Завжди цікаво

понеділок, 17 жовтня 2016 р.

Домашня: за і проти


                                Домашня:  за  і  проти


      Давно "бородатим" став анекдот у різних варіантах, коли учні (чи батьки) телефонують учителю: "Спите? А ми ні - готуємо ваше завдання".   "Чи впливають письмові домашні завдання на успішність учнів?"
Психологи зазначають, що дитина, яка є початківцем навчання у школі, заслуговує шанс розвивати любов до учіння. Велика кількість домашніх завдань налаштовує проти школи і науки в цілому. Уже в дитячому садочку діти виявляють стійку ненависть до навчання. Звідси виникає запитання: як зробити навчання для школярів початкової школи цікавим?  В Україні зараз проводиться педагогічний експеримент «Розумники» (Smart Kids), у якому «Педагогічні ігри» виступають як спеціалізоване програмне забезпечення навчального призначення. Тому дітям легше у цікавій ігровій формі отримати міцні й глибокі знання з базових шкільних предметів (математика, українська граматика, основи здоров’я тощо). 
   Отже, погляньмо правді в очі: домашні виконуються не самостійно (допомога мами, батька, тітки до уваги не береться; тут теж є неабияка користь: для дорослих домашні - це своєрідна "безперервна освіта протягом життя", прописана в Концепції нової школи :). Наприклад, під час аналізу історияних пісень, восьмикласники не самостійно опрацьовуть художні засоби, а користуються вже готовими аналізами в Інтернеті. Чи означає це безглуздість роботи? Зовсім ні. Коли ви запишете десять епітетів, то в класі вже самостійно розв'яжете тест. Значить, нехай живе списування? Ні, воно не настільки ефективне, як самостійно виконана робота.   Списування реально подолати, змінивши формат домашніх. Зробімо домашню роботу не роботою. Замість письмової відповіді в зошиті, можна провести міні-форум, опитування, тестування.
  ...Батьки й учні, невже ви думаєте, що домашнє завдання - це вчительська примха? Можна б і відмінити всі домашні (до речі, учителям менше робіт перевіряти). Але... чи не виховаємо покоління, не здатне розумно розподіляти власний час? Чи не привчимо дітей до безвідповідальності?

  ...Батьки й учні, невже ви думаєте, що домашнє завдання - це вчительська примха? Можна б і відмінити всі домашні (до речі, учителям менше робіт перевіряти). Але... чи не виховаємо покоління, не здатне розумно розподіляти власний час? Чи не привчимо дітей до безвідповідальності?
Домашня навчальна робота тісно пов'язана з роботою на уроці й розрахована головним чином на розвиток самостійності учнів та їх творчого мислення. Психологи встановили, що засвоєння знань і спо­собів діяльності набагато міцніше, якщо воно розосереджене в часі. Первинне сприйняття та закріплення знань на уроці за будь-якої ефективної організації навчального процесу має обов'язково підкрі­плюватися подальшим обмірковуванням, застосуванням нових знань, пов'язуванням нового зі старим, його творчою переробкою. Тільки ті знання стають переконаннями людини, що нею самостійно обдумані, пережиті. І якщо первинне сприйняття й закріплення знань може бути фронтальним, то подальша робота повинна бути індивідуальною, самостійною, у тому обсязі й темпі, які необхідні кожному учневі для повного й міцного засвоєння матеріалу. Це можливо тільки в умовах самостійної навчальної роботи вдома.
Від того, наскільки успішно йде приготування домашніх завдань, часто залежить і успішність навчання в цілому. Але організація до­машньої навчальної роботи школярів,, мабуть, найважча ланка в на­вчально-виховному процесі. Багато сторін цієї проблеми вимагають найпильнішої уваги.
Виникає й ситуація морального випробування.
 Доводиться долати внутрішні конфлікти, наприклад, замість футболу виконувати завдання. Про­цес подолання загартовує волю. Заґартовують і труднощі в ситуації, коли ніяк не вдається щось виконати. Вони природні й необхідні для зміцнення характеру. І кожному школяреві потрібні завдання, час на виконання яких не обмежений, завдання, що передбачають пошук, експеримент, що розвивають творчі здібності учня.
Отже, домашнє завдання — неминуча складова частина й необхід­не доповнення до гарного уроку.

Виявляється, учні початкових шкіл, займаючись в класі, легше засвоюють матеріал і отримують кращі оцінки. З цим погоджується і викладач Університету Арізони Ета Креловек. Старшокласникам домашня робота все ж приносить користь, але і тут необхідно знати міру. Наприклад, в учнів, які витрачають на повторення 1,5 години часу, успішність краще, ніж у тих, хто витрачає 4 години. Не поспішайте думати, що це результати погано побудованих спостережень. Купер, провівши 120 досліджень в 1989 році і ще 60 в 2006 році, так і не зміг знайти переконливі і наочні плюси домашніх завдань. Але з'ясував, що вони чинять негативний вплив на ставлення дітей до школи.

  Завдання вчителя побороти списування і славнозвісні ГДЗ, тому він придумує різні завдання... Сучасний учитель долучає учнів до закритої групи  у соцмережі: один-двоє виконують варінт завдання, фотографують його і виставляють світлину для однокласників. А інші переписують. Променем сонця у темряві є факт: під час списування діти обмінюються коментарями - поясненнями :) Значить, навіть списуючи, учень щось розуміє :)

Немає коментарів:

Дописати коментар

Публікація

VID 20231116184148 Гійом Аполлінер. Поезія

Популярне