Завжди цікаво

вівторок, 29 вересня 2020 р.

https://testportal.gov.ua/ukrayinska-mova-i-literatura-2021/

 

Офіційна інформація щодо ЗНО 2021 зі зразками демонстраційних робіт ЗНО з української мови та ЗНО з української мови й літератури


УКРАЇНСЬКА МОВА / УКРАЇНСЬКА МОВА І ЛІТЕРАТУРА 2021

У 2021 році в переліку навчальних предметів, із яких проводитиметься зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, виокремлюють 1) українську мову та 2) українську мову і літературу. Відтак випускники, які завершують у 2021 році здобуття повної загальної середньої освіти та/або планують вступати до закладів вищої освіти, матимуть можливість самостійно обирати, яку саме роботу виконуватимуть під час ЗНО: сертифікаційну роботу з української мови; сертифікаційну роботу з української мови та літератури.
Випускники закладів загальної середньої освіти, а також учні (слухачі, студенти) закладів професійної (професійно-технічної), вищої освіти, які у 2021 році здобудуть повну загальну середню освіту, мають вибрати українську мову як обов’язковий предмет для проходження державної підсумкової атестації у формі зовнішнього незалежного оцінювання.
Зміст сертифікаційної роботи з української мови і літератури визначено Програмою зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури, затвердженою Міністерством освіти і науки України. Програму розроблено на основі чинних навчальних програм з української мови і літератури для загальноосвітніх навчальних закладів.
22 травня 2019 року Кабмін ухвалив нову редакцію Українського правопису.
Відповідно до Наказу Міністерства освіти і науки України від 29.07.2019 № 1033: у завданнях зовнішнього незалежного оцінювання протягом п’яти років будуть використовуватися норми Українського правопису, які не зазнали змін. Тобто завдання, які стосуються норм Українського правопису, будуть ґрунтуватися тільки на тих усталених нормах, які не змінилися.
В Українському центрі було ухвалено рішення: протягом п’яти років не вважати помилковим написання слів згідно з нормами попередньої редакції правопису. Іншими словами екзаменатори позначатимуть написання слів, що не відповідатиме чинному правопису, однак у загальному обліку не враховуватимуть його — такі помилки не вплинуть на загальний бал учасника тестування за написання власного висловлювання.

понеділок, 21 вересня 2020 р.

Маруся Богуславка

https://www.youtube.com/watch?v=5DVWia04ELI





Мару́ся Богусла́вка — легендарна українська героїня XVI та XVII ст. Подібно до Насті Лісовської (Роксолани), Марусю взяли у полон турки і віддали до гарему турецького султана. Про розповідає відома козацька дума цього періоду , як Маруся піднімається до такого рівня, що її чоловік залишає з ключами від його замку і темниці. Вона використовує можливість звільнити 700 українських козаків-невільників, які перебували в полоні протягом 30 невільних (за іншими варіантами думи 33 роки) років. Дівчина звільняє полонених на християнське свято Великдень, можливо, вона робить це не випадково... Та Богуславка не повертається з козаками додому, а залишається у гаремі. Чи дівчина боїться осуду земляків? 

  Маруся  символізує тих, хто залишає Україну, але все ще має сильне поєднання до землі свого походження. На мою думку, вона не зрадниця, бо врятувала козаків-невільників. А додому не повернулася, бо звикла до такого життя...

Контрольна робота, зарубіжна ,5клас

 Контрольні роботи. Зарубіжна література, 5 клас


Контрольна робота №1
Фольклор. Казки народів світу
1 Варіант
Рівень 1
Чому шакал, персонаж казки «Фарбований шакал», потрапив у дім маляра:
а) хотів там поживитися;               
б) рятував життя дитині, на яку накинулись собаки;
в) рятував життя від розлючених собак; 
г) мав намір перефарбувати хутро.
Скільки подорожей здійснив Синдбад-мореплавець:
а) 2;               б) 3;                      в) 5;                          г) 7.
Як чарівний пензлик потрапив до Маляна:
а) Малян здобув його, перемігши велетня; 
б) вчитель подарував пензлика Маляну;
в) Малян отримав пензлик у спадок від  батька;
 г) коли Малян  прокинувся, то відчув, що тримає його в руці.
Укажи країну, яка є батьківщиною казки «Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик»:
а) Німеччина;    б) Японія;     в) Індія;          г) Україна.
До якого виду казок належить казка «Фарбований шакал»:
а) чарівні;  б) побутові; в) про тварин;      г) літературні.
Які чарівні властивості мав пензлик Маляна:
а) Міг літати в далекі країни ;          
б) Міг робити господаря пензлика невидимим;
в) Речі, намальовані цим пензликом ставали справжніми;
г) Речі, намальовані цим пензликом перетворювалися на золоті.
                                               Рівень 2
 
