Варіант І
Початковий рівень
1. Укажіть
століття, яке увійшло в історію людства як доба Просвітництва ( у літературі та
мистецтві):
а) ХVІ ст.; б)
ХVІІ ст.; в) ХVІІІ ст.; г) ХІХ ст.
2. Укажіть, хто з
цих авторів не жив у добу Просвітництва:
а) Д. Дефо; б) Д. Дідро; в) Ж.-Ж. Руссо; г) Г. Гейне.
3. Доба Просвітництва сповідувала культ:
а)розуму; б)моралі; в)краси тіла; г) релігії.
4. Які головні
завдання епохи Просвітництва :
а) боротьба з
феодалізмом, абсолютизмом,духівництвом;
б) значення любові у житті людини;
в) боротьба з ліліпутами; г) проблема кохання, розповідь про парубка.
5. Укажіть перші панфлети Дж. Свіфта:
а) «Битва книжок» і «Битва Гулівера»;
б) «Битва книжок» і «Казка діжки»;
в) « Розповідь сукняра» і «Розповідь про Гулівера» ; г) «Битва книжок» і « Подорож Гулівера» .
6. Яка проблематика твору Дж.Свіфта «мандри Гулівера»:
а) відносини влади і народу, державний устрій, моральне і духовне життя
суспільства, загарбницькі війни;
б) відносини духівництва в Англії, загарбницькі війни,
розповідь про короля;
в) відносини влади і народу , розповідь про короля;
г) відносини влади і народу моральне і духовне життя
правителя Ліліпутії,
Середній рівень
7.Поезія, що стала гімном Європейського союзу, була написана :
а) Й.В.Гете; б) Дж.Свіфтом; в) Й.К.Ф.Шиллером ; г) Г.Гейне .
8. Укажіть жанр
твору Ф. Шиллера «До радості»:
а) ода; б) балада; в) сонет; г) рубаї.
9. Дух бунтарства притаманний твору:
а) «Вільшаний король»Й.В.Гете; б)
«Травнева пісня»Й.В.Гете;
г) «До радості» Ф.Шиллер; в) «Прометей» Й.В.Гете
10
Укажіть, хто з письменників належав до літературно-політичного напряму «Буря й натиск»?
а) Й.В.Гете,
Г.Р.Державін, Ф.Шиллер; б) Й.Г.Гердер ,
Ф.Шиллер, Ж-Ж. Руссо;
в) Й.В.Гете, Г.Р.Державін, Ж-Ж.Руссо;
г) Й.В.Гете, Дж.Свіфт, Ф.Шиллер;
Завдання на встановлення відповідності
11. Визначте різновид комічного, використані в наведених цитатах :
1) «Там він покликав дружину й показав мене їй, але та заверещала й утекла,
як тікають англійські жінки, уздрівши жабу…»;
2) «П’ять чи шість кандидатів просять в імператора дозволу розважити його та
двір танцями на канаті. І той, хто найвище підстрибне й не впаде. Отримує
посаду» ;
3) «Потім, обернувшися до прем’єр- міністра, який стояв позаду, тримаючи білий
жезл завдожки з горт-щоглу на
«Царственому монарху», король зауважив, яка нікчемна ота пиха – людське
величання, коли її наслідують і такі мізерні комахи…;
4) «…ці дві могутні держави вже 36 місяців перебувають у стані запеклої війни і
ось із якої причини. Всім відомо, що яйця, перед тим, як їсти, розбивають з
тупоко кінця…»;
а) сарказм; б) сатира; в) гумор; г) езопова мова.
Достатній рівень
12. Установіть відповідь між цитатою та назвою твору
1) «Кого доля ощастила/ Тим. Що другові він друг…» а) «Прометей»
2) «…мені залиши, і мою хатину, будовану не тобою…» б) «Вільшаний
король»
3) « Як жайворонок – повітря й спів як чиста квітка – росу полів…» в) «До радості»
4) « Квіти прекрасні знайду тобі я, у золото матуся одягне моя…» г) «Травнева пісня»
Високий рівень
Виконайте одне із поданих завдань. Напишіть твір за темою на вибір
1
.« Письменники-просвітники – передові ,
прогресивні люди своєї доби»
2.«Вічні художні образи у творах письменників-просвітників»
Літературний диктант
(дайте відповідь письмово)
1.
Напрям представників якого намагалися за допомогою
різноманітних художніх засобів утілити естетичний ідеал «природної людини» і
норму життя, що відповідає «законам самої природи» - …
2.
Невеликий прозовий твір сюжет якого ґрунтується на
певному епізоді з життя одного (кількох) персонажа – …
3.
Стала цілістність або спільність образної системи,
засобів художньої виразності та образних прийомів, що харктеризують твір або
сукупність творів – …
4.
Різновид твору, що характеризується сукупністю
певних формальних і змістових особливостей – …
5.
Роди літератури – ….
6.
Твір викривального змісту , що засуджує недоліки
сучасного політичного, суспільного, культурного життя – …
(комбінована робота)
Варіант ІІ
Початковий рівень
1. Укажіть століття, яке не увійшло в історію людства як доба Просвітництва
( у літературі та мистецтві):
а) ХVІІ
ст.; б) ХVІ ст.; в) ХVІІІ ст.;
2. Укажіть,
представників доби Просвітництва:
а) М.Сервантес, Ж.-Ж. Руссо, Г. Гейне ;
б) В.Шекспір, Г. Гейне, Г.Гете ;
в) Ж.-Ж. Руссо, Г. Гейне, Дж. Свіфт ; г) Г. Гейне, Дж.
