Завжди цікаво

субота, 28 березня 2020 р.

Новини ,Карантин



НОВИНИ ЗНО: КОЛИ ВІДБУДЕТЬСЯ ЗНО-2020?!! ВІДПОВІДЬ МОН / ZNOUA ...У зв’язку з продовженням всеукраїнського карантину до 24 квітня 2020 року проведення пробного зовнішнього незалежного оцінювання відтерміновується.
Після завершення карантину всі зареєстровані учасники зможуть  у звичному форматі пройти пробне ЗНО: попрацювати з тестами, що відповідають вимогам Програм, характеристикам і структурі сертифікаційних робіт основної сесії ЗНО 2020 року,  попрактикуватися в заповненні бланків відповідей, психологічно налаштуватися на проходження зовнішнього незалежного оцінювання та навчитися ефективно розподіляти час, отримати відповіді на такі запитання: що я знаю з певного предмета, який у мене рівень підготовки, скільки тестових балів я можу набрати під час ЗНО, що мені потрібно ще повторити?

Нові дати проведення пробного ЗНО буде повідомлено додатково.



Міносвіти скасувало ДПА для учнів 4 та 9 класів – новини ...           Цього року, у зв’язку з карантинними заходами, буде скасована державна підсумкова атестація для учнів четвертих та дев’ятих класів. Про це заявила у відеозверненні в.о. міністра освіти і науки Любомира Мандзій             


Якщо карантин завершується до 1 тижня червня 
В Україні збираються оголосити карантин у навчальних закладах ...Усі учні, окрім одинадцятикласників, закінчують навчальний рік наприкінці червня, після карантину для них проводять коригуюче навчання: вчитель ідентифікує теми, за якими є пробіли у знаннях, відчитує ті, які є критичними та вказує, що необхідно додатково доопрацювати вдома.
Випускники 11-х класів вчаться до кінця червня – коригують пробіли в програмі, готуються до ЗНО, яке стартує орієнтовно в останній тиждень червня і закінчується орієнтовно в середині липня, результати основної сесії стануть відомі наприкінці липня. Вступна кампанія розпочнеться на початку серпня.
Якщо карантин продовжується до початку серпня 
Учні, окрім 11-го класу, закінчують навчання наприкінці травня та отримують відповідні документи, у 2020-2021 навчальному році перший місяць навчання буде коригуючим - вчителі повинні будуть здійснити зріз знань, ідентифікувати теми, за якими є пробіли, та компенсувати їх упродовж першого місяця навчання. Навчальний рік 2020-2021 триватиме до кінця червня.
ЗНО для учнів 11-го класу стартуватиме в середині серпня і закінчиться до середини вересня. Вступна кампанія завершиться до середини жовтня, а навчання перших курсів розпочнеться на початку листопада. Навчання решти курсів розпочнеться з 1 вересня.







П.Глазовий



Тема. Павло Глазовий. «Найважча роль», «Еволюція». Основні ідеї творів, художні особливості гуморесок.

Мета:  опрацювати творчість П. Глазового; навчити аналізувати художні особливості гуморесок, проводити аналогії з власними спостереженнями; розвивати в учнів зв’язне мовлення, увагу, мислення, уяву, пам'ять, вміння робити власні висновки., іронічно та критично, з почуттям гумору сприймати явища навколишньої дійсності й самого себе; виховувати почуття любові, гумору, гумористичного ставлення до життя, праці, честі, людської гідності.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання: портрет Павла Глазового, твори письменника
Хід уроку
Сміх людський — чудесна штука.
Він — мистецтво і наука.
Він — в житті і для життя.
Від малого й до старого —
Всі ми любим щирий сміх.
Із потворного й дурного
Посміятися не гріх.
Добрий сміх не б'є, не мучить.
Він на світі жити учить,
Чим і бажаний для всіх
Шанувальників своїх.
У поета-гумориста,
В цьому впевнився вже я,
Мусить бути особиста
Сміхологія своя.

Павло Глазовий

І. Організація класу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. 
Повідомлення теми і мети уроку.
 Заповнення таблиці Донни Огл.
З – що ми знаємо
Х – про що ми хочемо дізнатись
Д – про що дізнались і про що залишилось дізнатись




Категорії інформації, якими плануємо скористатись  (головні слова)
Глазовий в дитинстві
Д
Перші твори
Е
Гуморески
Є

Ж

Джерела, звідки будемо черпати інформацію
1) розповідь учителя
2) підручник
3)