Прислів’я – це
Загадка – це
Що означає поняття «світова література»?
                                              Рівень 3
 
                       Творча робота
Чого навчає казка «Фарбований шакал»?
                                             Контрольна робота №1
                Фольклор. Казки народів світу
II Варіант
 Рівень 1
Укажи країну, яка вважається батьківщиною казки «Фарбований шакал»:
а) Данія       б) Франція        в) Індія;                   г) Україна.
Що змусило шакала, персонажа казки «Фарбований шакал» забігти в місто:
а) посуха у лісі;          б) голод;
в) допитливість;    г) прагнення похизуватися сміливістю.
Чому Малян мусив залишити рідний край:
а) Малян не хотів допомагати односельцям;
б) стріла Маляна влучила в поміщика;
в) Малян хотів побачити далекі країни;      
 г) Малян мріяв досягти успіху при дворі імператора.
Укажи, яка з цих казок була створена у Китаї:
а) «Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик»;                
б) «Пензлик Маляна»;
в) «Синдбад-мореплавець»;                               
  г) «Фарбований шакал».
Як Малян використовував чарівну силу пензлика:
а) Малював бідним селянам гроші;                            
б) Малював бідним селянам їжу;
в) Малював бідним селянам усілякий реманент; 
 г) Малював бідним селянам одяг
Як пояснює Синдбад-мореплавець, чому він вирушив у третю подорож:
 а)він мріяв розбагатіти;                                               
 б) його переслідували вороги;
в) він вирушив визволяти з полону свої товаришів;  
 г)йому набридло розкішне життя.
                                                Рівень 2
 
1.Що означає поняття « фольклор».
2.Приказка – це
3.Казка – це
                              Рівень  3
 
Творча робота
Чого навчає казка «Пензлик Маляна»?
 
 
                           Контрольна робота № 2
Літературні казки
                             I Варіант
 Рівень 1
1.Брати Грімм були збирачами та дослідниками:
а)англійського фольклору;      б)французького фольклору;
в) німецького фольклору;        г) російського фольклору.
2.Укажіть казку,  автором якої є О.С.Пушкін:
а) «Русалочка»                          
 б) «Попелюшка»
в) «Казка про золотого півника» 
 г)«Непохитний олов’яний солдатик»
Коли цариця вперше дізналася від дзеркальця, що «царівна все миліша»:
а)коли заміж вийшла за царя;
 б)коли до царівни сватався Єлисей;
в)коли збиралася на дівчат-вечір;
 г)коли Єлисей знайшов царівну у кришталевій труні.
 4.Укажи нагороду, яку Соловей визнав гідною його співу:
 а) сльози імператора;   
б) золотий черевик імператора;
  в) щастя імператора;      
г)  золота стьожка.
Укажи пору року, якої лісоруби знайшли Хлопчика-зірку:
 а) літо;            б) осінь;      
 в) зима;            г) весна
Хто відігнав смерть від імператора(за казкою Г.Х.Андерсена «Соловей»):
 а) добра фея;                             б) золота рибка;
в) Снігова королева;                   г) Соловей.
                                                Рівень 2
 
Антитеза -
Визначте головних і другорядних героїв казки О.Уайльда «Хлопчик – зірка»:
Хто прищепив О.Пушкіну любов до російської народної казки?
                                                Рівень 3
                         Творча робота
Як ви розумієте слова Солов’я (за казкою  Г.Х.Андерсена «Соловей»): «Я люблю твоє серце більше, ніж корону»? Відповідь обґрунтуйте.
 
Контрольна робота № 2
Літературні казки
                           II Варіант
 Рівень 1
1.Укажіть, яку казку записали брати Грімм:
а)  «Казка про золотого півника»   б) «Попелюшка»
в) «Дикі лебеді»                    г)  «Бременські музиканти»
2.Що (за казкою «Про мертву царівну та сімох богатирів») дала царівні зла мачуха, щоб звести її зі світу?
а) отруєну грушу;      б) отруєне гроно винограду;
в) отруєне яблуко;     г) отруєний персик.
3.Чим імператор хотів нагородити солов’я, коли вперше почув його спів:
а) подарував золоту клітку; 
б)дав поносити на шиї золотий черевик імператора;
в) відпустив солов’я до лісу;  
 г)дав солов’ю 12 слуг і золоту стьожку.
4.Як називається збірка казок О. Уайльда, до якої входить казка «Хлопчик – зірка»:
а) «Гранатовий будинок»     б) «Хлопчик – зірка»
в) «Щасливий принц»            г) «Казки матінки моєї Гуски»
Кого звинувачував Вовк із казки «Хлопчик – зірка у тому, що дуже холодна погода:
а) зиму;        б) уряд;            в) людей;                     г) звірів.
Укажи, що сталося з Хлопчиком – зіркою, коли він образив рідну матір:
а) перетворився на старця; 
 б) обличчям став схожим на жабу;
в) став ще кращим, ніж був раніше; 
г) із Хлопчиком – зіркою не сталося ніяких змін.
                                                Рівень 2
 
