Завжди цікаво

четвер, 10 вересня 2020 р.

Дистанційне навчання

    Дистанційне навчання – це насамперед навчання. Тому процес організації і теорії навчання (наприклад, асоціативно-рефлекторна) нікуди не діваються, просто з’являється інший спосіб зв’язку. 

Тобто, в дистанційному навчанні дитина має пройти шлях        від  сприйняття інформації до її розуміння, запам’ятовування, можливо, відтворення, використання на різних рівнях. 

ЗАСОБИ ЗВ’ЯЗКУ

    Залежно від засобів зв’язку, можна організовувати різне дистанційне навчання.    

Найперше дистанційне навчання відбулося ще 1840 року – листування вчителя і учениці. Це перші листи, коли вчитель надсилав завдання, потім отримував відповіді, перевіряв роботу і оцінював, надавав зворотний зв’язок.

  • Радіоуроки були популярними на початку ХХ століття.
  • Телевізійні уроки від відомих педагогів-новаторів в кінці 90-х років. Зараз ми бачимо уроки Всеукраїнської школи онлайн.
  • Сучасні технології, інтернет призвели до появи нових способів дистанційного навчання.
  • Або Viber – дистанційний герой української освітньої системи. 

Дистанційне навчання виявило:

  • Уміння критично мислити, працювати з будь-якою інформацією, навички саморегуляції – виявилися не просто не сформованими, деякі діти про це навіть не здогадувались.Що показали результати опитування батьків щодо дистанційного навчання?
  • Є група учнів, яким складно навчатися в таких умовах, що їм потрібна підтримка.
  • Потрібно посилити мотиваційні моменти.
  • ГНУЧКІСТЬ В ОЦІНЮВАННІ І ЗВОРОТНИЙ ЗВ’ЯЗОК

    Акцент у більшості світових практик робиться на формувальному оцінюванні і зворотному зв’язку. Головне – це допомога учням вчитися.

    Ми чомусь думаємо, що якщо дитина подивилася відео, то вона одразу все зрозуміла і зможе виконати вправу. Проте деякі діти можуть і сорок разів подивитися, але не зрозуміти, що відбувається. Тому зворотний зв’язок повинен обов’язково бути.

    Зворотний зв’язок:

    • Має бути конкретним, прозорим і чітким. Він має спричинити зміни в поведінці, але не через страх, а тому, що учень зрозумів помилку і хоче її виправити.
    • Має бути зручним. Зручним для дітей, батьків і вчителів. Оберіть найкращий канал зв’язку, який влаштує всіх.
    • Має бути своєчасним. Якщо учень чекає на зворотний зв’язок від учителя тиждень – це може спричинити непорозуміння, не дуже чітку систему навчання. Звісно, навантаження під час дистанційного навчання на вчителя колосальне. Часу особливо немає, але треба обирати, чим займатися, щоб надати якісний фідбек учням.
    • Постійність. Зворотний зв’язок не може бути час від часу, він має бути постійним і послідовним. Саме так ми можемо дійсно чогось навчити дітей.
    • Контрольні списки або що потрібно зробити для покращення. Ці списки можуть бути груповими, якщо вся група зробила помилку.
    • Корисні посилання, рекомендації – що потрібно подивитися, на що звернути увагу. Усі рекомендації мають бути чіткими. Закликаю подумати про допомогу і співпрацю, щоб зворотний зв’язок був підтримкою. Якщо у вас є можливість зробити зворотний зв’язок індивідуалізованим, то зробіть це. Адже зворотний зв’язок у груповому чаті для всіх батьків (як спроба мотивувати батьків і учнів) спричиняє непорозуміння і конфлікти.

Рекомендації (дистанційне навчання)

 

РЕКОМЕНДАЦІЇ В РАЗІ ПОВТОРЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

1. Важливо, щоб учні мали чіткі інструкції до завдань та вільний доступ до навчальних матеріалів.

2. Учням і батькам набагато легше проходити дистанційне навчання, коли матеріали з усіх предметів розміщені на одній платформі. Педрада може ухвалити рішення про використання одного ресурсу.

