Тема.
Павло Глазовий. «Найважча роль», «Еволюція». Основні ідеї творів, художні
особливості гуморесок.
Мета: опрацювати творчість П. Глазового; навчити аналізувати художні особливості гуморесок,
проводити аналогії з власними спостереженнями; розвивати в учнів зв’язне
мовлення, увагу, мислення, уяву, пам'ять, вміння робити власні висновки.,
іронічно та критично, з почуттям гумору сприймати явища навколишньої дійсності
й самого себе; виховувати почуття любові, гумору, гумористичного ставлення до
життя, праці, честі, людської гідності.
Тип
уроку: засвоєння нових знань
Обладнання:
портрет Павла Глазового, твори письменника
Хід
уроку
Сміх людський — чудесна штука.
Він — мистецтво і наука.
Він — в житті і для життя.
Від малого й до старого —
Всі ми любим щирий сміх.
Із потворного й дурного
Посміятися не гріх.
Добрий сміх не б'є, не мучить.
Він на світі жити учить,
Чим і бажаний для всіх
Шанувальників своїх.
У поета-гумориста,
В цьому впевнився вже я,
Мусить бути особиста
Сміхологія своя.
Павло
Глазовий
І.
Організація класу.
ІІ.
Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми і мети уроку.
Заповнення таблиці Донни Огл.
З – що ми знаємо
|
Х – про що ми хочемо дізнатись
|
Д – про що дізнались і про що залишилось
дізнатись
|
|
|
|
Категорії інформації, якими плануємо
скористатись (головні слова)
|
|
Глазовий в дитинстві
|
Д
|
Перші твори
|
Е
|
Гуморески
|
Є
|
|
Ж
|
Джерела, звідки будемо черпати інформацію
|
1) розповідь учителя
|
2) підручник
|
3)
|
ІІІ.
Основний зміст уроку.
Вступне
слово вчителя.
Павло Прокопович Глазовий народився 30 серпня
1922 р. у с. Новоскелюватка Казанківського району, Миколаївської області в
сім`ї хлібороба. Вчився у Новомосковській педагогічній школі на
Дніпропетровщині. Після закінчення педагогічної школи у 1940 р. був призваний
служити в армії. Учасник Великої Вітчизняної війни. Після війни П.П. Глазовий
навчався в Криворізькому педагогічному інституті, де його запримітив Остап
Вишня. Письменник почав опікуватися подальшою долею талановитого юнака, подбав
про те, щоб його перевели навчатися у Київ. 1950 року закінчив філологічний
факультет Київського педагогічного інституту ім. О. М. Горького. У 1950 — 1961
рр. — заступник головного редактора журналу “Перець”, згодом заступник
головного редактора журналу “Мистецтво”. Друкується з 1940 року.
Невичерпними джерелами творчості гумориста є
скарби живої мови, іскристі перлини народної мудрості. Гумор Павла Прокоповича
– доброзичливий, веселодайний. Байкам притаманні дотепність й влучність. Чимало
байок та мініатюр мають риси народного анекдоту. Творчість П.П. Глазового –
життєдайна, вона є завжди відкритою сторінкою веселої вдачі українського
народу, його доброго настрою. В 1968 р. був прийнятий в Союз письменників. П.П. Глазовой зробив значний внесок і в
дитячу літературу. Він автор 8 дитячих книжок. Перший лауреат премії ім. Петра Сагайдачного 1996 р. Вагомий внесок
П.П. Глазового в українську літературу відзначений орденом “За заслуги” (1997).
Лауреат премії ім. Остапа Вишні 1988 року за книгу “Сміхологія”.
2. Виразне читання гуморесок
(Текст читається
фронтально. Учитель у момент зупинок задає питання.Утримується увага протягом
усього читання тексту, зосереджується увага на деталях.
ІV. Підведення підсумків уроку.
«Квітка групи». Групам пропонується намалювати
квітку, яка відображає склад учасників, що працювали у групі. Потім – підбиття
підсумків уроку.
V. Домашнє завдання.
-
Навчитися виразно читати,
аналізувати й коментувати розглянуті гуморески П. Глазового.
Немає коментарів:
Дописати коментар