Свіфт , Ж.-Ж. Руссо.
3. Доба Просвітництва сповідувала культ:
а) розповіді; б) розуму; в) моралі; г) релігії.
4. Які головні
завдання епохи Просвітництва :
а) розповідь про Гулівера і його духовність;
б) значення любові у житті людини;
в) боротьба імператора з
ліліпутами; г) боротьба з феодалізмом,
абсолютизмом,духівництвом .
5. Укажіть перші панфлети Дж. Свіфта:
а) «Битва книжок» і «Битва Гулівера»; б) «Битва книжок» і
«Розбійники»;
в) « Розповідь сукняра» і «Битва Блефуску» ;
г) «Битва книжок» і « Казка діжки» .
6. Яка проблематика твору Дж.Свіфта «мандри Гулівера»:
а) відносини влади і народу, державний устрій, моральне і духовне життя
суспільства, загарбницькі війни;
б) відносини духівництва в Англії, загарбницькі війни,
розповідь про короля, влада;
в) відносини влади і народу , розповідь про короля,
загарбницькі війни;
г) відносини влади і народу моральне і духовне життя
правителя Ліліпутії,
Середній рівень
7.Поезія, «Радість гарна іскро Божа!», була написана :
а) Й.В.Гете; б) Дж.Свіфтом; в) Й.К.Ф.Шиллером ; г) Г.Гейне .
8. Укажіть жанр
твору Ф. Шиллера «Вільшаний король»:
а) ода; б) балада; в) сонет; г) рубаї.
9. У якій поезії звучать мотиви (замилування весняною природою і щасливі
любовні переживання)?
а)«Вільшаний король» Гете;
б)«Травнева пісня» Гете; г)«До
радості» Шиллер; в)«Прометей» Гете
10
Укажіть, хто з письменників належав до літературно-політичного напряму «Буря й натиск»?
а) Й.В.Гете,
Г.Р.Державін, Ф.Шиллер; б) Й.Г.Гердер, Ф.М. фон Клінгер, М. Сервантес;
в) Й.Г.Гердер, Й.В.Гете, Ж-Ж.Руссо; г) Й.В.Гете, Дж.Свіфт, Ф.Шиллер;
Завдання на встановлення відповідності
11. Визначте різновид комічного, використані в наведених цитатах :
1) «Там він покликав дружину й показав мене їй, але та заверещала й утекла,
як тікають англійські жінки, уздрівши жабу…»;
2) «Ви ясно довели, що найпотрібніші риси для законодавця – неуцтво, лінощі та
розбещеність; що найкраще тлумачать і застосовують закони люди, чиї інтереси
спрямовані на те. Щоб перекручувати та заплутувати або нехтувати» ;
3) «Маллі Аллі Г'ю, могутній імператор Ліліпутії, окраса й пострах всесвіту,
…владар над усіма владарями; найвищий з усіх синів людських…»
4) «Коли його величність, зважаючи на ващі заслуги й слухаючись своєї
милосердної вдачі, захоче зберегти вам життя, наказавши виколотити два ока…Що
втрата зору аж ніяк не зашкодить вашій фізичній силі…Що сліпота додасть вам
відваги,тому що ви не бачитимете небезпеки, -адже ж саме побоювання за очі
найдужче заважало вам принести сюди ворожий флот. Для вас буде досить дивитись
очима міністрів…»
а) гіпербола; б) сатира; в) гумор; г) іронія.
Достатній рівень
12. Установіть відповідь між цитатою та назвою твору
1) «Йди до нас в веселий круг. Йдіть усі, хто зве своєю…» а) «Прометей»
2) « Ну, тут я сиджу і формую людей на свій образ -…» б)
«Вільшаний король»
3) « Сміється природа радо мені, як сяє сонце по зимнім сні!» в) «До радості»
4) « Мені, хлопче, люба краса твоя! З неволі чи з волі візьму тебе я!» г) «Травнева пісня»
Високий рівень
Виконайте одне із поданих завдань. Напишіть твір за темою на вибір
1
« Письменники-просвітники – передові, прогресивні
люди своєї доби»
2 «Вічні художні образи у творах
письменників-просвітників»
Літературний диктант
(дайте відповідь письмово)
1.
Будова твору, доцільне поєднання всіх компонентів
у художньо-естетичну цілісність, зумовлену логікою зображеного світу,
світоглядною позицією автора, його естетичним ідеалом, а також задумом твору,
нормами жанру – …
2.
Стала цілістність або спільність образної системи,
засобів художньої виразності та образних прийомів, що харктеризують твір або
сукупність творів – ….
3.
Невеликий ліро-епічний твір із драматично
напруженим сюжетом – ….
4.
Напрям у літературі 18 ст., який розвивав
формальні принципи класицизму, але був сповнений новим змістом, суголосним
ідеям доби Просвітництва – …..
5.
Різновид комічного, відображення смішного в
життєвих явищах і людських характерах (добродушна насмішка) – …..
6.
Назвіть роди літератури -- ….