ІІІ. Основний зміст уроку.
Вступне слово вчителя.
Павло Прокопович Глазовий народився 30 серпня 1922 р. у с. Новоскелюватка Казанківського району, Миколаївської області в сім`ї хлібороба. Вчився у Новомосковській педагогічній школі на Дніпропетровщині. Після закінчення педагогічної школи у 1940 р. був призваний служити в армії. Учасник Великої Вітчизняної війни. Після війни П.П. Глазовий навчався в Криворізькому педагогічному інституті, де його запримітив Остап Вишня. Письменник почав опікуватися подальшою долею талановитого юнака, подбав про те, щоб його перевели навчатися у Київ. 1950 року закінчив філологічний факультет Київського педагогічного інституту ім. О. М. Горького. У 1950 — 1961 рр. — заступник головного редактора журналу “Перець”, згодом заступник головного редактора журналу “Мистецтво”. Друкується з 1940 року. 
Невичерпними джерелами творчості гумориста є скарби живої мови, іскристі перлини народної мудрості. Гумор Павла Прокоповича – доброзичливий, веселодайний. Байкам притаманні дотепність й влучність. Чимало байок та мініатюр мають риси народного анекдоту. Творчість П.П. Глазового – життєдайна, вона є завжди відкритою сторінкою веселої вдачі українського народу, його доброго настрою. В 1968 р. був прийнятий в Союз письменників.  П.П. Глазовой зробив значний внесок і в дитячу літературу. Він автор 8 дитячих книжок. Перший лауреат премії  ім. Петра Сагайдачного 1996 р. Вагомий внесок П.П. Глазового в українську літературу відзначений орденом “За заслуги” (1997). Лауреат премії ім. Остапа Вишні 1988 року за книгу “Сміхологія”.
2. Виразне читання гуморесок 
(Текст читається фронтально. Учитель у момент зупинок задає питання.Утримується увага протягом усього читання тексту, зосереджується увага на деталях.

ІV. Підведення підсумків уроку.
«Квітка групи». Групам пропонується намалювати квітку, яка відображає склад учасників, що працювали у групі. Потім – підбиття підсумків уроку.
 V. Домашнє завдання.
-         Навчитися виразно читати, аналізувати й коментувати розглянуті гуморески П. Глазового.

пʼятниця, 27 березня 2020 р.

Гумористичні твори


Гумористичні твори


Самостійне виконання учнями контрольної роботи.
ВАРІАНТ 1
Початковий рівень
1. Автором байок „Щука”, „Муха і Бджола”, „Жаба й Віл” є
А С. Руданський
Б Л. Глібов
В П. Глазовий
Г І. Жиленко
2. Коли „Муха-ледащиця майнула у садок” („Муха і Бджола”)?
А восени
Б навесні
В улітку
Г взимку
3. С. Руданський є автором творів
А „Еволюція”, „Найважча роль”
Б „Свиня свинею”, „Гуменний”
В „Щука”, „Муха і Бджола”
Г „Заморські гості”, „Похвала”
Середній рівень
4. Короткий гумористичний твір, побудований на основі народного анекдоту, казки, приказки, у якому описано певний комічний випадок, — це
А гумореска
Б співомовка
В потішка
Г усмішка
5. Рядки
...Де ти не поткнешся
------------------------
Тебе ганяють скрізь:
Непрохана не лізь
взято із твору
А „Щука”
Б „Муха і Бджола”
В „Жаба і Віл”
Г „Свиня свинею”
6. З якої країни („Заморські гості”) „на Вкраїну прилетіли гості”?
А з Аргентини
Б з Канади
В з Англії
Г з Америки
Достатній рівень
7. Дайте визначення поняття „байка”. Доведіть, що твір „Жаба і Віл” є байкою.





8. Дайте визначення поняття „інверсія”. Наведіть приклади інверсії на основі співомовок С. Руданського.





Високий рівень
9. Напишіть невеличкий твір-роздум (7-8 речень) на тему „Чи добре, коли людина хитра? (за твором „Щука”)”.






ВАРІАНТ 2
Початковий рівень
1. Автором творів „Еволюція”, „Найважча роль”, „Заморські гості” є
А С. Руданський
Б Л. Глібов
В П. Глазовий
Г С. Чернілевський
2. „Муха-ледащиця майнула у садок” (байка „Муха і Бджола”), щоб
А „на травицю подивиться”
Б „на дерева подивиться”
В „на ряст, на квіти подивиться”
Г „на листя й кущі подивиться”
3. Чоловік із твору „Свиня свинею” ішов з
А роботи
Б церкви
В гостей
Г шинку
Середній рівень
4. У гуморесці „Заморські гості” порушено проблему
А рідної мови
Б любові до рідного краю
В любові до природи
Г гостинності українців
5. Рядки
...Дметься гірш,
Все думає, що стане більш.
Та й що, дурна, собі зробила?
З натуги луснула — та й одубіла!
взято із твору
А „Щука”
Б „Муха і Бджола”
В „Жаба і Віл”
Г „Свиня свинею”
6. Запорозькі козаки вміли з гідністю відстояти свою честь і не давали нікому із себе покепкувати — така ідея твору
А „Еволюція”
Б „Добре торгувалось”
В „Заморські гості”
Г „Запорожці у короля”
Достатній рівень
7. Складіть порівняльну характеристику Мухи і Бджоли з однойменної байки.





8. Дайте визначення поняття „алегорія” і розкрийте суть цього поняття на прикладі вивчених байок Л. Глібова.





Високий рівень
9. Розкрийте своє розуміння вислову Сміх — найкращий лікар (7-8 речень).