«Мандрівний сюжет» –
Визначте тему казки «Хлопчик – зірка».
Назви казкових героїв, як згадуються у вступу до поеми О,С.Пушкіна «Руслан і Людмила».
                                                Рівень 3
                          Творча робота
Що це смола, якої за все життя відмити не можна (за казкою «Пані Метелиця»)?

четвер, 10 вересня 2020 р.

Просвітництво

 ІСТОРИЧНІ УМОВИ

ТА ПРОВІДНІ ІДЕЇ ПРОСВІТНИЦТВА.

 

 Просвітництво і промислова революція - Підручник по Всесвітній історії. 8  клас. Сорочинська - Нова програма

Після становлення в Західній Європі буржуазного суспільства панівною в культурі XVIII ст. стала віра в прогрес та всемогутність людського розуму. Для епохи Просвітництва характерним було раціоналістичне ставлення до світу, віра в здатність людини підкорити свої пристрасті і прагнення суспільному та моральному обов’язку. Просвітителі вірили, що саме за допомогою розуму, можна буде досягти абсолютного знання про людину та природу.

 

Просвітництво (др. пол. XVII — XVIII ст.) — це ідейний та інтелектуальний рух, що з’явився внаслідок боротьби буржуазії з феодалізмом та абсолютизмом і ґрунтувався на вірі в силу людського розуму та знань.

 

Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва*

Час і місце виникнення

Кінець XVII - початок XVIII ст. Ідеї Просвітництва розвиваються спочатку в Англії, потім вони поширюються у Франції, пізніше в Німеччині, Італії та в інших країнах

Причини виникнення

Криза старої феодальної системи і формування нових капіталістичних відносин. Буржуазна революція в Англії (1688-1689 pp.), Велика французька буржуазна революція (1789-1794 pp.)

Чим характеризується епоха

Епоха Просвітництва дала потужний поштовх освіті. Філософ Дені Дідро вважав своїм завданням узагальнити знання, які накопичили європейці на середину XVIII ст., у спеціальному словнику. Так з’явилася «Енциклопедія» (усього 35 томів.), яку писали упродовж 30 років такі видатні просвітителі, як Вольтер, Монтеск’є, Гольбах, Руссо та ін. Керували виданням математик Д’Аламбер та філософ Д. Дідро

Основні ідеї

Основні постулати Просвітництва були сформульовані англійським педагогом та філософом Джон Локком, який вважав, що всі люди від природи наділені природними правами, зокрема правом на життя, свободу і рівність. У реалізації своїх ідей просвітителі покладали надії на монархів, які мали встановити «розумний» порядок у державах. Неабияку роль у вихованні нової людини відігравали мистецтво і література

Головні завдання

Боротьба з феодалізмом, абсолютизмом, духівництвом

Головні герої епохи

Люди науки, мистецтва, державні діячі-реформатори

Художні

напрями

Просвітницький класицизм — розвивав основні формальні принципи класицизму, але ідейно спирався на засади Просвітництва, просвітницький реалізм — характеризувався правдивим відтворенням реалій життя і пропагуванням просвітницьких ідей; сентименталізм — домінування почуттів та загострено-емоційне ставлення до дійсності;

рококо — хитромудрі й витончені колізії у комедіях Бомарше, популярний жанр роману в листах, «галантні свята» і «пастуші сцени» у живопису, пасторалі в музиці — характерні ознаки «галантної епохи»

Представники

У літературі — Дж. Свіфт, Д. Дефо (Англія.), Монтеск’є, Вольтер, Ж.-Ж. Руссо (Франція.), Й. В. Ґете (Німеччина.); у живописі — В. Хогарт, Ж. Б. Грез; у музиці — Й. С. Бах; у скульптурі — Е. М. Фальконе та ін.

 

Значення Просвітництва.

Саме просвітники висунули привабливі та актуальні й нині гасла свободи, рівності, братерства, заклали основи демократичного устрою сучасного цивілізованого світу, саме на їхній ідеології засновані конституційні засади багатьох сучасних держав і різноманітні декларації та хартії прав людини.

Публікація

VID 20231116184148 Гійом Аполлінер. Поезія

Популярне