3. У 2–9 класах можна використовувати “перевернутий клас” (коли учні опрацьовують навчальний матеріал удома, а на уроці практично закріплюють його).

Окремо є рекомендації, як дистанційно навчати іноземних мов (багато з цих рекомендацій – універсальні):

1. Методики викладання предмету за дистанційних умов залишається тою ж, треба лише адаптувати їх з урахуванням сучасних онлайн-інструментів.

2. Плануючи онлайн-уроки, варто пам’ятати, що менше означає більше. Адже кожна онлайн-активність імовірно потребуватиме більше часу, ніж зазвичай у класі.

3. На початку занять можуть виникати проблеми з підключенням, звуком, камерою, онлайн-інструментами тощо. Тому відведіть у плануванні час, щоби перевірити підключення. Також відведіть час на непередбачувані ситуації, як-от нестійкий інтернет, “зависання” програми тощо.

4. Оскільки учні звичні до роботи з підручниками, то доцільно пропонувати роботу з ними й онлайн. Проте активності треба видозмінити – точно не потрібно давати просто читати підручник чи слухати великі тексти під час відеоконференції. Замість цього ви можете попросити учнів прочитати чи прослухати текст до уроку, а на уроці обговорити й виконати завдання (перевернутий клас).

5. Щоб уникати ситуацій, коли один учень довгий час говорить, треба узгодити правила спілкування онлайн.

6. Не давайте учням одразу складні проєкти. Спочатку переконайтеся, що вони вміють користуватися онлайн-інструментами. Сплануйте кілька простих активностей, які мають на меті ознайомитися з роботою платформи. Наприклад:“Сесійні зали”. Попросіть учнів зайти у свою групу й разом із партнерами відповісти на короткий опитувальник “Знайомство” або “Зустріч після довгої перерви”.

  • Електронна пошта для спілкування. Почніть із короткого представлення або обговорення того, чим ви займалися від моменту останньої зустрічі дотепер. Переконайтеся, що учні знають про функцію “Відповісти всім”.
  • 7. Будьте гуманними:поєднуйте загальну та особисту похвалу; навіть коротке повідомлення на кшталт “Молодці! Впоралися з…” може сприяти підвищенню впевненості;уникайте негайних публічних виправлень, це можна зробити в приватних повідомленнях;узгодьте з учнями етикет щодо спілкування і співпраці онлайн, особливо щодо взаємовиправлення та взаємооцінювання.

8. Надавайте чіткі та покрокові інструкції. Давайте їх, не поспішаючи; переконайтесь, що всі зрозуміли завдання. Обговоріть з учнями мету активності; за можливості покажіть, що треба зробити / наведіть приклад; за можливості, додайте візуальну частину; обов’язково перевірте, як учні зрозуміли інструкції.

Адаптовані поради від Oxford University Press щодо використання сервісу WhatsApp (зокрема, функцій “текст”, “фото”, “відео”, “аудіо” та “смайлики”) (насправді месенджер може бути будь-яким):

1. Заповнення пропусків

Учень / учениця переглядає підручник і вибирає речення. Записує його в повідомленні, але пропускає одне слово, поставивши знак підкреслення (_) на його місці. Потім надсилає повідомлення однокласнику / однокласниці. Їй / йому потрібно надіслати у відповідь пропущене слово.

2. Речення з помилками

Учень / учениця переглядає підручник і вибирає речення. Записує його в повідомленні, але робить граматичну, орфографічну або лексичну помилку. Потім надсилає повідомлення однокласнику / однокласниці для перевірки. Їй / йому потрібно надіслати у відповідь виправлене речення.

3. Викресли зайве

Учень / учениця записує в повідомленні чотири слова, одне з яких відрізняється від інших трьох. Потім надсилає повідомлення однокласнику / однокласниці. Їй / йому потрібно надіслати у відповідь зайве слово й пояснити свій вибір.

4. Дистанційне інтерв’ю

Учень / учениця робить аудіозапис запитань, які хоче поставити однокласникам. Потім надсилає запис однокласникам за порядком. Вони також роблять аудіозапис відповідей на запитання.

