Завжди цікаво

субота, 28 березня 2020 р.

П.Глазовий



Тема. Павло Глазовий. «Найважча роль», «Еволюція». Основні ідеї творів, художні особливості гуморесок.

Мета:  опрацювати творчість П. Глазового; навчити аналізувати художні особливості гуморесок, проводити аналогії з власними спостереженнями; розвивати в учнів зв’язне мовлення, увагу, мислення, уяву, пам'ять, вміння робити власні висновки., іронічно та критично, з почуттям гумору сприймати явища навколишньої дійсності й самого себе; виховувати почуття любові, гумору, гумористичного ставлення до життя, праці, честі, людської гідності.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: портрет Павла Глазового, твори письменника
Хід уроку
Сміх людський — чудесна штука.
Він — мистецтво і наука.
Він — в житті і для життя.
Від малого й до старого —
Всі ми любим щирий сміх.
Із потворного й дурного
Посміятися не гріх.
Добрий сміх не б'є, не мучить.
Він на світі жити учить,
Чим і бажаний для всіх
Шанувальників своїх.
У поета-гумориста,
В цьому впевнився вже я,
Мусить бути особиста
Сміхологія своя.

Павло Глазовий

І. Організація класу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. 
Повідомлення теми і мети уроку.
 Заповнення таблиці Донни Огл.
З – що ми знаємо
Х – про що ми хочемо дізнатись
Д – про що дізнались і про що залишилось дізнатись




Категорії інформації, якими плануємо скористатись  (головні слова)
Глазовий в дитинстві
Д
Перші твори
Е
Гуморески
Є

Ж

Джерела, звідки будемо черпати інформацію
1) розповідь учителя
2) підручник
3)

ІІІ. Основний зміст уроку.
Вступне слово вчителя.
Павло Прокопович Глазовий народився 30 серпня 1922 р. у с. Новоскелюватка Казанківського району, Миколаївської області в сім`ї хлібороба. Вчився у Новомосковській педагогічній школі на Дніпропетровщині. Після закінчення педагогічної школи у 1940 р. був призваний служити в армії. Учасник Великої Вітчизняної війни. Після війни П.П. Глазовий навчався в Криворізькому педагогічному інституті, де його запримітив Остап Вишня. Письменник почав опікуватися подальшою долею талановитого юнака, подбав про те, щоб його перевели навчатися у Київ. 1950 року закінчив філологічний факультет Київського педагогічного інституту ім. О. М. Горького. У 1950 — 1961 рр. — заступник головного редактора журналу “Перець”, згодом заступник головного редактора журналу “Мистецтво”. Друкується з 1940 року. 
Невичерпними джерелами творчості гумориста є скарби живої мови, іскристі перлини народної мудрості. Гумор Павла Прокоповича – доброзичливий, веселодайний. Байкам притаманні дотепність й влучність. Чимало байок та мініатюр мають риси народного анекдоту. Творчість П.П. Глазового – життєдайна, вона є завжди відкритою сторінкою веселої вдачі українського народу, його доброго настрою. В 1968 р. був прийнятий в Союз письменників.  П.П. Глазовой зробив значний внесок і в дитячу літературу. Він автор 8 дитячих книжок. Перший лауреат премії  ім. Петра Сагайдачного 1996 р. Вагомий внесок П.П. Глазового в українську літературу відзначений орденом “За заслуги” (1997). Лауреат премії ім. Остапа Вишні 1988 року за книгу “Сміхологія”.
2. Виразне читання гуморесок 
(Текст читається фронтально. Учитель у момент зупинок задає питання.Утримується увага протягом усього читання тексту, зосереджується увага на деталях.

ІV. Підведення підсумків уроку.
«Квітка групи». Групам пропонується намалювати квітку, яка відображає склад учасників, що працювали у групі. Потім – підбиття підсумків уроку.
 V. Домашнє завдання.
-         Навчитися виразно читати, аналізувати й коментувати розглянуті гуморески П. Глазового.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Публікація

VID 20231116184148 Гійом Аполлінер. Поезія

Популярне