Характеристика героїв

ХАРАКТЕРИСТИКА ГЕРОЇВ 
“Міщанин-шляхтич” характеристика образів 

   Граф Дорант — збіднілий дворянин, який утратив можливість, але не бажання «широко» пожити на чужий кошт. Дорант хоче поліпшити свої справи, одружившись із багатою маркізою Дорименою, але залицяння потребує грошей. Із цією метою Дорант використовує простодушного пана Журдена. Граф схиляє пана Журдена до думки, що Доримена не проти прийняти його залицяння. Заради здійснення своєї заповітної мрії — стати аристократом — пан Журден надсилає маркізі коштовні подарунки, улаштовує для неї розваги та бенкет у своєму домі.) 
Риси характеру Доранта хитрий, підступний, лицемірний; з презирством ставиться до Журдена, зневажає його, але випрошує в Журдена подачки; шахрай і авантюрист; обдурює і Журдена, і маркізу. Дорант домігся прихильності маркізи подарунками, тобто переконав її, що він багатий. Це і стало для маркізи головним у її рішенні одружитися з ним. У цьому прихована тонка насмішка над обома аристократами: маркіза шукає багатого жениха, а граф — багату наречену. Маркіза дає згоду на шлюб, бо вважає Доранта дійсно тим, за кого той себе видає. її розчарування автор мудро виніс за межі комедії.

Тест

                   ТЕСТОВІ   ЗАВДАННЯ

      М. КОЦЮБИНСЬКИЙ.  “ХАРИТЯ”.

1. Скільки тижнів минуло, як помер батько Хариті?
      а) п’ять;            б) сім;             в) шість;
2. Якою перед вами постає Харитя?
     а)  руде дівчатко шести років;
     б) русява дівчинка восьми років;
      в) чорнява дівчинка десяти років?
 3. Що робила Харитя, коли  ви вперше зустрілися з нею?
      а)  заносила в хату відро, до половини наповнене водою;
      б) чистила картоплю;                              в) розтоплювала в печі.
4. Що готувала Харитя?
      а) сніданок;            б) обід;                                 в) вечерю;
5. Чому так хвилювалась Харитина мама, що злягла саме тепер?
       а)  хліб стоїть у полі невижатий, осипається;
       б) невикопана картопля;                              в) неполатана стріха;
6. Що сказала Харитя мамі, коли йшла з дому?
     а)  що йде жати жито;
          б) що піде на вулицю до дівчат побавитися;
         в) що йде збирати городину.
7.  Як почувала себе Харитя на ниві?
         а) і добре, і страшно
8. Куди пішла Харитя вранці:
а) по воду;   б) на ниву;    в) до сусідів;     г) на танці.
9. Яка пригода сталася з Харитею:
а) порізала палець;   б) зламала руку;  в) зламала серпа; г) загнала турпака у ногу.
10. Кого зустріла Харитя на стежці:
а) попа;  б) сусідку;  в) подружку;    г) 2 молодиць.
11. Чому раділа Харитя наприкінці оповідання:
а) отримала у спадок землю;   б) отелилася корова;
в) одужала її мати;    г) опоросилася свиня.








М. Коцюбинський 
Тест «Харитя»
1. Оповідання «Харитя» було написано Коцюбинським коли він:
а) навчався у духовному училищі у Шаргороді;
б) працював учителем у Подільському реальному училищі;
в) учителював у селі Лопатинці;
г) працював у Чернігівській губернській земський управі.
2. Композиційно «Харитя» складається з:
а) 3 частин;
б) 4 частин;
в) 5 частин;
г) 6 частин.
3. Яке горе сталося в сімї Хариті:
а) померла мати;
б) згоріла хата;
в) помер батько;
г) здохла корова.
4. На яку деталь вказує автор при описі Хариті:
а) жовте як віск обличчя;
б) чорні і сухі руки;
в) запечені на сонці рученята;
г) загострений ніс.
5. Скільки років було Хариті:
а) вісім років;
б) дев’ять років;
в) десять років;
г) одинадцять років.
6. Харитина мати злягла коли люди:
а) збирали гриби;
б) жали жито;
в) готувалися до Свят-Вечора;
г) готувалися до Водохреща.
7. Прийшовши додому Харитя заходилася:
а) рубати дрова;
б) носити воду;
в) готувати вечерю;
г) підшивати спідницю.
8. Що подарувала Хариті хрещена мати:
а) намисто;
б) кісники;
в) люстерце;
г) хустинку.
9. Що в пічі засичало і почало збігати:
а) куліш;
б) молоко;
в) борщ;
г) капусняк.
10. Про що хотіла попрохати Харитя хрещеного батька:
а) доглянув за матір’ю;
б) нарубав дрів;
в) відвіз у місто;
г) звіз хліб у стодолу.
11. Після вечері, що стала робити Харитя:
а) розчісувати коми;
б) мити голову;
в) читати книжку;
г) молитися Богу.
12. Що поклала Харитя до себе у торбинку:
а) гребінець;
б) серп;
в) кусок сала;
г) пляшку молока.





Публікація

VID 20231116184148 Гійом Аполлінер. Поезія

Популярне