5. Аудіощоденник

Учні / учениці роблять аудіозаписи розповідей про те, що вони роблять протягом дня. Прослухавши записи одне одного, вони можуть порівняти, якою мірою їхні заняття схожі чи не схожі.

6. 30-секундна відеопрезентація

Учні / учениці готують і записують 30-секундну відеопрезентацію на обрану тему й надсилають однокласникам або вчителю (щоби отримати відгук, – ред.).

7. Путівник

Учні / учениці записують коротке відео про місце, яке вони добре знають. Це може бути їхній будинок, мікрорайон, школа тощо. Разом із відео записуються коментарі.

8. Опиши процес

Учні / учениці вибирають добре знайомий процес, наприклад, приготування бутерброда. Фотографують кожний етап і описують його.

9. Роби те, що я кажу

Учень / учениця записує та надсилає однокласникам аудіоінструкції до дій, які потрібно виконати. Однокласникам потрібно продемонструвати розуміння інструкцій, записавши селфівідео дій, описаних в інструкціях.

10. Історія в смайликах

Учні / учениці вибирають чотири смайлики й надсилають їх однокласникам. Тим потрібно написати дуже коротку розповідь, яка містить усі чотири слова / поняття, які відповідають цим смайликам.

вівторок, 8 вересня 2020 р.

Яке навчання обрати?

 В українських школах уже з 1 вересня заплановано чимало новацій зокрема дистанційне або змішане навчання.... За останній місяць діти, батьки і вчителі чули кардинально різні прогнози того, що буде з навчанням у вересні.
Зони:
  • низький рівень захворюваності - навчання у звичайному режимі;
  • високий рівень захворюваності - всі вчаться дистанційно, школи закриті;
  • третій і найбільш імовірний варіант - це середній рівень захворюваності. Тоді діти вчаться, як дистанційно, так і в школах.
Змішана, це як?
Змішана форма навчання, яку називають найбільш вірогідною, передбачає, що частину уроків можуть проводити онлайн, частину - у школі.
Існує також варіант поділу класів на групи, коли одна частина класу йтиме до школи, а інша приєднається до уроків, наприклад, по зуму. Потім діти міняються. Про всі ці речі говорили на засідання парламентського комітету з питань освіти представники МОН і МОЗ.
Все це хочуть робити для того, щоб зменшити кількість дітей, які одночасно перебувають у школі. Як будуть ділити класи, як формуватимуть змішаний розклад, що робити, якщо всі діти захочуть йти до школи, будуть вирішувати адміністрації шкіл, розповів т.в.о міністра освіти Сергій Шкарлет.
Хто буде асистувати вчителю, якому доведеться одночасно комунікувати з дітьми і в класі, і онлайн, хто буде перевіряти зв'язок, звук - запитала очільника МОН депутатка від фракції "Голос" Інна Совсун.
"Та вчитель все зможе", - відповів на це пан Шкарлет. Правда, при цьому розповів, що в Україні ще понад 600 шкіл потребують підключення до інтернету.
Також пан Шкарлет говорив про потребу розведення потоків дітей старшої і молодшої школи. Наприклад, щоб діти користувалися різними виходами, а уроки починалися в різний час. У школах обов'язково має бути розмітка і дезінфектори.

З, і МОН визнають, що вимагати від дітей у школі соціальної дистанції майже неможливо. Але будуть намагатися розвести принаймні потоки дітей у школі, розсунути парти на відстань одного метра.

Як це можна зробити, коли багато українських шкіл переповнені, - питання відкрите.

"Ця епідемія нам показала, що в Україні не вистачає ні садочків, ні шкіл. Чому не будуються школи і чому наповнюваність у школах більша, ніж це дозволяє законодавство?", - Віктор Ляшко пропонував депутатам комітету запитати про будівництво шкіл у місцевої влади на своїх округах.

Серед рекомендацій, які хочуть запровадити для шкіл, було носіння масок. Проте, чи муситимуть діти і вчителі носити маски у школі, поки неясно. Чекаємо на затверджені урядом рекомендацій.

У початковій школі дистанційного навчання не буде, для маленьких дітей такий формат неприйнятний, говорили у комітеті освіти.

