіл на види майже
однаковий.
Українські казки Японські
казки
Чарівні
Про тварин
Про тварин
Страшні
Соціально – побутові Соціально-побутові
Казка-жарт
Чарівні
Учитель. На сьогоднішньому уроці ми познайомимося з
японською казкою «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізичик». У тексті вам зустрінуться
незнайомі слова, давайте з’ясуємо їх значення.
3. Словникова робота
Хасі –
паличка для їжі, які традиційно використовують у Китаї, Японії та інших країнах
Східної Азії.
Гета –
традиційне японське взуття, виготовлене з дерева.
Кімано – японський національний верхній одяг у
вигляді халата з широкими рукавами й полами, які загортаються зліва направо.
Діти читають слова, записані на дошці.
Учитель пояснює лексичне значення
записаних слів, діти записують їх у зошит.
4.Читання казки вчителем.
5. Бесіда за прочитаним. ( учні
відповідають на питання, свої думки підтверджують словами з тексту)
- Чи сподобалась вам казка?
- То ж до якого виду ви б віднесли цю
казку? Обгрунтуйте відповідь.
- Знайдіть типові складові побудови
(зачин, основну частину, кінцівку)
- Хто головний герой казки?
- Як він відноситься до своїх батьків?
- Як він відноситься до праці?
- Чому він покинув рідну домівку?
- Які риси характеру Іссумбосі
сподобалися вельможі?
- Яким показав себе Іссумбосі під час
зустрічі з двома оні (чудовиськами)?
- Яке диво сталося з хлопчиком?
- Чи отримав Іссумбосі нагороду? Яку?
*Фізкультхвилинка.
Вийшов клоун на арену,
Поклонився всім зі сцени,
Вправо, вліво, і до ніг,
Поклонився всім, як міг.
Слово вчителя. А зараз ми продовжимо фізкультхвилинку, але
вона буде пов’язана з темою нашого уроку. Я називатиму українські та японські
слова, а ви будете кланятися на японський кшталт (якщо слово японське), або
присідати (якщо слово українське).
*Фізкультхвилинка
(продовження)
Дзюдо, шаровари
Харакірі, калина
Кімоно, бричка
Сакура, гопак
Хризантема, мальва
Самурай, галушка.
6.
«Найуважніший читач» Робота в парах. Заповнення карток (робота з текстом)
Вставити пропущені слова.
Батько й мати назвали сина Іссумбосі,
тобто …, і берегли його як зіницю ока.
Хлопчик зробив собі меч із …, що дала
мати, і вранці всі троє подалися на берег
річки.
- До побачення! – гукнув Іссумбосі і
поплив униз за водою у … …, веслуючи ….
Для їжі ….
- Мене звати Іссумбосі. Я хотів би
стати вашим ….
Іссумбосі був … і …, тому в домі його
всі любили.
Коли Іссумбосі опам’ятався, то побачив
перед собою на землі … - скарб чудовиськ.
7. Компаративний аналіз
Учитель. Скажіть читав хто-небудь казку «Хлопчик-мізинчик»? Давайте
нагадаємо її сюжет, а потім порівняємо дві казки, знайдемо спільне і заповнимо
таблицю.
* Завдання виписати з обох казок
слова, які вказують на національний колорит. (Робота по варіантах)
Запис в зошиті
Національний колорит –
це сукупність особливостей, своєрідність, характерна особливість чого-небудь.
Відповідь: поплив у чайній чашці,
палички для їжі хасі, дерев’яне взуття, кімоно, оні (японська казка), шкапа,
бричка, панська господа, тік, дукачі, ціп (українська казка).
Заповнення таблиці. (Робота в парах)
Критерії
Японська казка Українська казка
Народ Автор
Народ
Імя головного
героя: Іссумбосі,
або Хлопчик-Мізинчик Хлопчик-Мізинчик
Ставлення до батьків: Повага.
Забезпечив стареньким батькам хороше життя.
Повага. Дав батькам достойне життя в старості.
Відношення до праці: Любить
працювати, допомагати іншим Допомагає
батькам в полі
Риси характеру: Кмітливість,
сміливість, жвавість, відданість, бажання допомогти слабшому
Кмітливість,
сміливість, жвавість, відданість, бажання допомогти слабшому
Чарівні реч: Молоток Торбина
Винагорода
Став великим,
одружився на доньці вельможі Став багатим, забезпеченим.
Різновид казки Чарівна Чарівна
Учитель.
Отож, ми бачимо, що японська та українська казка дуже схожі між собою, мають
багато спільного. Всі народи єдині в тому, що є істиною та неправдою,
справедливістю та обманом. Добро та благородство, працьовитість та кмітливість
завжди перемагають, а зло, жадібність та жорстокість – завжди покаране.
VІ. Завдання на закріплення.
Поєднати означення з особами, яких
вони характеризують.
величезний
Іссумбосі добрий
Оні роботящий
страшний
маленький
кмітливий
чудовисько з бичачими рогами і
тигрячими іклами
V. Підведення підсумків уроку.
Рефлексія
Розв’язування проблемного питання
Інтерактивна вправа «Закінчи речення»
Японська та українська казка про Хлопчика –
Мізинчика схожі тим …
VI. Домашнє завдання.
Скласти план до казки, самостійно
вдома ще прочитати,( вміти переказувати)
Підписатися на:
Дописи (Atom)
Публікація
Популярне
-
Урок позакласного читання Тема: О.С.Пушкін «Казка про мертву царівну та сімох богатирів» Вона була написана поетом у 1833 році, коли йог...
-
Твір за поемою Л.Українки "Давня казка" У творчості усіх видатних поетів завжди можна знайти твори, присвячені поетичному сл...
-
Блог учителя української мови та літератури Дем'яненко Ліліани Петрівни : Блог учителя української мови та літератури Шинк... : Блог у...
-
Тема. Павло Глазовий. «Найважча роль», «Еволюція». Основні ідеї творів, художні особливості гуморесок. Мета: опрацювати творчість...