Також школам хочуть рекомендувати скасувати всі масові заходи і екскурсії.

Сподіваюся, що нових спалахів буде меньше, наші діти зможуть навчатися у школі.

неділя, 19 квітня 2020 р.

Щодо організації оцінювання


Школи мають визначити, як завершити навчальний рік

У Міністерстві освіти і науки стверджують, що нададуть школам можливість визначити, як вони мають завершити поточний навчальний рік.
Про це, коментуючи лист МОН № 1/9-182 «Щодо організованого завершення 2019/2020 навчального року та зарахування до закладів загальної середньої освіти», сказала в.о. міністра освіти і науки Любомира Мандзій.
За словами Мандзій, Міністерство освіти надає школам таку можливість, оскільки вони знають особливості своєї роботи під час карантину.
«У ситуації, в якій сьогодні опинилася Україна і весь світ, ми бачимо, наскільки важлива автономія шкіл та вчителів, що прописана у новому Законі "Про повну загальну середню освіту”. Дистанційне навчання у школах відбувається по-різному. І тому саме школи повинні визначати, як вони завершать цей навчальний рік, що потрібно підтягнути та вдосконалити, на чому акцентувати увагу. Ми даємо таку можливість, адже вони краще знають свої особливості, учнів та вчителів. І стандартизований підхід до всіх тут не спрацює», – зазначила в.о. міністра освіти і науки.
Вона нагадала, що навіть не в умовах карантину відповідно до законодавства навчальний рік у школах України має розпочинатися 1 вересня і завершуватися не пізніше 1 липня.

                                      Розробка e-learning ПЗ для навчання онлайн
Щодо організації оцінювання в умовах дистанційного навчання
Оцінювання є невід'ємною частиною процесу навчання, дистанційне навчання не є винятком.
Для учнів 1-2-х та 3-х пілотних класів початкової школи застосовується формувальне та підсумкове оцінювання. Для учнів 3-4-х класів початкової школи, базової та профільної школи - поточне, формувальне та підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання.
Оцінювання результатів навчальної діяльності може здійснюватись у синхронному або асинхронному режимі.
Синхронний режим дозволяє забезпечити більш об'єктивне оцінювання, проте вимагає відповідного технічного забезпечення у вчителя та всіх учнів.
Залишається ризик технічних збоїв під час виконання окремими учнями завдання, тому слід застосовувати індивідуальний підхід та передбачити можливість повторного виконання тесту (контрольної, самостійної роботи тощо).
У синхронному режимі учні можуть:
  • виконувати тести на платформах Googleclassroom, Naurok, Moodle тощо за вибором вчителя та з урахуванням можливостей учня;
  • виконувати письмові роботи, у тому числі диктанти, із використанням відеоінструментів Skype, Zoom тощо;
  • брати участь в усних формах контролю (усний переказ, читання напам'ять вірша та прозових текстів, презентація та захист проєктів тощо) із використанням відеоінструментів Skype, Zoom індивідуально або в групах;
  • брати участь в онлайн-семінарах та онлайн-форумах із використанням відеоінструментів Skype, Zoom або в чатах на платформах дистанційного навчання (наприклад, Moodle) у закритих групах Facebook та ін.;
  • виконувати інші завдання, які пропонує вчитель.
  • виконувати завдання на одній з платформ (Googleclassroom, Naurok, Moodle та ін. за вибором вчителя);
  • виконувати письмові роботи у текстових редакторах (Word та ін.) або у зошитах та надсилати вчителю файли з виконаними завданнями електронною поштою, в один із месенджерів (Viber, WhatsApp, Facebook тощо) або іншими засобами поштового зв'язку (за відсутністю технічних засобів навчання або доступу до мережі Інтернет);
  • писати диктанти з використанням аудіо або відеозаписів, створених та надісланих вчителем;
  • знімати на відео або записувати аудіо усних відповідей та надсилати файли вчителю засобами електронного зв'язку;
  • виконувати інші завдання, запропоновані учителем.







Публікація

VID 20231116184148 Гійом Аполлінер. Поезія

Популярне